Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ratelen harde schijf


tonk

Aanbevolen berichten

beste forumleden,

sinds enkele dagen maakt mijn rebox 9000 een ratelend geluid, niet konstant maar wel regelmatig een aantal minuten; met name tijdens opnemen of afspelen. ik vermoed dat het de harde schijf is. heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

vrgr.

ton konst

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of de schijf zit los in je ontvanger zodat je resonantie hoort, even openmaken en schroefjes aandraaien. Als dat niet helpt, nu je hem toch open hebt, luisteren waar die herrie vandaan komt. Als het uit het binnenste van de schijf komt kan het zijn dat hij er eerdaags mee ophoudt. Als dit liever niet zelf doet loop dan ff langs bij de dealer. Succes ermee

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD kan haast niet loszitten omdat de HDD tussen 4 rubbers in de houder perfect is opgesloten.

Ook al zou er geen van de schroeven meer vast zitten dan zou je nog niets kunnen horen.

Ik denk dat het geluis bijna met zekerheid van de HDD afkomstig is.

 

Je kunt dit het beste constateren om de beplating van de RE-9000 te verwijderen, de RE-9000 aan te zetten en een schroevendraaier met het stalen deel op het huis van de HDD te plaatsen en je oor op het handvat van de schroevendraaier te leggen.

Hiermee kun je in elk geval heel nauwkeurig de plaats van het geratel traceren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend hierop; ik heb nogal wat ervaring met ratelende schijven gehad. Dat geluid kan inderdaad duiden op een schijf die mechanische problemen heeft. Dat betekent meestal het begin van het einde.

Als wat erop staat je lief is, zo snel mogelijk die inhoud overzetten, en dat overzetten als het eenmaal loopt, niet onderbreken.

Als die disk eenmaal écht de geest gaat geven is het bijna onmogelijk er alles of zelfs maar iets af te halen.

Het beste op een WD green caviar die FAT32 geformatteerd is; die kun je als het goed is dan zo weer in de Rebox zetten.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat de TS het verschil kent tussen de gebruikelijke schijf- /lees geluiden van een HDD en geratel want de schijf- /lees geluiden kun je toch niet echt als geratel benoemen.

 

Ik zou TS zoals Lennie ook al schrijft willen adviseren om relevante data per omgaande veilig te stellen voordat het te laat is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En was het de harde schijf? Ik had er ook een harde schijf in die het na een paar weken begaf. ook met ratelen begon het.. nu een harde schijf van WD in en geen probleem meer

overigens kwam ik er achter door de Harddisk in het menu uit te zetten en toen werd t stil sleep

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...