pirrewit Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Na mijn eerste flash ben ik nu benieuwd naar het gevolg van een nieuwe skin. Als ik een Skin uit de feeds haal verandert dan enkel de on screen display of heeft dit ook gevolgen voor bepaalde stukken van de soft? Overschrijft de ene de andere of moet je eerst de bestaande verwijderen? Ik heb reeds meermaals hier gelezen dat de skin soms de ondertitels wel of niet positief beïnvloeden en laat dat nu juist belangrijk zijn voor mij. Momenteel gebruik ik de doordeweekse newnigma HD skin zonder problemen. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Sigma Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Hoi enkelt de on screen display verandert. je kunt de nieuwe gewoon downloaden en dan in het menu de skin veranderen de Dream vraagt dan of je hem opnieuw wil starten. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
pirrewit Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 bedankt dit is duidelijk. Wat ik me dan afvraag waarom iemand zich dan wil bezig houden met het ontwerpen van een nieuwe Skin. Er zijn er tig en lijken nagenoeg allen op mekaar. Wat is dan de meerwaarde ? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Sigma Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Denk dat ieder zijn eigen smaak heeft en die kun je dus aanpassen naar wat jij mooi vind Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Pinomans Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Een skin doet wel wat meer. Natuurlijk als belangrijkste zichtbare en hoe de Dreambox zich naar je presenteert. Met sommige skins wordt je Dreambox instabieler of slomer. Soms is de ondertiteling roodkleurig ipv wit. Lastig lezen en er is een manier om dit aan te passen in de skin.xml. maar deze optie werkt niet altijd en ook kan het voorkomen dat daardoor je dreambox instabiel wordt of telkens herstart. Ik heb zelfs een keer met een skinwissel de hele Dreambox onderuit gehaald en deze werkte zo slecht dat een volledige nieuwe flash de enigste optie nog was. Een en ander zal ongetwijfeld met het type dreambox te maken hebben of type flashsoftware maar ik geef maar aan dat een skin heel wat meer doet dan alleen het uiterlijk vd interface aanpassen.
Sigma Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Kijk dat wis ik niet weer wat geleerd. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast MiLo Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Origineel bericht van: Pinomans Een skin doet wel wat meer. Dat zou eigenlijk niet moeten, maar is helaas maar al te vaak het geval, meestal omdat de maker een of ander extra effect wou bereiken. Vaak wordt er dan een script "gepatcht" in plaats van toegevoegd, en vooral met updates (die dan de patch weer ongedaan maken) kan de boel dan instabiel worden. Binnen OpenPLi worden alle subtitles en LCD settings van de skin genegeerd, daar zijn aparte skin files voor. Zo wordt voorkomen dat je rode ondertitels met lelijke randjes krijgt, terwijl OpenPLi keurige ondertitels kan genereren met zwarte randen rondom de letters, net zoals de NOS dat doet.
Patman Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 misschien niet helemaal in het juiste topic..ik probeer het toch: Mijn teletekst is voor de helft van het scherm...heb mij inmiddels sufgezocht en geprobeerd...krijg het niet meer full screen ;-( iemand een tip? DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
vGnp Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Speel eens met de Volume Up/Down toetsen... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Patman Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 heb ik gedaan en dat is het: thanks!! DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen