1pm Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik ga over een paar maanden de ww in tenminste als ik dan nog geen andere baan heb . Ik heb 16 jaar in 2 ploegen gewerkt krijg je daar ook ww over dus je complete brutoloon 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Fatfreddy Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Dat lijkt mij wel. Waar je geen W W over krijgt zijn overuren.
Zilverster Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 @1pm, Citaat: krijg je daar ook ww over dus je complete brutoloon Ik mag het mis hebben, maar volgens mij alleen maar over je bruto loon waar de ploegentoeslag vanaf is, deze wordt toch altijd apart berekend ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Slakkegang Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Beste 1PM, Even citeren van de site uwv.nl: Bij het berekenen van het dagloon gaan wij meestal uit van het sociale verzekeringsloon (SV-loon) dat u verdiende in het jaar voordat u arbeidsongeschikt werd (refertejaar). Uw SV-loon is uw loon (of sv-uitkering) waarover premies SV worden berekend en worden afgedragen door uw werkgever (of uitkeringsinstantie UWV) aan de Belastingdienst. Hoe hoog uw SV-loon precies is, kunt u vaak zien op uw salarisstrook . We delen uw totale SV-loon in het refertejaar door 261 (het gemiddeld aantal uitkeringsdagen per jaar). Heeft u korter dan 1 jaar gewerkt? Dan is het mogelijk dat uw dagloon berekend wordt door het in het refertejaar genoten SV-loon niet te delen door 261 dagen maar door een lager aantal, nl. het aantal dagloondagen in het refertejaar geteld vanaf de datum van aanvang van de werkzaamheden. Dagloondagen zijn de dagen maandag tot en met vrijdag. Bij de dagloonvaststelling telt niet alleen uw brutoloon mee, maar ook andere loonelementen als bijvoorbeeld vakantiebijslag, eindejaarsuitkering, 13e maand,ploegentoeslag Dus alles wat uw SV-loon vormt. Spaarloon, pensioenpremie en onkostenvergoeding tellen niet mee omdat dit geen SV-loon is. Er geldt wel een maximumdagloon voor de uitkering. We houden geen rekening met eventuele loonsverhogingen die plaatsvinden nadat uw uitkering is ingegaan. Wel wordt uw toegekende dagloon periodiek (vaak in januari en juli van een jaar) verhoogd vanwege een zogenoemde indexering. Bent u jonger dan 23 jaar en wordt er een dagloon berekend dat lager is dan het geldende minimumloon behorende bij uw leeftijd, dan kan het zijn dat uw dagloon wordt verhoogd. Kortom:Ploegentoeslag wordt meegenomen. Maar het is natuurlijk te hopen dat je er geen gebruik van hoeft te maken. Het is en blijft een inkomensterugval.
1pm Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 dus toch bedankt 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
pearlpeter Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Let ook wel op, dat er een maximale uitkering bestaat. Het wil dus niet zeggen, dat je als je b.v € 6000,= bruto per maand verdiend, dat je daar ook 70 of 80 % van krijgt.
Snuffer Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Als je kan aantonen dat het over werk "structureel" is krijg je het daar ook over. Referencie is te vinden in de zaak: G.E. Plastics Amsterdam v/s personeel (mag geen namen noemen) Meen dat de zaak was erghens in 1997 ... TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 gebaseerd op een 40 urige werkweek is er een maximum "dag-bedrag" bruto van 185€/dag en daar gaat belasting af en alle sociale premies etc. meer krijg je niet, ook al tel je de ploegentoeslag mee als voorheen beter verdienende kun je extreem veel minder aan uitkering gaan krijgen dan die "zogenaamde 70% van je netto salaris" (die 70% is een vuistregel die niet van toepassing is voor boven het minimum salaris) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
1pm Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 bedankt voor jullie antwoorden ik snap em nu gewon je hele sv loon inclusief ploegentoeslag invulen op uwv . Dan krijg je een indicatie wat je uitkering zal zijn 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen