Gast Geplaatst: 7 augustus 2002 Geplaatst: 7 augustus 2002 Beste mede Philisten!! Ik heb in het weekend mijn deco 6073/03A voorzien van de V1.0 sofware. Ik heb al een vraag gesteld over een paar dingen die me nog niet duidelijk waren. Het grootste deel van de vragen is beantwoord. Maar er is nog één probleem. Mijn signaalmeter. Ik heb gelezen dat er twee versies v1.0 zijn, waarvan één met een werkende signaalmeter. Kennelijk heb ik de verkeerde gebruikt, want bij mij werkt de signaalmeter niet. Op de site van M_Z is bij de faq een antwoord te vinden om een signaalmeter te krijgen vanaf versie 5. Maar wanneer ik menu7.1 dan anthenne instellingen kies krijg ik hetvolgende te zien: Sat: Astra 1G Band: KU freq: 11973 Lo lnb: 63848 polarisatie Vert. schak (22Khz) Ja. Ik kan dus een aantal dingen niet ingeven op deze versie, wat wel zou moeten, zoals de symbolrate=22 en de fec =5/6. Kortom ik kan proberen wat ik wil, maar het metertje blijft een dun rood streepje. Maar gelukkig wel goed beeld Iemand een oplossing?????
bolliee Geplaatst: 7 augustus 2002 Geplaatst: 7 augustus 2002 Bij hutsefruts op de site staat de v1.0 met een werkende singaal meter.. Dreambox 800
Gast Geplaatst: 7 augustus 2002 Geplaatst: 7 augustus 2002 Bij mij werkt het met deze instellingen wel: 1.sateliet = overige 2.Lnb = 10600 3.Freq = 11856 4.pol = vertikaal Zo zou het bij jou ook moeten werken. Succes, De Winterschilder (heb zelf een Pio-110 & philips dsx 6072 v1.0)
Satori Geplaatst: 7 augustus 2002 Geplaatst: 7 augustus 2002 Het functioneren van de signaalmeter wordt door instellingen in de eeprom bepaald en niet door de firmware. Daarom kun je die meestal ook mbv het menu instellen. Bij de V1.0 lijkt het instellen anders te gaan dan bij de vorige FW versies. Groeten Satori
Gast Geplaatst: 7 augustus 2002 Geplaatst: 7 augustus 2002 Ik had ook dit probleem, na een paar dagen opnieuw proberen, eeprom flashen enz ben ik voorlopig terug overgeschakeld naar de v9.6, om dat die volgens mijn mening toch stabieler en beter af te stellen is dan de 1.0. Ik gooi echter geen stenen naar de makers ervan, want ik vind het formidabel dat er daar zoveel tijd aan wordt besteed. groeten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen