Gast dustEagle Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik ben redelijk nieuw in de satelliet-business, ik denk erover een VU+ Solo te kopen omdat hij blijkbaar voldoet aan mijn (nogal specifieke eisen). Maar ik had graag een kort antwoord op een aantal vraagjes? 1) Werkt hij out-of-the box met TV Vlaanderen? (ik heb wat gelezen over de noodzaak voor softcams ed) 2) Kan ik binnen dezelfde frequentie één kanaal bekijken en het tweede opnemen? Ook als beide gecodeerd zijn? 3) In hoeverre kan de VU+ dienen als mediaspeler voor bestanden op mijn netwerk-NAS door de netwerk-share te mounten? Lukt dit ook zonder custom-image? Alle hulp welkom.
dorus43 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 1)Je moet een softcam gebruiken of een TV-Vlaanderen cam aanschaffen (wat, naar ik gelezen heb, meer problemen geeft) 2) Met een softam ( bv CCcam) gaat dit, met een TV-Vlaanderen cam zal dit waarschijnlijk ook gaan (heb er zelf geen) 3) Zonder custom-image zou dat ook moeten kunnen ik heb daar echter weing ervaring mee daar ik het VTI-image gebruik. Persoonlijk zou ik je toch aanraden je aversie tegen custom-images te overwinnen daar dit juist Vu en dreambox aantrekkelijk maakt groeten Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 1) out of the box zit er geen softcam in en moet je die zelf erop installeren 1~2 minuutjes (kan dus redelijk makkelijk) 2) op tranponder Horizontaal OF Vertikaal kun je een andere zender zien (maar het is geen twin tuner!!!) 3) ja ook dat lukt met het out of the box image door een regel in de >fstab< aan te passen. feitelijk zijn de alternatieve images enkel gebruiksvriendelijker en plugins/addons of extensions zijn makkelijker inpasbaar. ciao Second Life Mungo Parker