Ga naar inhoud


[gez.]Zenderlijst regio 5555 ziggo


DoeEensGek

Aanbevolen berichten


Welkom smile

 

Een Dreambox met Ziggo, ik zou geen Gemini gebruiken maar OpenPLi (pli-images.org). Hier zit cable scan in (geef hier de 5555 in en alle zenders worden vanzelf gevonden) en heb je geen XML nodig.

 

OpenPLi heeft een hele brede Nederlandse base (vele developers zijn ook hier op sat4all aanwezig) en ook zitten er diverse aanpassingen in voor Ziggo (zoals de Cable scan, maar ook Picons voor alle zenders gewoon via het menu etc).

 

Ook als je straks een Multytenne hebt kun je met OpenPLi prima uit de voeten (ook hier zitten in OpenPLi specifieke Nederlandse zaken zoals de Canal digitaal fastscanlijst etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DoeEensGek
Onder OpenPli heeft mijn dm de bekende geluidsproblemen. Zolang die niet zijn opgelost draai ik gemini. smile

Wat zijn precies die geluidsproblemen? Is dat het wegvallen van geluid op bepaalde zenders soms, dat alleen ter verhelpen is door de box opnieuw op te starten?

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MrScratch
Origineel bericht van: DoeEensGek
Onder OpenPli heeft mijn dm de bekende geluidsproblemen. Zolang die niet zijn opgelost draai ik gemini. smile

Wat zijn precies die geluidsproblemen? Is dat het wegvallen van geluid op bepaalde zenders soms, dat alleen ter verhelpen is door de box opnieuw op te starten?

Ik heb zelf openpli er niet opgezet omdat ik al had gelezen dan bepaalde modellen tuners problemen hadden. Ik heb mijn dreambox gehad van een maat van me. Gegeven paard niet in de bek kijken. Dus doe er niet moeilijk over, wel een pracht ding!

Maar ik heb wel alle zenders gevonden, alleen ze staan niet in volgorde zoals ziggo die zelf heeft. Als iemand hier een andere handige oplossing voor weet. Op mijn pc moest ik ook zoeken met mediaportal, maar dan kon ik ze in de juiste door ziggo gekozen volgorde zetten smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DoeEensGek
Ow en voor satelliet denk ik om een 2e dm te nemen of een htpc...


Kijk ook eens naar een VU+ duo

Origineel bericht van: DoeEensGek
Maar ik heb wel alle zenders gevonden, alleen ze staan niet in volgorde zoals ziggo die zelf heeft. Als iemand hier een andere handige oplossing voor weet. Op mijn pc moest ik ook zoeken met mediaportal, maar dan kon ik ze in de juiste door ziggo gekozen volgorde zetten smile.


Zoals ik aangaf de Cable scan uit OpenPLi (kan je ook in de toekomst af en toe de laatste stand binnenhalen in de Ziggo volgorde). Er zijn mij geen tuner en/of geluidsproblemen bekend met OpenPLi. Ik zou zeggen probeer het eens en heb je problemen heb je hier op het forum (en op het PLi forum) mensen genoeg die je willen helpen (en als er echt problemen zijn kun je altijd terug naar Gemini, maar dat zal wel meevallen anders hadden we hier niet zo veel PLi gebruikers).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zeker even naar de Vu+ Duo kijken smile. Ben daarvoor nog totaal aan het orienteren.

 

Voorlopig verander ik er niks aan, heb wel al naar openpli gekeken. Maar zie daar ook een topic lopen en wacht eerst daar de resultaten vanaf. Heb ook met dbedit mijn lijstjes verandert en moi ingedeeld voor mezelf. Ik voor met mijn pc om zoveel tijd een scan uit. Als ik dan verandering zie doe ik pas een scan met dm, en pas ik de lijst aan met dbedit. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...