Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, ik heb weer eens ellende met een Dreambox. Vorige week was de 8000 dood. Die gaat naar Duitsland voor een reparatie. Ik heb een vervangende gekocht, dat kan nooit kwaad :-)

Nu is mijn 800 aan het vervelen. Ik heb zaterdag mijn Firmware (Gemini Enigma2) geupdate van versie 4.20 naar versie 5.10.

Dat ging op zich prima. Gisteren zat ik in het menu (wilde alleen kijken, niks aanpassen) en toen schoot mijn scherm op groen. Geen tandwielen, wel geluid. De box blijf ook gewoon reageren op de remote control en zo.

Ik gebruik al meer dan 1,5 jaar een DVI kabel in deze opstelling.

Als ik er een SCART-kabel bij prik zie ik het menu wel op die uitgang en een still van het beeld op dat moment.

Ik vol goede moed de firmware gedowngrade naar 4.70, dat hielp 3 minuten en daarna was het weer groen.

Deze week heb ik wel geduld nodig met mijn Dreamboxen paradijs. Kan iemand mij adviseren in welke hoek ik dit moet zoeken?

Zal vanavond proberen een crashlog te maken. Daar zal vast meer in staan.

Er zijn 10 groepen mensen, een groep die binair niet snapt en een groep die binair wel snapt

Geplaatst:

Heb je toevallig ook een skin geïnstalleerd die niet met sub's overweg kan.

Maar een crashlog posten is natuurlijk even het beste!

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Geplaatst:
Origineel bericht van: jeroen.straver
mijn Firmware (Gemini Enigma2) geupdate van versie 4.20 naar versie 5.10.
De firmware gedowngrade naar 4.70.

Gewoon een keer een nieuwe image erin flashen.

Grts.
Geplaatst:

Ik heb alleen de standaard skins die meegeinstalleerd worden bij het laden van een nieuwe image, verder niks bijzonders.

Er zijn 10 groepen mensen, een groep die binair niet snapt en een groep die binair wel snapt

Geplaatst:

ZO,

Vandaag nog een dagje gerommeld.

Interessant is dat ik op bijvoorbeeld Arte HD wel beeld heb, maar op BVN alleen maar geluid en groene video.

Ik heb de originele DMM firmware geladen en ook de laatste experimentele firmware en ook PLi en bij allemaal heb ik hetzelfde probleem.

Het is uitermate vervelend. Ik raak de duitse zenders ook een keer zat :-)

Ik heb gechecked of de schotel nog werkt, maar mijn 8000 (die helemaal aan het einde van de kabel zit) is helemaal tevreden met het signaal uit de LNB.

Is het hardware gerelateerd of een instelling?

Geplaatst:

heb je de instelling bij video op dvi staan ???

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Dit "probleem" heb ik kortgeleden ook gehad met mijn 7025.

Diverse images geprobeerd, probleem bleef bestaan.

Vervolgens een beetje gerommeld aan de coax kabels achterop de tuners, probleem opgelost.

Hoop voor jou dat dit bij jou ook werkt.

Suc6

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen