Ga naar inhoud


[Pioneer] Pioneer 110NL Hotbird instellingen


vvsection

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

Ik weet het, dit is ff de weg van de minste weerstand maar....

 

Met één been op de ladder, de ander op het dak, m'n ene hand aan de schotel en de andere die deze vraag op het toetsenbord intikt.

 

Ik ben druk doende mijn monoblock aan de praat te krijgen. Uiteraard met de uitgebreide uitleg en tekeningen van Gerdy bij de hand.(complimenten)

 

Nu heb ik ontvangst op astra, maar ik wil nu hotbird uitrichten. Een beetje naar rechts ja. Ik zou echter graag van iemand de exacte Hotbird instellingen willen weten.

 

LNB LO low freq

LNB LO high freq

 

Freqentie

Polarisatie

Symbolrate

FEC

22 kHz

 

PID

TID 1

TID 2

 

Tevens vraag ik me af of de signaalmeter dan ook maatstaf is voor ontvangst van hotbird.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groeten Sander.

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Sander,

 

Als je beeld hebt op Astra, zou Hotbird moeten werken. Meestal hoef je daarvoor niets te wijzigen in je deco.

Ik heb niet alle instellingen, maar deze staan nu bij op mijn 110 met Spacerunner soft V1.0p2 als volgt:

 

Satelliet: Overige

Schotel: 2

Band: Ku

Frequentie: 12034

LO LNB 10600

Polarisatie: Verticaal

Schakeling (22 kHz): Ja.

 

De signaal meter werkte bij mij ook, maar ik heb 2 aparte LNB's.

 

Wat je parten kan spelen is dat je een monoblock hebt. In een monoblock zit Hotbird als dish-1 en Astra als Dish-2. Dit is net andersom als in de meeste kanalenlijsten gedefinieerd is. Je hebt een paar alternatieven.

 

1) Zelf scannen en sorteren

2) De kanalenlijst editen met Pionero (In de transponderlijst de sateliet wisselen Astra<->Hotbird (+/- 60 entries)

3) De LNB op zijn kop monteren (Met alle risico's van lekken omdat de kabels naar boven zitten).

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satori,

 

Bedankt dat je op dit uur van de dag nog even tijd hebt gemaakt voor mijn probleem.

 

Het enige verschil met de instelling die ik her en der heb gevonden is de polarisatie. Als ik deze verander in jouw instelling, dan staat mijn signaalmeter op 0. Alhoewel het best kriebelt, kan ik het nu niet meer maken om de ladder tevoorschijn te halen om de schotel bij te stellen. Buren en zo. Dus dit komt morgen wel weer.

 

Ik gebruik op dit moment versie 4.38 eng van Dynamit en mijn bedoeling is om de ontvanger te laten scannen en zelf de lijst te editten. Klopt het dat deze versie verder geen mogelijkheid heeft om het schotelnr. (1,2) in te geven. En hoe zit het met de overige instellingen: LNB LO Low, PID, TID enz... (Zijn deze niet belangrijk ?)

 

Ik heb begrepen uit de diverse threads dat het de bedoeling is eerst de instellingen voor Hotbird in te voeren, vervolgens de ontvanger te laten zoeken naar zenders van hotbird op schotel 1, dan de astra instellingen te kiezen en de ontvanger te laten zoeken naar astra zenders op schotel 2. Klopt dit of zit ik mis ?

 

Weer een hoop vragen, maar ik probeer zo goed mogelijk voorbereid, morgenavond weer aan de slag te gaan.

 

Alvast bedankt voor de hulp, is het vanavond niet dan zie ik het morgen wel.

 

Groeten en de rust.

 

Sander.

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

De polarisatie hangt af van de zender waarop je staat, dus dat kan kloppen.

Ik heb even op mijn 200NL met 4.38 gekeken:

LO Laag: 9750

LO Hoog: 10600

 

Als je gaat scannen, kun je dish-1 of disk-2 kiezen. Dit geldt zeker voor 4.38.

Voor jou is Dish-1 dan Hotbird en Disk-2 is Astra.

Ikzelf stel alleen dish-1 of dish-2 in en ik kom verder nergens aan en dat heeft met alle versies die ik gehad heb gewerkt. Alleen in het begin, met de oude eeproms heb we het probleem gehad dat de Diseq uit stond en dan wordt er niet geschakeld. Ik heb toen zelf gevonden waar dat in de eeprom zat en veel mensen happy gemaakt.

 

Het eerst naar Hotbird en dan Astra zoeken was vroeger van belang omdat Hotbird meer dan 1000 kanalen heeft en Astra +/- 850. Omdat de oude FW 'maar' 1000 kanalen aankon had je op die manier de grootste kans om alle bruikbare kanelen over te houden. Nu we 2000 kanalen hebben is dat minder belangrijk geworden.

 

Succes

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een nachtje slapen zie je weer scherper. Als jij je deco aan zet en gaat scannen zal dit default gebeuren met disk-1. Omdat jij op Dish-1 Hotbird hebt zitte, moet je zorgen dat je dan je Hotbird kanalen ontvangt (13 E). Daarna staat Astra op 19E ook goed. Als je eerst op Astra 19E zoekt en 'kijkt' met LNB-1 (Disk-1), dan zal de 2e LNB naar 25E kijken en dan ontvang je niet zo veel vrees ik.

Succes op de trap,

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Sorry voor de late reaktie, maar het is hier op het werk een gekkenhuis. En werken hoort er tenslotte ook bij.

 

Bedankt voor de tips. Ik zal met deze info vanavond weer de ladder op gaan en kijken of ik er nu uit ga komen. Ik zal tevens even kijken of de diseqc wel aanstaat in mijn eeprom.

 

Ik laat vanavond wel weer van me horen.

 

Groeten Sander

 

P.S. jij hebt ook niet veel nachtrust !

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Satori,

 

Ik moet je wederom complimenten geven voor de support die je mij hebt gegeven.

 

Met jouw info ben ik gisteren aan de slag gegaan. In het begin wilde het nog niet erg, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat het eigenlijk simpeler was dan ik dacht.

 

Ik heb steeds een denkfout gemaakt waardoor ik het onnodig moeilijk heb gemaakt.

 

Ik was in de veronderstelling dat je na het scannen van de hotbird kanalen, de schotelinstelling moest wijzigen in de astra settings, alvorens te kunnen scannen op astra kanalen. Fout dus ! Helemaal niets meer wijzigen (Zoals jij eigenlijk ook al schreef) en gewoon gaan zoeken op schotel 2.

 

Ik heb nog wel een paar andere vragen:

 

Ik heb de gescande lijst uitgelezen en geopend in pionero, maar bij de hotbird kanalen geeft pionero in de lijst astra en andersom. Hoe komt dit ?

 

Als ik, net zoals jij hebt gedaan, een aparte lijst voor hotbird en astra scan, kan ik deze dan makkelijk samenvoegen in pionero ? Gewoon met de toevoeg button of moet ik dan nog andere aanpassingen doen ?

 

Ik hoor graag van je.

 

Het feit dat e.e.a. weer is opgelost, bewijst eens te meer dat de kwaliteit van dit board en de mensen die hier aanwezig zijn van een hoog en serieus niveau is.

 

Dit in tegenstelling tot wat ik elders wel eens op het net tegenkom.

 

Ik heb in ieder geval weer een hoop geleerd.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vvsection.

 

Ik ben blij voor je dat het werkt.

 

De astra en hotbird kanalen zijn verwisseld omdat je een mono LNB hebt met Hotbird op Dish-1. In Pionero is hotbird en astra niets anders als een disk aanduiding. Ik moet dit uiteraard laten staan.

Toevoegen en editen gaat inderdaad goed in pionero. Er is wat verbeterd in de nieuwe versie, maar dat heb ik nog niet getest. Mijn oplossing:

Stel dat je de astra kanalen als bsis neemt.

1) kopieer je astra lijst naar een nieuw lijst (om de oude te bewaren.)

2) kopieer je hotbird lijst naar een nieuw lijst (om de oude te bewaren.)

3) Start Pionero en open de astra lijst en kijk wat je eerste vrije transponder plaats is (zal ergens rond de 60 zijn). Transponder tab zit rechts.

4) Start een 2e Pionero op. Je krijgt een foutmelding over de com-poort (die is al bezet door de andere Pionero). Niets van aantrekken, je gaat toch niet schrijven naar de deco.

5) Open de Hotbird lijst.

6) Selecteer de hele transponderlijst en zet nr 1 op de eerste vrije plek die je gevonden hebt in de de astra lijst.

7) Selecteer de hotbird kanalenlijst en kopieer die in de astra lijst (dus van de ene pionero naar de andere). Soms moet je even transponder en kanalenlijst heen en terugewissselen om de 'paste' button te kunnen gebruiken. Dit kopieren past precies vanwege het verplaatsen eerder.

8) Nu pak je de hotbird kanalen op en zet die achter de astra kanalen.

9) Klaar.

 

In de nieuwe versie was er geloof ik een mogelijkheid om een kanalenlijst van file toe te voegen. Dat zou je kunnen proberen en dat lijkt me simpeler als het werkt.

 

Succes

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...