Ga naar inhoud

[TV/VIDEO] Acer TV/ AL2671W verliest instellingen./

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.Ik heb een TV/Monitor van Acer,deze verliest al zijn instellingen als ik hem uit of stand by zet.Ik heb inmiddels de Eprom 24c32 (U33 pos.)vervangen probleem blijft hetzelfde.Als ik hem nu aanzet krijg ik na het Acer logo,de Setup Wizard te zien ,in het Engels,waar in gevaagt word opnieuw te scannen naar de zenders.Overigens is het TV beeld te donker ook als ik de Scart ingang gebruik,na de helderhijd en kontrast op max.te hebben ingesteld is het beeld matig,het Acer logo dat bij het aanzetten verschijnd is wel perfekt.Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Geplaatst:

de voeding spanning op de Eprom bedraagt 3,5v.De max spanning mag geloof ik 6v zijn volgens data sheed.De beeld kwalieteit via ant.en scart ingang =miserabel .VGA input moet ik nog proberen.

Geplaatst:

Zelf heb ik ook zo'n TV en heb de EEPROM ook moeten vervangen. Alvorens het vervangen ben ik in het service menu geweest en heb de waarden vastgelegd. Na het vervangen van de EEPROM heb ik die waarden weer teruggezet. Het service menu kun je benaderen door CH- en CH+ ingedrukt te houden bij het inschakelen van de TV (als ik het me goed herinner). Kleurinstellingen en dergelijke zijn via het servicemenu in te stellen. Dat zou kunnen verklaren waarom het nu wat donker is. Misschien dat de TV ook "ziet" dat de defaults geladen zijn en daarom niet meteen naar een zender springt.

Geplaatst:

Het was vol- en CH+ voor het service menu. De waarden had ik opgeschreven,echter nu kom ik er niet meer in het service menu.Hetgeen ik er over gelezen heb zijn de meeste bezitters er niet blij met dit type TV ,scrap werd het genoemd.de condenstoren in de voeding heb ik allemaal nagemeten,1 van 1000uf was ca 100uf minder deze heb ik maar vervangen,maar alles blijft bij het oude,dus setup wizzard m,et evt auto scan komt er na het Acer logo.overigens heb ik alle mogelijke toets kombinaties geprobeerd zonder resultaat.ik zal de oude Eprom eens terug zetten.

Geplaatst:

De voeding van mijn TV heb ik al eens helemaal doorgesoldeerd omdat de TV steeds uitviel. Dat heeft bijna een jaar uitstekend gewerkt, maar sinds kort wil die wel weer eens uitvallen. Misschien nog maar eens doorsolderen of elco's vervangen. Ik heb geen vergelijk met andere TVs voor wat betreft de bouwkwaliteit.

Geplaatst:

Tja de op bouw ziet er op zich netjes uit ,dus niet alles op 1 print samen geperst.ook de voeding ziet er netjes uit.maar de beeld weergave via de Scart ingang valt tegen,en de kijk hoek is wel een beetje met een PC monitor te vergelijken,dus niet schuin er voor zitten.O ik heb alle gain inst en bias op geschreven.Dus in afwachting van de nieuwe Eprom,heb ik zolang de oude er weer in gezet,beeld is dan wel goed,en kan dan ook in het service menu komen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
wat voor eeprom zit erin ?
dan kijk ik hier even.

Als je even bij het eerste bericht leest, dan vind je de volgende tekst. sleep

Hallo allemaal.Ik heb een TV/Monitor van Acer,deze verliest al zijn instellingen als ik hem uit of stand by zet.Ik heb inmiddels de Eprom 24c32 (U33 pos.)vervangen probleem blijft

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Ik heb er 2 van Clark kent over genomen.De originele Eprom is 24C32AN. Ik had er een met 24C32WI ingezet,deze werkt helaas niet.Dus ik meld natuurlijk hoe het afgelopen is. -------------------------------------------- Gordijnen zijn ook al niet meer nodig,je hebt al glas wat je door een spanning aanteleggen, ondoorzichtig kunt maken.Schoonouders ook niet nodig,ik blijf vrijgezel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen