Gast dustEagle Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik ben redelijk nieuw in de satelliet-business, ik denk erover een VU+ Solo te kopen omdat hij blijkbaar voldoet aan mijn (nogal specifieke eisen). Maar ik had graag een kort antwoord op een aantal vraagjes? 1) Werkt hij out-of-the box met TV Vlaanderen? (ik heb wat gelezen over de noodzaak voor softcams ed) 2) Kan ik binnen dezelfde frequentie één kanaal bekijken en het tweede opnemen? Ook als beide gecodeerd zijn? 3) In hoeverre kan de VU+ dienen als mediaspeler voor bestanden op mijn netwerk-NAS door de netwerk-share te mounten? Lukt dit ook zonder custom-image? Alle hulp welkom.
dorus43 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 1)Je moet een softcam gebruiken of een TV-Vlaanderen cam aanschaffen (wat, naar ik gelezen heb, meer problemen geeft) 2) Met een softam ( bv CCcam) gaat dit, met een TV-Vlaanderen cam zal dit waarschijnlijk ook gaan (heb er zelf geen) 3) Zonder custom-image zou dat ook moeten kunnen ik heb daar echter weing ervaring mee daar ik het VTI-image gebruik. Persoonlijk zou ik je toch aanraden je aversie tegen custom-images te overwinnen daar dit juist Vu en dreambox aantrekkelijk maakt groeten Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 1) out of the box zit er geen softcam in en moet je die zelf erop installeren 1~2 minuutjes (kan dus redelijk makkelijk) 2) op tranponder Horizontaal OF Vertikaal kun je een andere zender zien (maar het is geen twin tuner!!!) 3) ja ook dat lukt met het out of the box image door een regel in de >fstab< aan te passen. feitelijk zijn de alternatieve images enkel gebruiksvriendelijker en plugins/addons of extensions zijn makkelijker inpasbaar. ciao Second Life Mungo Parker
Gast dustEagle Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Alvast bedankt voor de info. Bestaat er ergens een duidelijke manual om dit gedaan te krijgen? Kwestie van te zien in welke mate ik aan de slag zou moeten.
Roobert Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Als het voor je TV Vlaanderen abo is vraag je best aan je satboer dat voor jou te regelen. Anders is het gemakkelijkste waarschijnlijk om een POD image van het Sandbox Team erop te zetten, die leest direct je kaart zonder dat je iets moet aanpassen. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen