Ga naar inhoud


[RE-4000HD] opnemen/afspelen op harde schijf


theboyk

Aanbevolen berichten


Ik weet niet of het formaat op de RE-4000 hetzelfde is als op de RE-8000/9000 maar ik denk van wel.

 

Het opgenomen formaat is het Transport Stream formaat met de extensie .ts.

Het formaat wordt niet of nauwelijks door een Mediaplayer hardwarematig ondersteunt.

 

Wel zijn er software Madiaplayers zoals o.a. de gratis te gebruiken 'Media Player Classic' die dit formaat afspeelt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval speelt Nero het format .ts af.

 

Wel letten op het volgende. Aangezien de Rebox FAT32 formatteert en dat format de filegrootte beperkt tot 4GB, zal een prog dat bij opname meer dan 4 GB nodig heeft opgedeeld worden in blokken van 4+GB. Het tweede blok wordt dan .ts1 genoemd, etc.

 

Natuurlijk snapt een viewer daar niets van. Dus eerst hernoemen. Zo staat op schijf bij voorbeeld opname.ts, opname.ts1 en opname.ts2.

Die laatste twee hernoemen in opname-1.ts en opname-2.ts, zodat het format weer .ts is.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skooby
Ik speel de ts bestanden met de gratis JetAudio mediaplayer van Cowon

Origineel bericht van: Tjeerd
Via onderstaande link zijn een aantal media players te vinden die .ts bestanden kunnen afspelen.

Hierbij moet je wel de kanttekening plaatsen dat niet alle op deze site genoemde MediaPlayers de door de Rebox geproduceerde .TS bestanden kunnen afspelen.
Er is namelijk geen standaardisatie voor de verschillende formats waaronder ook voor de .TS bestanden.
Zo speelt o.a. de VLC player de Rebox .TS bestanden niet af, althans niet op mijn Windows 7 - 64bits OS.

Zoals Skooby eerder al vermelde speelt de JetAudio MP de Rebox bestanden inderdaad perfect af.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gomp player doet het ook goed.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem.

Ik heb sinds kort de RE-4000HD (22-11-2010)

Als ik een programma wil wissen dan lukt dat niet, en ik volg toch echt de gebruiksaanwijzing van het apparaat.

Ik heb de laatste versie (V1.08.52) erin staan, en als externe harde schijf gebruik ik de WD mybook essential.

Wie kan/wil mij hierbij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vermoedelijk heeft deze 4000 software versie hetzelfde probleem als bij de 8000 en de 9000.

Het is een bug in de software.

 

Voorlopig kan je opnames wissen, wanneer je de ontvanger in deep sleep of met de netschakelaar uitzet, en de ontvanger daarna weer inschakelt.

 

Op de een of andere manier denkt de ontvanger dat de files in gebruik zijn, en daarom niet gewist mogen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een bug.

De beschreven methode is natuurlijk een lapmiddel, maar het werkt wel.

Zelf gebruik ik een ander lapmiddel.

De harddisk hangt bij mij regelmatig aan mijn PC, omdat ik hem multifunctioneel gebruik en dat is dan de gelegenheid om hem op te schonen.

Het is voor mij geen punt, maar Rebox krijgt er een plusje bij als ze het oplossen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ervan uitgaan, dat het bij Rebox bekend is, en in een van de volgende updates wordt opgelost.

 

De workaroud routine geeft je in ieder geval de mogelijkheid zonder computer toch de harddisk op te schonen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...