Ga naar inhoud


[RE-4000HD] Aanschaf Rebox RE-4000HD PVR


Tjeerd

Aanbevolen berichten

Als beginner op dit forum heb ik een aantal vragen over de Rebox RE-4000HD PVR. Momenteel ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een HD PVR satelliet ontvanger. Graag wil ik weten of deze ontvanger een SD(576)signaal kan upscalen naar 1080i.

Ik heb gelezen dat de Homecast ontvangers deze mogelijkheid hebben dmv een speciale processor maar lees daar niets over bij de Rebox.

Verder ben ik benieuwd naar de PVR mogelijkheden bij de Rebox. Hoe is de kwaliteit van de HD opnames via de USB?

Wie kan mij wat verder helpen?

Rebox RE-8000HD PVR

Nokia 9500 (dvb2000)

Triax 78cm (28,2E-45W)

MTI High Line Pro Single LNB

Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede ontvanger met een usb aansluiting voor een externe harde schijf. Ik heb er een 120g HDD aan hangen, jammer genoeg loopt hij soms vast en vaak tijdens een opname waardoor de opname verloren is. Er komen met enige regelmaat software updates uit welke je zelf middels usb dient te installeren.

Opnemen vanuit EPG gaat prima.

 

over het opschalen van kwaliteit kan ik weinig zeggen omdat er nooit naar gekeken heb.

 

Ik heb ook een link naar je PM gestuurd.

 

succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk ook eens, of de Rebox 8000 niet iets voor je is.

 

Er zijn een paar belangrijke verschillen.

De 4000 is Canaaldigitaal gecertificeerd, dit heeft misschien voordelen, maar ook nadelen.

De 8000 of de 9000 heeft ook de fastscanlijst.

Software updates zijn later beschikbaar, omdat ze eerst door Canaaldigitaal getest moeten worden voor vrijgave.

 

De ingebouwde kaartlezer van de 8000 werkt probleemloos i.c.m. Canaaldigitaal, en zorgt ervoor dat alles wat opgenomen wordt, ook gedecodeerd op de schijf wordt opgeslagen.

 

De 4000 is een single tuner, de 8000 een twin tuner.

 

 

Alle genoemde ontvangers kunnen upscalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reakties. Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden. Ik denk dat het uiteindelijk toch de RE-4000HD PVR gaat worden aangezien voor mij een dubbele tuner niet zo belangrijk is. De ontvanger zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor de ontvangst van FTA en HD-zenders met incidenteel opname op een externe HDD.

Rebox RE-8000HD PVR

Nokia 9500 (dvb2000)

Triax 78cm (28,2E-45W)

MTI High Line Pro Single LNB

Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies het doel waarvoor ik hem ook gebruik.

Ik ben er tevreden over.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tjeerd
.....met incidenteel opname op een externe HDD.


Je zult het vast wel al hebben begrepen maar als je naar een zender kijkt en tegelijkertijd een andere zender van een andere satelliet of transponder wilt opnemen zal dat niet met de RE-4000 lukken.
Hiervoor heb je echt 2 Tuners nodig.

Ik zou er nog eens goed overwegen of je voor € 90,= meer niet beter voor een RE-8000 met 2 Tuners moet kiezen.
Verder moet je ook nog rekening mee houden dat je voor de RE-4000 een MediaGuard CI-module nodig hebt om de Canal Digitaal zenders te kunnen ontvangen.
Hiervoor betaal je toch al snel € 60,= voor en dan is het verschil nog maar € 30,=.

Bij de RE-8000 heb je geen CI-module nodig en de ontvanger neemt de gecodeerde CD zenders ongecodeerd op.

Succes met je keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk ook altijd de RE8000 halen. Je moet er nog een losse CI module bij kopen, als je die niet hebt dan is dit ook 70 euro extra.

 

Daarbij is het prettig dat de decoder ongecodeerd opneemt anders ben je genoodzaakt om binnen 48 uur je opname terug te bekijken. De opnames van de RE8000 kan je altijd terug blijven zien.

 

Daarnaast komen ook op de RE8000 de firmwares sneller uit omdat Canal Digitaal deze niet hoeft te certificeren.

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

In antwoord op de observaties van Jurgen en Cronos over gecodeerd en ongecodeerd opnemen nog het volgende.

 

Op een RE-8000 wordt ook gecodeerd opgenomen als de smartcard niet is ingestoken. Zo'n opname kun je, zolang de sleutels niet veranderen, gewoon afspelen, mits de smartcard dan wel aanwezig is.

 

In die periode kun je de opname overigens omzetten naar een ongecodeerde opname:

 

1. Begin de gecodeerde opname af te spelen.

2. Op het punt waar de ongecodeerde kopie moet beginnen op REC (knop met rode stip) drukken.

3. Nu maakt de ontvanger een ongecodeerde kopie.

4. Stop de ongecodeerde opname op het gewenste eindtijdstip.

De EPG data gaat in de kopie verloren.

 

Op deze manier kun je een (timer)opname dus ook rudimentair bijsnijden.

 

Nadeel is wel dat de kopie de volledige speelduur van de opname vergt.

 

Wellicht dat dit kunstje ook op een RE-4000 werkt. Kan iemand dat eens proberen?

 

En inderdaad: het prijsverschil tussen een RE-4000 met CI-module en een RE-8000 zonder is vaak wel erg klein, en misschien heb je nu direct nog geen behoefte aan een twin, maar soms (zoals in mijn geval) is alleen een kabeltje bijtrekken al genoeg vanwege de al aanwezige twin-LNB om een belangrijke uitbreiding van de mogelijkheden te krijgen.

En nog een verschilletje: de RE-8000 heeft SCART-aansluitingen, de RE-4000 niet. Niet iedereen heeft die in de huidige HDMI-tijd nodig, maar het kan handig zijn.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Wellicht dat dit kunstje ook op een RE-4000 werkt. Kan iemand dat eens proberen?

Dit is geen kunstje maar de algemeen bekende procedure als je gecodeerde opnames maakt via een CI-Cam en deze wilt decoderen om na 48 uur nog naar te kunnen kijken en het functioneert dus ook op een RE-4000.

In een RE-8000 zit wel een CI-slot maar het is de bedoeling dat de SECA3 kaart altijd in de interne kaartlezer wordt gebruikt waardoor de opnames altijd ongecodeerd worden opgeslagen.

Dus ik zie weinig reden om met de RE-8000 gecodeerde programma`s op te nemen zonder dat de SECA3 kaart in de interne kaartlezer is geplaatst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met belangstelling deze draad gevolgd, want ik overweeg ook een Re-8000HD PVR aan te schaffen. Ik vind een inwendige schijf zoals bij de Re-9000HD niet zo nodig.

 

Ik neem aan dat als de uitwendige schijf niet aangesloten is het apparaat veel sneller opstart en niet zo warm wordt (zoals bij mijn Arion het geval is).

 

Van mijn handelaar, die de Vantage 8000HD PVR Twin aanbeveelt, hoorde ik dat je bij een uitwendige schijf niet gelijk kan kijken en een ander programma kan opnemen. Is dat werkelijk zo? Ik kan het nauwelijks geloven.

 

Hoe zit dat?

 

Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nic,

 

Ik ben wel heel nieuwsgierig waar jouw dealer deze onzin vandaan haalt.

Het is immers de bedoeling van een TWIN Tuner om naar minimaal één zender te kijken en tegelijkertijd één zender van een andere satelliet of transponder op te nemen.

De RE-8000 kan op een externe USB stick of HDD tegelijkertijd 2 verschillende zenders opnemen en dan kun je ook nog tegelijkertijd naar een derde zender kijken mits deze op dezelfde satelliet / transponder zit dan een van de zender die je opneemt.

 

Voorwaarde is natuurlijk dat je zowel Tuner1 als Tuner2 op de schotel hebt aangesloten maar dat spreekt voor zich.

 

Het opstarten zonder aangesloten HDD zal niet sneller verlopen en de ontvanger zal nauwelijks minder warm worden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Jürgen

Voorwaarde is natuurlijk dat je zowel Tuner1 als Tuner2 op de schotel hebt aangesloten maar dat spreekt voor zich.

 

Het opstarten zonder aangesloten HDD zal niet sneller verlopen en de ontvanger zal nauwelijks minder warm worden.

 

Dank, Jürgen, erg nuttig.

 

Ik heb voor de Arion en de Echostar ook ervaring met een Twin, dus dat zit wel goed.

 

Ik heb ook een Topfield 7710 HSCI (zonder schijf) en die slaat veel sneller aan. Vandaar dat ik dacht dat een box met pvr ready sneller opstart als de schijf niet gelinkt is.

 

Groet,

Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
De RE-8000 kan op een externe USB stick of HDD tegelijkertijd 2 verschillende zenders opnemen


Als je via USB aansluit kan de verbinding te langzaam zijn om twee HD programma's op te nemen (of zelfs 1); met de sata aansluiting zul je zeer waarschijnlijk wel een snelle overdracht hebben.
H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
.... met de sata aansluiting zul je zeer waarschijnlijk wel een snelle overdracht hebben.
H.

Dan zal de RE-4000 toch op zijn minst een SATA aansluiting aan bord moeten hebben en dat is niet het geval tenzij ik iets gemist heb.

T.a.v. jouw opmerking over het opnemen van een HD zender op de USB stick nog even het volgende.
Als je een goede USB stick koopt, dus niet zo een voor € 2,95 dan kun je zonder meer een HD zender opnemen en daarnaast ook nog de TS aanzetten.
Ik gebruik een 16Gb Verbatim Verbatim Classic Store
'N' USB stick en deze doet het uitstekend met HD opnamen.

Ik ben het wel mee je eens dat 2 HD opnamen tegelijk op een USB stick wat teveel gevraagd is maar ook dat is hier niet van toepassing want de RE-4000 is een Single Tuner en daarmee kun je geen 2 HD opnamen tegelijkertijd maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...