Rootical Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 weet je wat, we maken er meteen een communistisch systeem van, is het helemaal eerlijk verdeeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maja Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Wie denk je dan dat de Cao overeenkomst afsluit? Ik heb het niet over politiek dit alles vind ik goed voor de democratie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rootical Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 http://nl.wikipedia.org/wiki/Collectieve_arbeidsovereenkomst het heeft wel degelijk met politiek te maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paardengek Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Origineel bericht van: Johan45 Tja met alle respect voor je situatie, maar het mogelijke doen ze direct, het onmogelijke duurt soms wat langer. Wat mij ook hier weer opvalt is dat diegene die er geen geld en/of vrije tijd in willen investeren het hardste roepen dat er niets of te weinig bereikt wordt. Mij hoor je meestal hier niet over. Ik ben jarenlang lid geweest van de vakbond. Maar een toenmalige werkgever kwam in de financiele zorgen, doordat de bank de geldkraan dicht draaide. ( is al weer een jaar of 8 geleden ). Dus er moest ca 30 man weg van de 80 a 85 man. Oké, dit kan een vakbond natuurlijk nooit voorkomen. Maar nu, ik kwam in een ontslagprocedure. Ontslag werd toegezegd. Tot nu toe, oké. FNV en CNV werd vertegenwoordigd door één man ( een CNV'er ). Heb ik geen probleem mee. Maar weten jullie wel, dat je in een ontslagprocedure terecht komt, dat je nog geen tijdelijk werk mag aannemen. Ook heb je uitzicht op vast werk. De reden hiervan is, dat je wel ontslag is toegezegd, maar er geen ontslag nog verleent is door het UVW. De WW uitkering kun je dan mislopen. Zo zijn er wel meer van dit soorte dingen. Maar de beidde bonden hebben geen moeite genomen om zoiets gewoon op een A4'rtje te zetten. Oké, schoonheidsfoutje. Maar nu het volgende: Het bedrijf, waar ik werkte, had nog een zusterbedrijf. Ik heb tijdens mijn ontslagprocedure, mijn werkgever al gevraagd, dat daar geen plaats was voor mij. Het antwoord was negatief. Net toen ik thuis zat in de WW, werd ik gebeld door een uitzendbureau, die werk had voor mij. En waar was dat werk, juist ja, bij dat ene zusterbedrijf. Dus ik naar de vakbond gereist ( CNV , kantoor Drachten ). Daar gesproken met een juridische medewerkster. De situatie uitgelegd en haar advies was, neem dat uitzendbaantje maar aan. Sorry, hier heb ik geen begrip voor. Toen barste mij de klomp. Ik ben toen nog wel lid gebleven, maar toen mijn inkomen erg laag werd, en moest bezuinigen, heb het lidmaatschap opgezegd. Toen heb ik ook besloten om niet weer lid te worden van een vakbond. In plaats daarvan heb ik nu een vrij uitgebreidde rechtsbijstand verzekering. Na veel omzwervingen, qau werk, heb ik het nu vrij goed voor elkaar. Maar een actieve vakbondslid, die werkt bij het bedrijf, waar ik nu ook werk, kon het niet waarderen, dat ik geen lid was van een vakbond. Maar toen ik uitgelegd had, wat de reden was, was die man wel stil. Sterker nog, zei niets meer. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rasta 87 Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Ik vertrouw de vakbonden in nederland niet. Ze zijn veels te zwak. Wie herinnert zich nog de ommezwaai van Agnes Kant, eerst waren ze tegen de verhoging van de pensioenleeftijd en ineens lieten ze hun standpunt vallen. Een vakbond hoort altijd in het belang van hun leden op te treden. Veels te vaak word echter "meegedacht met de eisen van de werkgevers" Nederlanders pikken alles, demonstreren niet. Heb je gezien wat TNT bestuurders zeggen? staken helpt niet! Dat zouden ze willen! VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vincent1971 Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Ik ben geen lid van de vakbond. Zie er geen nut meer in. Kost een berg....ik kan zelf wel mijn zaakjes regelen al dan niet met wat hulp van internet en of mijn rechtbijstandsverzekering. De vakbond zoals die er nu is is voor mij iets uit de geschiedenis. Er is meer dan alleen staken. Luister ook eens de kant van de directie van TNT. Werd al jaren geleden aangekondigd dat er te weinig werk is. Allerlei omscholingsprogramma's werden in het leven geroepen. En tja wie dan nog blijft... Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Agent Mike Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Origineel bericht van: Rasta 87 Wie herinnert zich nog de ommezwaai van Agnes Kant, eerst waren ze tegen de verhoging van de pensioenleeftijd en ineens lieten ze hun standpunt vallen. wie herinnert zich Agnes Kant? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Poetsdoekje Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Origineel bericht van: Agent Mike Origineel bericht van: Rasta 87 Wie herinnert zich nog de ommezwaai van Agnes Kant, eerst waren ze tegen de verhoging van de pensioenleeftijd en ineens lieten ze hun standpunt vallen. wie herinnert zich Agnes Kant? Ik dacht dat Agnes Kant een politica was/is (tweede kamerlid) en geen vakbondsbestuurder En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maja Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Agnes Kant was fractieleider van de SP. Emile Roemer is haar opvolger. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 als er een voor mijn discipline zou zijn was ik zeker lid niet dat we daarmee nu kei-sterk staan (zie die arme fransen die dus toch langer moeten werken ) maar het is een goed tegenwicht in de balans tussen de sociaal maatschappelijke partners maar ook medezeggenschapsraden kunnen heel zinvolle afspraken maken (voorbeeld vw) ten bate van bedrijf en werknemers. daar waar er initieel al geen interesse was in de goede relatie tussen werkgever en werknemer zal een vakbond en haar leden ook enkel een niet graag geziene gast aan tafel (of op de werkvloer) zijn. het interesse van de werkgever is veelal leidend in het Kapitaal aan werknemers ja werknemers zijn in veel bedrijven een kapitaal investering en dat behoor je te beschermen in plaats van het te onthoofden omdat in Nederland en West Europa bedrijven en de grootte van de bedrijven versnipperen alsook de contractvorm vaste aanstelling willens en wetens wordt afgebouwd is de vakbond belangrijk als vertegenwoordiging van de weldenkende mens die geen slaven en slavernij kent. de duitse 1 euro job is een voorbeeld van hoe pervers instituties in een samenleving kunnen eindigen. ciao Another One Bites The Dust Queen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satcat Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 Origineel bericht van: Rasta 87 Wie herinnert zich nog de ommezwaai van Agnes Kant, eerst waren ze tegen de verhoging van de pensioenleeftijd en ineens lieten ze hun standpunt vallen. Rasta 87 bedoelt waarschijnlijk Agnes Jongerius. En als je praat van een ommezwaai dan heb je het journaal lang niet gezien. Er werd door de regering belooft dat ze niet zouden ingrijpen op de pensioenleeftijd als de vakbonden en werkgevers samen een alternatief konden verzinnen. De werkgevers hebben nooit een alternatief gewild. En dan moet er dus toch een compromis gesloten worden en daar is héél lang over geruzied. Als je wil praten over een ommezwaai dan moet je het hebben over ene Geert W. die zijn breekpunt 1 dag na de verkiezingen als een baksteen liet vallen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 je hoeft toch geen hogere wiskunde hebben genoten op school of nadien, om te weten dat de jongere generatie haar bijdrage zal moeten leveren daar de fondsen leeggeroofd zijn geworden door de fondsen beheerders wegens slecht management en/of riskante investeringen de volksvertegenwoordiging is jaren lang niet de interesse vertegenwoordiging geweest van den werkenden mensch en haar toekomst. dus om die er nu bij te slepen met haar beloften is een (tjschakkaa) grijpgrage geldgierige weerspiegeling van de maatschappij en haar deelnemers wordt je werkzaam en is je bedrijf lonend, dan plan je hopelijk voor de toekomst van ieder en dat heeft geen ruk met politiek te maken maar met ethiek te maken. ciao Another One Bites The Dust Queen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satcat Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 Je hoeft ook geen opleiding te hebben genoten om te zien dat die ethiek ver te zoeken is. Het zijn de regering en de werkgevers die bepalen tot welke leeftijd wij moeten doorwerken. Maar ondertussen is het bijna onmogelijk om boven de 45 nog aan het werk te komen. Liever halen ze nog een bus Polen dan kunnnen ze nog een paar jaar profiteren en de nadelen op anderen afschuiven. Dan wordt er ook nog gesproken dat het minimumloon te hoog zou zijn(alsof ze er zelf van rond zouden kunnen komen)terwijl hun eigen loon elk jaar onbeschoft stijgt. Als de mensen straks wakker worden, als blijkt dat ook zij aan de armoede kant van de twee-deling vallen, voorspel ik nog gouden tijden voor de vakbonden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 mooi / goed gezien en becommentarieerd Another One Bites The Dust Queen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prutsie Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 @Satcat, hulde, duidelijk en heel helder. Helemaal mee eens. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen