Gast skystar Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Misschien niet de goede aanhef voor het onderwerp maar zal dit middels een kort verhaaltje hier proberen uit te leggen. Mijn oude HTPC heeft de pijp aan Maarten gegeven. Hiervoor is een asrock in de plaats gekomen. Nu wil ik af van al de media op deze pc zodat eenieder in ons huis naar deze media kan kijken zonder dat mijn htpc continue aan hoeft te staan. De media wil ik middels externe harde schijven gaan delen en deze aan een "server" gaan koppelen. In het kort wat zijn de minimale eisen van de "server" en wat zijn de minimale eisen voor een DRAADLOOS netwerk. Martin
Psychosammie Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Of een servertje op basis van een AMD Athlon II X2 240e processor. Die dan net als de HTPC altijd aan moet staan. Geeft je wel meer mogelijkheden dan een NAS. En NAS'sen zijn ook vaak niet goedkoop (de betere dan). En liever geen Wifi. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Puch Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Een oude pc (liefst high tower, dan heb je veel plaats) steek je vol met hdd's. Installeer freenas daarop Als het mobo boot van usb ondersteunt kan je freenas draaien van op een stick. Indien geen ondersteuning voor usb boot, freenas op een kleine hdd installeren. http://freenas.org Zoals Psychosammie reeds aangeeft, geen wifi gebruiken. Bekabeld netwerk is stukken sneller. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Psychosammie Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Yep, kan ook. Maar dan moet je wel nog een oude PC hebben. En FreeNas is BSD en ook niet direct geschikt voor beginners. Aan de andere kant kan je er zonder risico wel leuk mee experimenteren onder VMWare heb ik begrepen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast skystar Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Vandaag even goed de ogen de kost gegeven op het www. De oplossing voor de server draait inmiddels boven (AMD Athlon 2400 XP op 2 Ghz met 1 GB ram), nu kwam ik een Iomega Iconnect tegen op internet. Kosten weinig, kunnen 4 usb producten aan welke dan via de al aanwezig router in het netwerk opgenomen worden. Nu alleen de pc's nog voorzien van een n netwerk wifi en dan moet het goed gaan. Martin
winwiz Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Als je Wifi gaat nemen en HD (1080P) gaat streamen kan het wel eens bitter tegenvallen. Zorg in ieder geval voor Topkwaliteit spullen en 100% ontvangst (dus niet server op zolder en beneden kijken)anders ga je je enorm zitten ergeren aan een stotterend beeld. Ik weet niet of die 2400XP 24/7 aan blijft staan maar kijk eens goed naar de energie instellingen. Ga hem desnoods onderklokken (lagere frequentie) want voor streaming heb je niet veel capaciteit nodig. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Welke software heb je op de server draaien? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast skystar Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Op de server staat een versie van windows xp pro. Dit draait als stand alone en als server stabiel, kijk voornamelijk alleen mp4 en luister mp3. HD is nog niet aan de orde. Wil alleen wel gaan kijken ook voor in de toekomst voor iets snellere N netwerkkaarten. Dat zal dan zowel de ontvangst alsmede de snelheid ten goede komen. Verder laat ik alles zoals het nu is. Martin
winwiz Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Voor Mp4 / Mp3 zal dit inderdaad prima gaan. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Ou-Tannu Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 1080P streamen is wel mogelijk over -N.. maar dan moet je wel genoeg signaal hebben.. en eigenlijk geen andere gebruikers in de buurt hebben welke kunnen storen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
winwiz Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: Ou-Tannu 1080P streamen is wel mogelijk over -N.. maar dan moet je wel genoeg signaal hebben.. en eigenlijk geen andere gebruikers in de buurt hebben welke kunnen storen Klopt, in de praktijk zouden er liefst zelfs geen muren tussen mogen zitten... Een draadje is altijd veel beter, maar niet altijd even praktisch. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen