gerritvogels2 Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Hier het volgende probleem. Een DM500S aangesloten op de sat via Disecq a=astra19,2E, B=hotbird13E, C=astra23,5E wanneer ik op deze satelieten laat zoeken vind hij netjes de zenders. Wil ik deze met Happy Lama dreamboxedit de reciever uitlezen ziet hij de kanalen niet met enkel versies geprobeert uit te lezen maar zonder resultaat. Lees ik hier de 500HD of de 800HD uit leest hij wel goed uit. overigens ook de settings aan gepast op enigma 1 of 2. iemand dit al eens gehad en zo ja hoe opgelost? b.v.d Gerrit
gerritvogels2 Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 ondanks de netwerk verbinding kan ik geen settings via dreamboxedit up of downloaden. vanuit de dreambox via addon/settings kan ik wel van de Geminiserver settings downloaden. Wil ik ze daarna inladen via dreamboxedit kom ik wel in de box maar settings downloaden gaat hij niet programma blijft dan hangen. div images geprobeert en ook een orgineel erin gezet helaas blijft het resulktaat het zelfde geen settings dus. Kan ze wel met de afstandsbediening in de box rangschikken. Gerrit
Gerard 76 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Dan heb je in dreamboxedit een instelling niet goed staan lijkt het. Loop dat maar eens na...
gerritvogels2 Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Voor de DM500 zet ik de settings op satelite reciever dus niet op einigma2. Wanneer ik het IP adres heb ingevoerd en opgeslagen en ik schrijf de settings weg, zegt hij wel contact met de dreambox te hebben maar verder doet hij niks. welke settings zou ik dan nog meer aan moeten passen? Ik doe dit al jaren en probeer eerst zelf een oplossing te zoeken maar dit heb ik nog nooit gehad. Overigens met Happylama dreambox edit 2.02 heb ik steeds geschreven zonder de instellingen te veranderen en het heeft steeds prima gewerkt. Krijg deze melding in FTP log : Starting FTP transfer Transfer complete ** Retrieving file "/var/tuxbox/config/enigma/bouquets.tv" ** Starting FTP transfer Transfer complete ** Retrieving file "/var/tuxbox/config/enigma/userbouquet.dbe07.tv" ** Starting FTP transfer Transfer aborted Error retrieving file "userbouquet.dbe07.tv" from the Dreambox. Disconnecting. Disconnected. Gerrit
Lambik61 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Probeer eens met een FTP-client of je de DM500S kunt benaderen en files kunt downloaden en uploaden. Tevens kun je de rechten van de files controleren. Het probleem kan ook netwerk gerelateerd zijn heb ik zelf in de praktijk ondervonden. Brakke UTP-kabel Brakke switch o.i.d. Brakke netwerkpoort DM500S CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
gerritvogels2 Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Nou daar heb je gelijk in dat heb ik ook al vaker gehad wat je omschrijft maar de netwerk verbinding werkt prima. kreeg net een tip van Moderator Gerard76 om Dreamedit 2.24 eens te proberen en daar leest hij hem wel mee uit. Toch blijft het vreemd, dat nadit ik de box opnieuw geflasht heb, zenders ingelezen heb via de sateliet, Dreamboxedit hem niet uitleest. Kan er niet achter komen waar dat aan ligt. thanks Gerrit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen