Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb sinds juli een DB8000. Deze heeft tot gisteren probleemloos gedraaid.

's ochtends stond de box muurvast. Ik heb de aan/uit schakelaar op de achterkant uitgezet en ben gisteravond vol goede moed aan de slag gegaan. Zodra je de box start (achter of voorzijde) bootte de DB niet meer elke keer. Soms wel soms niet. Vervolgens heb ik de nieuwste 5.1 Enigma firmware geladen. De box geconfigureerd, maar tijdens de configuratie liep de box na bepaalde tijd vast.

Vanochtend heb ik zijn dakje gelicht, de eerste DVB-C tuner verwijderd en Ziggo op de 2e DVB-C tuner (slot D) aangesloten. Het leek allemaal te werken, maar nu crasht ie weer. Ik vrees dat het een temperatuur gerelateerde issue is. Er wordt geen crashlog weggeschreven op de HDD. waarschijnlijk is dat omdat de crash direct is. De box loopt vast, scherm gaat op zwart en het OLED-display blijft de zenderinfo geven.

Iemand een idee? Ik wil vanavond de HDD eens loskoppelen om te kijken of dat helpt. Is er een debug-mode met een advanced logging? Als het de temperatuur is zou dat te zien moeten zijn.

Vreselijk vervelend dit.

Er zijn 10 groepen mensen, een groep die binair niet snapt en een groep die binair wel snapt

Geplaatst:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en heb dat gemeld op de PLi site, want ik draai dus PLi. Daar is een probleem bekend, maar de oorzaak nog niet. Wellicht is er iets met onderliggende software, die door meer distro's wordt gebruikt, want jij gebruikt Gemini?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

had gisteren het zelfde probleem met Newnigma 3.1, box liep plotseling zonder aanleiding vast. Box voelde heel warm aan

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Nu de HD eraf gehaald, de 2e DVB-C tuner, de netwerkkabel is los en de inputs (Sat en Coax) ook.

Nog steeds het probleem.

Ben bang dat het een temperatuur issue in de processor is. Hoe kom ik daar achter?

Er zijn 10 groepen mensen, een groep die binair niet snapt en een groep die binair wel snapt

Geplaatst:

zie de gemelde problemen icm met de huidige DMM drivers op het pli forum

je box herstarten tot je beeld krijgt zou het tijdelijk kunnen oplossen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen