Poetsdoekje Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Even een vraag van een familielid, ik had daar niet direct antwoord op. Hij heeft een werkende website, maar wil de complete website van de server afhalen inclusief de gehele database (als dat het goede woord is) Kan ik volstaan met een ftp programma om alles te downloaden naar zijn eigen computer? Bijvoorbeeld met ftp van Total commander? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Smurf Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Als je als backup bedoeld.. dan denk ik van niet, via het control panel van de website kun je waarschijnlijk een backup van de database maken, maar is afhankelijk van wat voor database enz Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Kowalski Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 De website met inhoud kun je weliswaar met FTP naar je PC downloaden maar de database bevindt zich normaal gesproken niet in deze bestanden. Je kunt de database echter meestal wel op een van volgende wijzen downloaden: - Inloggen in het administrator controlepaneel van de provider waar je de database meestal kunt beheren. - Vaak biedt de provider een mogelijkheid om je database te beheren met bijvoorbeeld phpMyAdmin, waarmee je ook een backup kunt maken. - Vaak heeft een website zoals forum, CMS, webwinkel etc. de mogelijkheid om een backup te maken als je inlogt als administrator. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Poetsdoekje Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 Het vreemde van de zaak is dat ik met twee verschillen de FTP progjes de site heb gedownload. Met Filezilla is de site 643Mb groot Met Total Commander is de site 1.2Gb groot wat een verschil he? Het is een webwinkel En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Kowalski Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Dat is inderdaad een gigantisch verschil. Dan zou je de 2 downloads moeten vergelijken waar het verschil in zit. Misschien is er met FileZilla niet alles gedownload? Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Poetsdoekje Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Geplaatst: 15 november 2010 Citaat: Vaak biedt de provider een mogelijkheid om je database te beheren met bijvoorbeeld phpMyAdmin, waarmee je ook een backup kunt maken. Dank je Frank67, helemaal goed Alles is binnen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Kowalski Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 OK super, en bedankt voor het terugmelden! Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
tipje Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Ik heb hetzelfde probleem, de database kan ik binnenhalen (backup) met phpMyAdmin. Maar als ik hem compleet wil binenhalen, dus alle bestanden en het doe met ws_ftp95 dan loopt hij me steeds vast bij te grote bestanden lijkt het wel. Dan moet ik elke keer weer wachtten een tijdje dat ik verder kan. Het zou toch mogelijk moeten zijn om in 1 keer mijn hele site incl alles bestanden binnen te halen.
Puch Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: tipje Het zou toch mogelijk moeten zijn om in 1 keer mijn hele site incl alles bestanden binnen te halen. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de sessies worden bewaard in bestanden in plaats van in de database. Dat zorgt voor een hele boel bestanden op de server die moeilijk te downloaden zijn. Zoek naar een map sessions (of iets dergelijks) en deze niet downloaden. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen