Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] Vastlopen alle canaldigitaal zenders


Peter F de M

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn aston module ingeruild omdat die niet overweg kan met de HD zenders.

Nu heb ik de nieuwe Aston (met wereldbol) samen met de rode CD kaart. Het gebeurd nu regelmatig dat alle kanalen van CD vastlopen, begint met rare lijnen in beeld. Aan en uitzetten is dan niet altijd een oplossing. Soms moet hij gewoon even een tijdje uitstaan om weer beeld te krijgen. Ontvangststerkte is verder goed. De oude Aston met kaart laat dan wel beeld zien op de niet HD zenders. Kent iemand dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is wel belangrijk om er bij te vermelden welke software versie er in de topfield en in de cam staat. Dit heeft grote invloed op de werking.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter F de M
, begint met rare lijnen in beeld. Aan en uitzetten is dan niet altijd een oplossing. Soms moet hij gewoon even een tijdje uitstaan om weer beeld te krijgen.


Lijkt in mijn ogen ook een eventuele voedingsprobleem.
Wellicht een idee om een setje nieuwe elco's erin te plaatsen?

Laat em eens een tijdje op BVN staan, komen er dan ook strepen etc?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt toch echt op een cam probleem hoor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter F de M
Ik heb mijn aston module ingeruild omdat die niet overweg kan met de HD zenders.
Nu heb ik de nieuwe Aston (met wereldbol) samen met de rode CD kaart.


Peter,
Ik weet bijna zeker dat Winwiz met zijn laatste opmerking gelijk heeft.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn Aston 1.07 v2.18 gebruikt om met een TF7700HSCI HD kanalen perfect te ontvangen.

Het is mij alleen nog wat onduidelijk welke oude en nieuwe CAM jij nu daadwerkelijk gebruikt.
In jouw openingsbericht schrijf jij dat jij jouw Aston CAM hebt ingeruild tegen een nieuwe Aston met wereldbol.

In jouw 2e bericht geef jij echter een specificatie op van de gebruikte CAM en die slaat naar mijn mening op een CD Mediaguard Module.
Ik veronderstel nu dat jij geen nieuwe Aston gebruikt maar een CD Mediaguard Module.

Ik weet niet welk type Aston CAM jij voordien gebruikte maar als dat een Aston 1.07 v2.18 (met groene LED) dan moet de ontvangst van HD kanalen perfect functioneren.
Gebruikte je echter een Aston 1.07 met een veel oudere versie software of een Aston 1.5 dan lukt het niet om HD kanalen te ontvangen.

Misschien kun je nog even aangeven in welk deel van Nederland jij woont want dan kun je mijn Aston 1.07 even testen of het resultaat beter is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus terecht een nieuwe CAM gekocht want met de Aston 1.05 kun je niet naar de HD kanalen kijken.

Ik weet ook dat in het verleden bij het gebruik van de CD Mediaguard module hier en daar problemen met de ontvangst van HD zenders gemeld zijn.

Maar deze CAM functioneerde bij sommigen ook weer prima.

 

Voor zo ver ik het mij nog kan herinneren functioneerden de Aston 1.07 v2.18 en de Powercam Pro het beste op de TF77xx.

 

Misschien is het handig om de CD Mediaguard Module bij de dealer (tijdelijk) om te ruilen tegen een Aston 1.07 of Powercam Pro.

Dan kun je in elk geval constateren of het vastlopen aan de CAM ligt of ergens anders.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval gaat het om de TF7700HDPVR.

 

Ook hier is sinds een paar dagen de melding "geen of gecodeerd signaal" regelmatig te zien. Een herstart is dan de enige oplossing, werkt trouwens niet altijd in een keer. Mijn PowerCam_HD V2.0.3 zou de boosdoener kunnen zijn. De smartcard is het niet, bij een switch naar de TF5000 blijkt hij het signaal door te geven.

 

De storing treed o.a. op als ik op het HistoryHD kanaal ben geweest. Daar is overigens geen ontvangst te krijgen terwijl dat eerder geen probleem was (HD pakket)

 

Goede adviezen van harte welkom.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt ook de combinatie TF7710HDPVR en PowerCam niet op History HD en Eurosport HD. En als je daar naar toe zapt doen de overige CD-kanalen het ook niet meer. Na heel lang tevreden te zijn geweest over de PowerCam kan ik die op dit moment niet echt aanbevelen...

Maar misschien komt er ooit nog eens een update van de firmware.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het probleem met History HD aan de CAM ligt.

Op bijna alle fora zijn aan History HD gerelateerde problemen te lezen.

Bij de een hangt het systeem als naar History HD wordt gekeken en de andere krijgt daarna helemaal geen zenders meer.

Vraag me niet waar het dan wel aan ligt maar waak ervoor om nu onmiddellijk het probleem naar de CAM te schuiven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het nu zelf 'Denk het toch wel' en ook bij mij is er bij gebruik van de interne kaartlezers geen probleem met de ontvangst van de genoemde zenders maar tot nu toe heeft nog niemand glashelder aangetoond dat het nu ook daadwerkelijk aan de gebruikte CAM ligt.

Het blijven aannames die vaak op een onderbuikgevoel zijn gebaseerd en niet op feiten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...