Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

,

een sat. winkel raade mij de AZbox aan, maar als ik het goed begrijpt is die heel erg traag met zappen..

wie kan mij vertellen welke decorder nu het beste is, ik hoef niet op te nemen en zo, alleen een goede ontvangst kwaliteit voor een led tv is belangrijk...waar ook een cccam in kan ???

volgens anderen gaat het wel tussen de dreambox en humax en de topfield ????

alvast bedankt.

.

Geplaatst:

@limon,

Als het om beeldkwaliteit gaat dan is mijn keus de AZBox HD.

In mijn ogen heeft die van alle (HD-)ontvangers die ik ken de beste beeldkwaliteit.

En heel erg traag zappen valt volgens mij ook alleszins mee.

1 seconde of net iets meer tussen SD kanalen en 2 seconden of net iets meer tussen HD kanalen.

Persoonlijk vind ik trouwens beeldkwaliteit belangrijker dan zapsnelheid.

Maar goed dat is ieders eigen keuze.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

2seconden tussen de HD kanalen??

Nou, super traag dus.

De VU+ doet ongeveer tussen de 500ms en de 1 seconde. (afhankelijk van CCcam)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Hi Limon

Voor zover ik weet hebben Humax en Topfield geen cccam mogelijkheid. confused

Het beeld van m'n Azbox Elite is erg goed.

Beter dan de Mvision die ik heb staan, en even goed of beter dan de Homecast 8100 die ik had staan.

Het zappen is inderdaad niet super snel (ik gebruik cccam 2.1.4).

Zoek je een cccam client ontvanger?

Of moet hij ook kunnen serveren ?

ET8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
2seconden tussen de HD kanalen??
Nou, super traag dus.
De VU+ doet ongeveer tussen de 500ms en de 1 seconde. (afhankelijk van CCcam)

en afhankelijk van het aantal hops\instellingen\prio

Gaat het om snel zappen dan wordt het een dreambox of vu, maar ja je wilt ook wel wat bekijken natuurlijk persoonlijk zit ik niet een hele avond te zappen.

Azbox geeft inderdaad het beste plaatje en samen met de laatste versies van Multicas ( 1.62E-C05 en 1.62E-C06 ) en een priocaid gaat het zappen best goed.
Hij is wel us waar langzamer dan een Dreambox of een VU maar voor de rest doet ie niets onder voor andere ontvangers qua zap snelheid.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

@Drs. IJzerbout

sorry, macht der gewoonte, ik moet vaak naar de al wat ouderen mailen, en die hebben liever een wat dikkere schrift....

jahh..zo gaat dat helaas als we ouder worden...

Geplaatst:

bedankt voor de snelle antwoorden allemaal.

wij hebben net een nieuwe tv gekocht en met digitenne is het beeld echt slecht, helaas.

het gaat mij echt alleen om een goed beeld en opnemen is niet aan de orde, maar dec. moet wel soepel lopen met een cccam.

als ik het allemaal een beetje samenvat kan ik gaan voor de

AZbox Elite HD DVB-S2 kost ongeveer 229,- in de winkel, volgens mij is dat een redelijke prijs.

@ drz ,je schrijft : (De VU+ doet ongeveer tussen de 500ms en de 1 seconde....(afhankelijk van CCcam)

welke cccam is dan aan te bevelen voor die azbox...

mvg. limon

Geplaatst:

Ik zou toch een andere box aan raden:

Dreambox of VU+ ( beidden lopen perfect met CCcam )

Voor AZbox, kathrein en IPbox moet je waarschijnlijk gaan klooien met OSCAM, oscam connect namelijk wel met CCcam, maar andersom niet.

Daarbij zou ik alleen de high definition versie aan gaan schaffen.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

limon, je moet beseffen dat 'CCcam' een softcam is, dus een stukje programma dat je kaart leest.

dit in tegenstelling met een "gewone" CAM - dit is een stuk hardware die je in je receiver schuift.

ik ken de AZbox niet, en weet dus niet of deze softcams toelaat, en zo ja op welke manier.

bij de meeste linux ontvangers haal installeer je de nodige softcams vanaf het internet via 1 of ander software-menu. Voor Canaal Digitaal is CCcam zeer aan te bevelen.

heeft je ontvanger een gewone CAM nodig, dan moet je er eentje kiezen die ondersteund wordt door én Canaal Digitaal én de ontvanger.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Zoals ik zei Azbox draait met Multicas deze connect probleemloos met alle versie van CCcam en evt newcamd/newcs.

Meld zich als CCcam 2.14

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

beste lezers, naar aanleiding van jullie reakties, heb ik in de winkel info gevraagd over de dreambox 800 met Hd, deze man vroeg er 275 voor..een nieuwe dus...

nu las ik ook op internet dat andere winkels deze

voor 350 - 450 verkopen

als het een namaker is..zijn ze goed...wie heeft er ervaring mee..

het scheelt nl. wel heel erg veel in euro's...

Geplaatst:

zet er maar eens de laatste software op, dan zult ge zien hoe goed die werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: limon
beste lezers, naar aanleiding van jullie reakties, heb ik in de winkel info gevraagd over de dreambox 800 met Hd, deze man vroeg er 275 voor..een nieuwe dus...
nu las ik ook op internet dat andere winkels deze
voor 350 - 450 verkopen
als het een namaker is..zijn ze goed...wie heeft er ervaring mee..
het scheelt nl. wel heel erg veel in euro's...

Handen af vriend,namaak zou ik niet kopen.
Maar het zijn je centjes,kom daarna hier niet klagen dat die rommel niets meer doet

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen