Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie werkt met het programma FTD3 en kan mij uitleggen hoe FTD langeretijd kan terug kijken. Bij mij is at ongeveer 14dagen. ik heb onder config tab geavanceerd max aantal spots op 2000 staan en itemsverwijderen indien ouder dan 365 dagen. Blijft toch maar steeds 14 dagen weergeven. Kan het ophalen van spots ook met een ander progje?

Gerrit

Geplaatst:

mischien zie je de post niet, ze zijn er wel

vb geef mario in het zoekvenster en punt bij "zoek lokaal"

krijg je gevens tot een jaar terug (als je al zolang lid bent)

dmv "zoek online" kun je nog verder terug

wat natuurlijk handig is met een payserver, daar deze een steeds hogere retentie hebben.

Citaat:
Kan het ophalen van spots ook met een ander progje?

het ophalen doe je mbv grabit of newsleecher,

ftd is alleen een hulpprogramma zodat je niet zelf alle nieuwsgroepen hoeft te doorzoeken.

Citaat:

iedere email progje kan dat.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:
Citaat:

Citaat:

E-mailprogramma om van usenet te downloaden?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Citaat:

Ja, internet is ooit begonnen als usenet, een soort veredeld wereld wijd bulletin board systeem.

Het idee om data (bijvoorbeeld een filmpje) in gedeeltes te posten is pas veel later ontstaan. Elke .rar part die je ophaalt bestaat uit een ellenlange groep berichten.

Op het moment dat er 1 bericht niet goed gesynchroniseerd is met de server waarop de poster het bericht gepost heeft zou dus ook einde download zijn omdat je archief (rar) file corrupt is.

En dit wordt weer opgelost door de par blokken die worden meegepost. Vandaar dat je quickpar ook even moet downloaden en installeren.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerritvogels2
Wie werkt met het programma FTD3 en kan mij uitleggen hoe FTD langeretijd kan terug kijken. Bij mij is at ongeveer 14dagen. ik heb onder config tab geavanceerd max aantal spots op 2000 staan en itemsverwijderen indien ouder dan 365 dagen. Blijft toch maar steeds 14 dagen weergeven. Kan het ophalen van spots ook met een ander progje?

Gerrit

Dat kan maar op één manier.

Vrienden van FTD worden.

Oftewel, je doneerd éénmalig een bedrag(je), wacht op de email verificatie dat het is verwerkt.
Dan ga je naar FTD configuratiescherm (linksbovenin tabblad), en vink "ik ben vriend van FTD" aan.
Nu kun je tot 200 dagen history terughalen.
Geplaatst:

de datum dat je begint met FTD is de begindatum van het terugkijken, heb je FTD een jaar lang erop staan dan kun je een jaar terugkijken etc. er is een mogelijkheid om eerder spots in te laden, dit staat op FTD forum, je hoeft dus geen "vriend" te worden.

verder zou ik je bijv koala aanrijden voor het direct terugvinden van de spots om te downloaden.

maar ga maar eens lezen op FTD forum....

en op binaries4all staat heel uitgebreid uitleg over de mogelijkheden...

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Citaat:

Citaat:

Het kan wel.....maar,je hoeft dan niet de moeite te nemen om "iets ouds" te zoeken en te downen.
Retentie hè

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:
Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: winwiz
Citaat:

Dat kan idd alleen niet erg verstandig met grote bestanden.
Een keer wat text is geen probleem.

Je kan natuurlijk ook zelf weer ouderwets gaan "Headeren", leuk voor als je werkeloos bent of gepensioneerd en tijd teveel hebt. smile
Geplaatst:

Ik kan meer dan 800 dagen terug via giganews.. maar iemand moet mij toch eens uitleggen hoe je via email uit een nieuwsgroep kan downloaden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: p2040
Ook met de bekende nzb zoekmachine's yabse, binsearch, etc. ga je 2 tot 300 dagen terug.

v.g. p2040

nog wel veel langer, maar denk niet dat de topicstarter hier iets aan heeft.
FTD is natuurlijk kant en klaar voorgebakken handel (spots).
Is juist in het leven geroepen om het "ouderwets" zoekenn makkelijker en toegankelijker te maken voor iedereen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: gerritvogels2

Gerrit

Standaard staat het bolletje 'doorzoek lokaal' aangevinkt onder de zoekregel. Zo zoek je dus alleen in de aangemelde spots die je tijdens het updaten binnenhaalt. Als je het bolletje 'doorzoek online' aanzet, dan moet je tot in jaren terug op de FTDserver kunnen kijken. Let wel op, bij elke zoekopdracht moet je die selectie opnieuw maken en je moet vriend van FTD zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen