Gast dreamdoos Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 hallo forumleden, ben helemaal nieuw in de dreambox wereld,wil graag gaan hobby met de dreambox heb van een vriend van mij een week of 8 de dreambox 600 mogen lenen. maar heb nu zelf een panasonic plasma tv gekocht dus wil ik me eigen meer verdiepen in de dreamboxen hoop dat forumleden me over de streep kunnen trekken welke box ik zelf moet aanschafen. de dreambox 500hd/of de dreambox 800hd en zijn de kinderziekte er bij alle 2 de boxen er al uit. me eigen hobby is ook wedstrijd visser maar wil toch in de wintermaanden er nog een hobby bij hebben. groetjes
M_Z Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Welkom bij het Sat4all forum. Je onderwerptitel was niet erg duidelijk, dus die hebben we even aangepast. Ook als beginnende hobbyist is een Dreambox een hele fijne ontvanger, je zult hier in elk geval veel mede gebruikers kunnen vinden die je wel op weg helpen. Om de verschillen tussen de 500hd of 800hd te kennen kun je best DIT TOPIC nog eens nalezen. En voor veel andere vragen die je zult gaan krijgen, gebruik de zoekfunctie of google met de prefix: Code: site:sat4all.com Succes, M_Z
Neouni Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Of Welke dreambox nemen van een paar weken terug. Lijkt me ook aardig informatief.
Gast dreamdoos Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 hallo forumleden, alvast bedankt voor de reactie topje,nog een vraagje kan ik niet vinden? de beeld kwaliteit zit daar nog een verschil in,tussen de 500 hd en de 800 hd? groetjes
bigtwin Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Ik zou gewoon de 500hd nemen, zeker niet de 800hd. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
theboyk Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Makkelijk antwoord; beargumenteer dat dan eens. Hoewel de TS ook gewoon ff de zoekfunctie had kunnen gebruiken.
M_Z Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 800HD-SE zonder twijfel ! (sinds vandaag leverbaar) M_Z
Stefaand Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: bigtwin Ik zou gewoon de 500hd nemen, zeker niet de 800hd. Waarom niet ? Ik dacht dat het net omgekeerd was. Ik hoorde zoveel DOA van de 500HD. Zelf heb ik 2 DM800's en werkt gewoon perfect. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Gast dreamdoos Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 hallo M Z heb je de nieuwe dreamdoos 800 ook al draaien,kan je hem gebruiken voor de schotel en kabel. prijs duur zeker. groetjes
Gerard 76 Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Als ik vandaag opnieuw voor de keus stond om een Dream erbij te nemen dan werd het de nieuwe 800SE. Net als hierboven al aangegeven... (Deze was toen de TS deze draad opende nog niet leverbaar)
Gast Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: Stefaand Ik hoorde zoveel DOA van de 500HD. Dat was in het begin inderdaad zo, maar er wordt weinig meer over geschreven. Lijkt er dus op dat die problemen inmiddels opgelost zijn. De DM800HD SE is ook nog een optie, weliswaar met een hoger prijskaartje. Kijk ook eens naar de VU Duo en VU Solo. Allemaal Enigma II HD boxen.
Gast dreamdoos Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 hallo forumleden, mooi zo dit forum,krijg veel reactie en nieuws. alleen begin ik nu te twijfelen of ik wel moet gaan voor de 500hd. de nieuwe 800se wordt ook al uit geleverd volgens mij ook een super dreamdoos alleen ben wel bang voor kinderziektes die volgens mij bij alle dreams voorkomen of heb ik het mis? groetjes
Gast Mimisiku Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Het blijft natuurlijk een eigen keuze en hangt heel sterk af van de persoonlijke wensen en het gebruik. De Dreamboxen hebben bij nieuwe types wel kinderziektes, maar die worden keurig afgehandeld.. Het is veel belangrijker om te zorgen dat je geen 'clone' in de maag gesplitst krijgt! Met name deze (niet altijd goekopere) 'clones' hadden defecten waardoor de naam van het echte product geschaad werd. Ben begonnen met een Dreambox 7000s in 2004 en kan eerlijk zeggen dat ik dat ding in den beginne wel vervloekt heb.. Zo instabiel als de software toen was.. Nu inmiddels 2 800HD-PVR's staan en zou niets anders willen.. Software is nu zeker stabiel genoeg om zelfs in een gezinssituatie heerlijk mee te werken. Opnames gaan soepel, zapt snel en betrouwbaar, netwerk functioneert prima.. Als je voor de 800 zou gaan is het handig om toch een extern HD'tje te gebruiken. Warmteontwikkeling en stroomverbruik kan soms roet in het eten strooien.. Voor een Dreambox geldt wel dat je er wat software naast moet hebben om te communiceren met je box. Denk aan het maken van eigen kanaallijsten en gewoon onderhoud van je box.. Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat je met Enigma-2 niet zelf even simpel een kanaal van naam kunt wijzigen...
Gast dreamdoos Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 hallo forumleden, daar zijn we weer,als ik nu de dream 500hd of de nieuwe 800se zal kopen moet ik dan ook lnb kopen voor hd uitzendingen heb nu een visiosat heb wel een stukje gelezen als je astra1,2,3 en hotbird wil ontvangen kan je alleen de lnb van alps gebruiken kan iemand dat bevestigen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen