Ga naar inhoud


[RE-9000HD] History HD, Eurosport HD en ITV 3 met firmware .52


Daemyon

Aanbevolen berichten

Misschien ligt het aan mij, maar sinds firmware .52 heb ik History HD, Eurosport HD en ITV 3 amper meer kunnen bekijken. Heel soms heb ik even beeld. Soms (vooral bij History HD) heb ik alleen fragmentarisch geluid. Is dit iets wat met de firmware te maken kan hebben of moet ik bij CD gaan klagen over de ontvangst? Toen ik nog met firmware .44 werkte was het ook al zod at ze zeer regelmatig niet goed te ontvangen waren maar nu met de nieuwe firmware lijkt het voor deze 3 kanalen nog slechter...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik vermoed, dat door het weer van de afgelopen dagen, wat samenvalt met het upgraden van de software, je antenne misschien iets verdraaid is.

 

Je koppelt mogelijk de uitval van deze zenders ten onrechte met de upgrade.

 

Ook ik had vanavond op History HD het af en toe bevriezen van het beeld.

Controle van de uitrichting maakte duidelijk, dat het weer van de afgelopen dagen mijn antenne iets verdraaid had.

 

Na correctie was de ontvangst van History HD weer probleemloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen Cees, maar moeten er dan niet meerdere zenders eruit liggen? ITV 3 is weer terug, maar History HD en Eurosport HD zijn nog steeds weg, daar heb ik maar in 20% van de gevallen iets van beeld, bij History HD ook nog heeeeel veel pixelvorming. Zou het aan de frequentie liggen aangezien beiden op astra 23,5 op 12110 zitten?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog steeds problemen met History en Eurosport. Ik heb het trouwens ook op Servus TV HD. Meestal werken de zenders wel goed als de machine enige tijd aanstaat. Het lijkt erop dat de ontvangst verbeterd als het tunerblokje wat opgewarmd is.

 

Toch vraag ik me af of dit niet opgelost kan worden met een nieuw tunerblokje. Weet iemand wat de garantie is op een Rebox 9000?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij is in ieder geval History HD zwakker als andere HD zenders.

 

Ik denk toch, dat het probleem eenvoudiger op te lossen, door je antenne uitrichting te optimaliseren.

 

Je 9000 heeft overigens 2 tuners, wanneer je ontvangst probleem op beide tuners gelijk is, ga ik ervan uit dat die tuners niet tegelijk kapot gegaan zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n antenne is al optimaal uitgericht. Dit heb ik een poosje geleden al gedaan nadat de transponder was omgezet. Helaas lost dit niet het probleem op in de tuner zelf.

 

Bij servus tv hd overigens hetzelfde verhaal. Ook die doet het pas goed als de tuner een poosje aanstaat.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ook die doet het pas goed als de tuner een poosje aanstaat.


Wat let je om met de koude ontvanger langs een dealer of een forumlid in jouw buurt te gaan en daar de ontvangst van deze zenders even te testen.
Als daar meteen beeld is dan ligt het alsnog aan de schotelafstelling en anders wordt het een gevalletje garantie.

Nu twijfel ik geenszins aan jouw capaciteit om een schotel goed af te stellen maar ik weet nu uit eigen ervaring dat het bij deze zenders wel heel nauwkeurig luistert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een goede dealer weet in de omgeving Sliedrecht..?

Volgens mij zijn die er amper.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel toch wel dat jij je vooraf goed hebt geïnformeerd bij welke betrouwbare adres jij de Rebox gaat kopen en dat je de ontvanger uiteindelijk bij een goede dealer of Internet leverancier hebt gekocht / besteld.

Dus waarom niet daar naar toe?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vreemd, soms heb ik 69% ontvangst en heb ik zwart beeld met af en toe een geluidsfragement, of ik heb soms 0% ontvangst en dan krijg ik de melding `geen signaal op tuner 1`. Alleen bij History HD en Eurosport HD Servus HD werkt altijd prima bij mij...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Alleen bij History HD en Eurosport HD Servus HD werkt altijd prima bij mij...


Misschien maakt dit verhaal nu wat duidelijker dat de afstelling heel nauwkeurig moet plaatsvinden.
Om 3 of zelf 4 satellieten op een vaste opstelling te ontvangen moet je nu eenmaal prioriteiten stellen m.b.t. welke satelliet(en) wil je nu zo optimaal mogelijk ontvangen.
Je kunt immers niet zowel Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird optimaal ontvangen, je moet keuzes maken.

Ik denk dat Daemyon een wat betere afstelling voor o.a. History HD heeft en daarom op een andere satelliet een lagere ontvangstkwaliteit.

Bij cheapwatcher zal dit wel weer andersom zijn.

Ik blijf bij mijn eerder genoemde conclusie dat een betere afstelling dit probleem kan oplossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan daar alleen nog maar aan toe voegen, dat afgelopen week door de storm mijn schotel iets verdraaid is geweest.

 

De enige zender waaraan ik dat merkte was History HD.

 

Bij digitale tv ontvangst is de grens tussen ontvangst en geen ontvangst flinterdun, voor wat betreft je antenne uitlichting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ook die doet het pas goed als de tuner een poosje aanstaat.


Wat let je om met de koude ontvanger langs een dealer of een forumlid in jouw buurt te gaan en daar de ontvangst van deze zenders even te testen.
Als daar meteen beeld is dan ligt het alsnog aan de schotelafstelling en anders wordt het een gevalletje garantie.

Nu twijfel ik geenszins aan jouw capaciteit om een schotel goed af te stellen maar ik weet nu uit eigen ervaring dat het bij deze zenders wel heel nauwkeurig luistert.


Het ligt dus echt aan de ontvanger. Ik heb gisteren getest bij een vriend met een multytenne opstelling in combinatie met een Philips 7212 CDS ontvanger. Hij had gewoon beeld op Eurosport HD, History HD en Servus TV HD. Ik heb mijn ontvanger 'koud' aangesloten en kreeg niet eens een lock op Eurosport HD. Na enige minuten schoot de kwaliteitsmeter naar 74% wat nog steeds geen beeld oplevert. Thuis aangesloten had ik 84% kwaliteit wat nog steeds geen beeld oplevert. En op Servus TV HD veel blokjes en haperingen.

Gisteravond nog eens geprobeerd toen de ontvanger al een poosje aanstond. Toen kreeg ik wel aardig beeld op Eurosport HD, History HD, Travel Channel HD en Servus TV HD.

Ik ga proberen de ontvanger om te laten ruilen/repareren. Uit contact met fabrikant Rebox bleek dat zij een lagere signaalkwaliteit hadden dan mij, maar geen enkel ontvangstprobleem.

Het lijkt er dus echt dat mijn tuner niet volledig goed functioneert. Ofwel de tuner kaartjes zijn niet 100%.

Dit heeft echt niets met m'n schotel afstelling te maken, want dan zou ook mijn andere ontvanger problemen moeten hebben. Die doet het echter ten alle tijde goed en heeft geen enkel probleem met de ontvangst van deze probleemzenders.

Mijn conclusie is dat mijn Rebox 9000 exemplaar niet goed werkt met DVB-S2 8PSK transponders.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...