Ga naar inhoud


Sitecom wl-328 herkent niet


Gast koosje1

Aanbevolen berichten

Hoi vrienden,

 

ik heb onlangs een nieuwe router gekocht (dual band) omdat de vorige na jaren dienst wat haperingen teweeg bracht. Ik heb de niewe ingesteld, maar alleen het verbinding tss DB en router lukt niet (wifi lukt). DHPC staat aan. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen ? Zou ik bij dit type router een poort moeten forwarden of zo ?

 

tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal gezien, als je je DB aan je router aansluit krijg je via menu een weergave of het toestel al of niet online is + router duid aan dmv lampje dat er een verbinding is.

 

Wel als ik mijn DB op mijn nieuwe router aansluit heb ik helemaal geen verbinding, noch het lampje op router brandt noch kom ik mijn DB via IPscan voor in het lijstje. Als ik het op het oude router aansluit, dan heb ik wel verbinding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Paardengek een goed punt heeft.

 

Een kabel, die net niet helemaal goed (meer) is, kan op een ouder apparaat wel werken en op een nieuw apparaat niet meer.

 

Dus: probeer eens een andere netwerkkabel.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wie zo is een factoryset van die sitecom een verstandige keuze. Deze kan best in een verkeerde modus staan.

 

Heb je ook een andere lan poort gebruikt, dan alleen die ene ?

Wanneer het lampje op de router niet brand, van de aangesloten lan poort, waarop de dreambox aangesloten zit, dan is er iets hardware matig defect:

 

UTP kabel ( is nu waarschijnlijk uitgesloten, omdat je al meerdere kabels geprobeerd hebt )

Lan poort op de router

Lan poort van je dreambox.

 

Ik mag wel aannemen, dat je de dreambox al eens ge-herstart hebt, C.q. geflashed.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...