Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn oom heeft een Colombiaanse vrouw. Zij zou graag colombiaanse, spaanstalige zenders willen ontvangen. Wat is het slimste om te doen? Welke satellieten zijn het beste?

Hij heeft nu een ovale schotel met 4 houders. Ik weet dat Hispasat een van de meest populaire satellieten is. Hij wil het liefst natuurlijk een kleine schotel.

Alvast dank voor de hulp.

Geplaatst:

wil hij er een bij plaatsen ,of alles op een schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hij heeft nu alleen maar Ziggo of UPC kabeltv. Dus het liefst alles op een schotel. Dan kan het abonnement worden opgezegd. Misschien moet ik dan de schotel ruilen tegen een wavefrontier t55? Wat is beter? T90 is denk ik te groot.

Geplaatst:

Voor de ontvangst van de Hispasat satelliet in Nederland 60 - 80 cm schotel

dan zou je het met een T55 kunnen doen T90 zou nog mooier zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Om van Hispasat (30W) naar Astra1 (19.2E) te kunnen op 1 schotel zijn er exact 2 mogelijkheden.

1. T90

2. Draaibaar systeem (en je dan irriteren over de zaptijd van satelliet naar satelliet)

Ik denk dat je eerst helder moet hebben welke satellieten gewenst/vereist zijn. Bv. BBC belangrijk? Regionale zenders belangrijk? NL zenders belangrijk? Hispasat belangrijk? Zo kom je uiteindelijk tot het bereik wat nodig is plus de 'gaten' en kun je concluderen dat je bv met 2 schotels moet gaan werken.

De uitkomst van bovenstaande zal je ook leren welke schotels het meest geschikt zijn.

Geplaatst:

Dat is inderdaad het slimste om te doen.

Ik ga samen met mijn oom maar eens de locatie bepalen. Even een professionele meter meenemen. Dan de volgende stap. Ik denk dat ik de ovale schotel misschien wel beter weg kan doen, moet even kijken of hij de rest ook wilt. Als hij het niet erg vind om 15 euro extra per maand te dokken, voor een kleinere schotel, schotel minder, tja dan kan dat, anders ga ik persoonlijk ook qua goede ervaringen het liefst voor een t90. Ik ga eerst met hem overleggen wat het beste is. Dank alvast. Ik houd de opties in mijn achterhoofd. Als ik aan het project begin zal ik ook foto's plaatsen etc. zoals bij mijn wavefrontier t90 project.

Geplaatst:

Mijn ervaring met de latino's is dat ze nauwelijks interesse hebben voor de regionale zenders uit Spanje, maar des te meer voor tve, en voor het nieuws tve-24h en telesur. Dus aan Hotbird en evt. Astra 19,2 heb je eigenlijk al genoeg. Hispasat biedt nauwelijks meer.

Een hele rits Colombianen zit op NSS 806 op 40,5 West, maar dat is C-band en daar is een schotel van zo'n 2 meter voor nodig incl. polarizer vanwege circulaire polarisatie. Dat is pas een echt project!

Lijstje van Lyngsat.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboxelite
2 meter schotel, haha. Dat gaat mijn oom nooit goedkeuren.
Zal het met hem wel voor de grap overleggen. Mij lijkt het wel super hoor. Denk dat met 2 meter de buren ook gaan klagen.

Die 2 meter moet je niet te absoluut zien, met 150 cm misschien zelfs 120 cm schijnt ook nog wel e.e.a. te gaan.
Maar hier op sat4all zijn volgens mij enkele leden die wel degelijk zo'n NSS 806 C-band opstelling voor hun ega hebben staan, misschien melden die zich nog.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Van de grote schotels laat de Jonsa zich nog wel goochelen.

Ik begin zelf ook belangstelling te krijgen voor ontvangst van de NSS806 op 40 west.

Daarvoor is mijn keus gevallen op de lichtgewicht schotel van Infosat van 1.5 mtr. (of zou ik toch voor 1.8 mtr. moeten gaan?) Het gaat om een zelfbouw van gaas. Deze schotels komen uit Thailand.

Dealers in Nederland, of elders in Europa kan ik niet vinden.

Misschien iemand een idee? frown

Geplaatst:

Dank voor je reactie. Dit zal ik wel aan de vrouw moeten verkopen. whistle Na 2 vaste schotels en 1 draaibare wordt het dak wel wat vol. Maar met een zicht van 57 oost tot 43 west valt er ook veel te zien.

Kan je me ook vertellen of het rendement van een gazen schotel voor de C-band vergelijkbaar is met een dichte schotel?

Groet,

Argentina

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen