theboyk Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 @Moderatiors Ik denk dat deze bij Receivers hoort, maar dan moet ik kiezen tussen Inverto en Rebox....is er geen algemene optie mogelijk? Graag verplaatsen indien nodig Graag niet gelijk afhaken; ik ben niet opzoek naar een standaard FTA HD PVR recorder! Voor een toekomstige klant mag ik de installatie verzorgen die er als volgt uit moet zien: - 60 of 80 cm schotel met quad lnb gericht op Astra2/Eurobird - Geen ontvangst gewenst van CD of Sky, een FTA ontvanger is voldoende (deze persoon is Engelsman) - ontvanger komt op zolder in de "entertainment room", beneden staat ook een tv en mediaplayer - HD (High Defenition) is een vereiste ivm formaat beide tv en kwaliteit uiteraard - PVR HD met usb aansluiting. De bedoeling is dat deze persoon boven programma's opneemt/kijkt, maar ook graag beneden met de hele familie wil kijken. Zijn idee was; HD PVR die opnames op zijn usb externe harde schijf maakt, zodat hij beneden die kan inpluggen om te kijken. Idee is goed en simpel, keuze zat zou je denken. Ik loop echter tegen het volgende probleem op; welke ontvanger neemt ongecodeerd of in een bekend herkenbaar formaat op? Het gaat om de FTA Engelse (HD) kanalen, niks meer en minder Alle fabrikanten vermelden netjes PVR en USB aansluiting, maar kan ik opnames dan op een ander medium afspelen? Dit is een absolute must voor deze klant. Mijn voorlopige shortlist van ontvangers is de Inverto Scena 5M en de Rebox 4000. Uiteraard is elke andere suggestie ook mogelijk. Graag reacties van mensen die ervaring hebben in zo'n situatie of opnames ook op een ander medium bekijken. Reacties als: "kan je Googlen" heb ik niks aan, omdat deze specifieke vraag meestal iet beantwoord word. Winkels waar ik langs ben geweest kunnen niet sluitend op deze vraag beantwoorden en ik wil niet dat deze klant een "uitprobeerobject" gaat worden. Dit is waar het forum voor bedoeld is in mijn ogen; ervarings antwoorden ipv verkoop praatjes. Alvast bedankt voor alle antwoorden en reacties
dreamboxelite Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Volgens mij zijn die even duur als gewone hd ontvangers. scheelt niet veel in ieder geval. Je kunt voor de toekomst misschien beter investeren in eentje die het wel aankan, anders moet je later als die toch opeen wel Sky wil veranderen. Zo lopen die hobbies nou eenmaal. En wat als BBC opeens gecodeerd wordt? Is met de ned zenders ook gebeurd. Neem gewoon het risico niet voor die extra tientjes is mijn advies.
dreamboxelite Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Dit is overigens een goedkope: Sonicview 8000 V2 FTA HD Receiver
wolverine Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 My 2 cents : indien het echt "FTA" kanalen zijn en niet "FTV" kanalen dan zou elke hd pvr ontvanger toch goed moeten zijn? Er zit toch geen codering op die kanalen dus de codering kan daar ook niet van veranderen? Of zie ik het nu echt te simpel? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
cookie monster Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Tenzij plotss gecodeeerd worden (eendewelke reden ook) C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
theboyk Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Geplaatst: 16 november 2010 Misschien dat het verhaal te lang was of onduidelijk; excuses ervoor. Het gaat erom dat de opnames gewoon vrij af te spelen zijn vanaf de Harddisk op een ander apparaat. De Inverto Scena 5M en de Rebox 400 hebben allebei mogelijkheden voor een cam/CI module; daar zit ik niet mee. Het hoeft niet de goedkoopste receiver te zijn, als de pvr functie maar goed werkt. Ook geen exotische receivers maar een bekend betrouwbaar iets.
theboyk Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Geplaatst: 16 november 2010 Misschien dat ik het FTA gedeelte gewoon weg had moeten laten? Maar ik wilde benadrukken dat het niet om ontvangst van CD ging maar de echte fta zenders op de Astra 2
Rocketscientist Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Ik heb een ClarkeTech 5000 en de programma's die ik (om)gecodeerd in SD heb opgenomen worden netjes afgespeeld door de KM Media player op mijn computer. Zowel de KM Media player als mij Xtreamer kunnen niet overweg met de HD bestanden. Je moet dus duidelijk ook een mediaplayer hebben die deze bestanden kan afspelen Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
theboyk Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 dank je en heel duidelijk. worden de bestande opgeslagen in .ts formaat of zijn er ook andere varianten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen