petry Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Heb hier een Iomega usb Hd van 300GB. Deze heeft aan een Ubuntu laptop gehangen, waar deze zonder problemen herkend wordt, en te benaderen is. Nu wil ik deze schijf op een windows computer hangen, de schijf wordt ook gezien, gecontroleerd bij apperatenbeheer. Echter onder de noemer computer wordt de schijf niet weergegeven. Heb de schijf al onder ubunto geformateerd naar FAT , en NFST. Dit bied geen oplossing. Weet iemand raad voor dit probleem??????? Greetz Petry. Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!
Varkentjes Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Heb je al onder Schijfbeheer gekeken of de disk daar wel zichtbaar is? Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer of Start -> Uitvoeren en type dan in: compmgmt.msc Ook al is de formattering in Linux gedaan, toch moet hij ook daar onder Windows zichtbaar worden. Het kan zijn dat de schijf nog geïnitialiseerd moet worden voor Windows. En anders de formattering onder Schijfbeheer opnieuw doen naar NTFS. FAT32 is niet handig ivm ondersteuning van grote bestanden.
petry Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 zoals genoemd, wordt de schijf onder aparatenbeheer, oftewel onder schijfbeheer wel zichtbaar. Heb het inmiddels opgelost, met Part Magic. Schijf was nog niet geïnitialiseerd. Bedankt voor de reactie. Greeetz Petry. Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!
Varkentjes Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Apparaatbeheer en schijfbeheer zijn twee heel verschillende onderdelen in Windows en zeker niet hetzelfde. Maar mooi dat het, zij het met een omweg, toch gelukt is
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen