Superdimi Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Mijn DB7025 is aangesloten op het internet. Het streamen van radiozenders enz. werkt allemaal. Ik ben er dus van overtuigd dat er een verbinding is met internet. Bij de (draadloze) netwerk instellingen van mijn DB zie ik ook dat de DB contact maakt met MIJN netwerk. Ik kan alleen niet via mijn PC niet in mijn DB komen. Wanneer ik vanaf mijn router ping naar de dreambox lukt dit en wanneer ik vanaf mijn PC naar de router ping lukt dit ook. Alleen pingen van mijn PC naar mijn DB lukt dan weer niet. Ik heb dit zowel met en zonder firewall geprobeerd. De dreambox is verbonden met het internet dmv een Sweex USB stick. Hiervoor had ik de DB verbonden via een tweede router in bridgemode en toen werkte alles wel. Dit heb ik echter veranderd omdat de beveiliging van het netwerkt hiermee niet hoger dan WEP ingesteld kon worden. Zie ik nu misschien iets over het hoofd waardoor het nu niet werkt ? Groeten, Superdimi Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Loui (K) Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Heb je op je dreambox dhcp aanstaan? vink deze dan uit en kies een vaste ip adres.
Superdimi Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Geplaatst: 17 november 2010 Sorry, toch nog iets vergeten te vermelden: Mijn netwerk werkt met vaste ip-adressen. groeten, Superdimi Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Satdorus Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Zitten je ipadressen wel in dezelfde range?
Superdimi Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Geplaatst: 18 november 2010 @Satdorus, Ook dit is het geval: Router : 192.168.1.1 Laptop : 192.168.1.12 Dreambox: 192.168.1.30 Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Superdimi Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Geplaatst: 18 november 2010 Ook dat is het geval. Afzonderlijk werken de DB en PC ook gewoon op internet. Alleen het inloggen van de PC naar de DB is het probleem. Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Satdorus Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Misschien dat het probleem zit in je usb sweex stickje. Kan je eens proberen om de Dreambox bedraad te maken en dan nog eens te testen.
SnijdeA Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Origineel bericht van: Superdimi Wanneer ik vanaf mijn router ping naar de dreambox lukt dit en wanneer ik vanaf mijn PC naar de router ping lukt dit ook. Alleen pingen van mijn PC naar mijn DB lukt dan weer niet. Ik heb dit zowel met en zonder firewall geprobeerd. Hoe ping jij van je router naar je DM ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Neouni Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Bepaalde merken hebben dat in hun router webbeheer zitten, dacht D-link, maar ben er niet zeker van.
bigtwin Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Heb je die tweede router die je eerst gebruikte nu uit staan? Hoe probeer je naar je dm te connecten? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Superdimi Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Geplaatst: 18 november 2010 De tweede router heb ik inderdaad helemaal uitgeschakeld. Op deze manier wilde ik voorkomen dat er een netwerkconflict zou ontstaan, hoewel dit in principe niet nodig zou moeten zijn. Ik heb op twee verschillende manieren geprobeerd om aan te loggen. Door in de adresbalk het ip adres van mijn DB in te voeren en door middel van een programma om de zender- lijsten bij te werken. Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
SnijdeA Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Er zijn routers, Draytek heeft ze o.a., waarmee je de LAN poorten van elkaar kan scheiden. Alle apparaten kunnen via de router het internet op, maar niet met apparaten op een andere LAN poort communiceren. Kan dat bij jou ook het geval zijn ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Satdorus Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: Satdorus Misschien dat het probleem zit in je usb sweex stickje. Kan je eens proberen om de Dreambox bedraad te maken en dan nog eens te testen. Heb je daar al naar gekeken. Misschien mac adres allow aan staan in je router?
Superdimi Geplaatst: 19 november 2010 Auteur Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Er zijn routers, Draytek heeft ze o.a., waarmee je de LAN poorten van elkaar kan scheiden. Alle apparaten kunnen via de router het internet op, maar niet met apparaten op een andere LAN poort communiceren. Kan dat bij jou ook het geval zijn ? Mijn router is een linksys,type WRT160N, met uitzondering van de firewall staan de alle beveilingen uit. Ook het uitsluiten/toestaan van mac-adressen wordt niet gebruikt. Bedraad werkt alles wel zoals het hoort,maar ik wilde juist e.e.a. via wifi instellen. Dat scheelt weer een draadje door het huis. Ik begin nu toch te twijfelen aan de werking van de Sweex-USB stick icm met de DB. Hoewel ik hier ook niet helemaal van overtuigd ben omdat ik wel internet verbinding heb met de DB. Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen