Gast TVV_USER Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Ik ben van plan om binnenkort een aantal apparaten (DVD-speler, Popcorn Hour, TVV decoder, ...) te vervangen door een HTPC. Enkel het TVV-verhaal baart me nog wat zorgen. Ik ben op zoek naar een DVB-S2 module (PCI of USB is me niet zo belangrijk) die vooral perfect werkt met Windows 7 Media Center én met TV Vlaanderen. Enig gegoogle heeft de mist niet echt doen oplossen, ik hoop hier iemand tegen te komen met relevante praktijkervaring... Enkele oplossingen die reeds mijn aandacht hebben getrokken zijn: - Cinergy S2 PCI HD + CI - FloppyDTV S2 (niet meer verkrijgbaar?) - Terratec S7 - AnySee E7 De uiteindelijke bedoeling is om te kunnen opnemen en kijken tegelijkertijd (er komen 2 coaxen toe en onze SmartWi kan desnoods een handje helpen).
EaS Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 De meeste (zo niet alle) PC ("HTPC") oplossingen hebben een tuner aan boord die perfect met DVB-S/S2 overweg kan. Voorbeeld: Technisat SkyStar HD 2 De TVV kaart kun je dan plaatsen in een CI slot als deze, maar goedkopere oplossingen zijn ook mogelijk (smartmouse/phoenix) of bijv. een smartreader. Waar ik me meer zorgen om zou maken is een goede "omgeving" voor de PCI satkaart, en dan met name het onderdeel hardware versnelling voor HDTV (drivers) -alhoewel dit onder Windows 7 waarschijnlijk minder aan de orde is-, verbruik van het systeem en daaraan, min of meer, gerelateerd het geluid die zo'n HTPC produceert.
Aanbevolen berichten