satmenneke Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Ik heb hier een TF4000PVR met audioproblemen. Het probleem laat zich horen alsof de audio er iets naast staat met kraken , slissen etc (zoiets als Fm op een AM ontvanger luisteren) Metende vermoed ik deze chip defect. Is er iemand die weet waar ik deze chip kan aanschaffen of dat iemand die hem op de plank heeft liggen. Ik zou graag als de kosten niet te hoog zijn eens deze chip willen vervangen.
topie Geplaatst: 17 november 2010 Geplaatst: 17 november 2010 Heb je al eens een fabrieksreset of eventueel nieuwe software geprobeerd. Misschien zit het probleem hier wel in. succes, topie Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
satmenneke Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Geplaatst: 17 november 2010 Ja, dat heb ik als eerste geprobeerd maar mocht niet baten. Met behulp van de datasheet van deze Matrixchip en oscilloscoop kan ik bijna alleen tot de conlusie komen dat het deze chip moet zijn. Ook de geluidsregeling regeld niet behalve dan dat die niveau "nul" gaat als de volumebalk helemaal laag staat. Deze regeling zit als ik het goed heb gezien ook in deze chip en wordt middels I2C geregeld.
Steve Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 de stv6412 komt op ong 10 euro.als ik hem apart moet bestellen dan komen er zo`n 12 euro kosten bij. ik kan hem beter mee laten komen als ik weer een grotere bestelling heb.
Murdock Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Meet het audio eens op pin 11 en 13, daar komt het via resp. C72 en C74 binnen. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
satmenneke Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Geluid via poort 11 en 13 klinken goed. Is er iemand die op kort termijn dit IC mee kan bestellen?? Steve?? Murdock??
satmenneke Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Geplaatst: 9 december 2010 Ik heb het IC uit een slopertje gehaald (oude samsung Cable tuner maar het geluid is nog steeds gestoord. hmmmm.....Kan iemand mij de spanningen bij een werkend toestel geven van U18 (78L12) Ik meet daar helemaal niets. Lijkt me niet helemaal in orde bij deze regulator...
Murdock Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Volgens mij is dat de geschakelde 12V voor een uitgang op de achterzijde. De matrix krijgt 12V en 5V aangeboden, zover ik kan zien: 5V: pin 1,37,39,43,45,47,53,54 12V: pin 63 Ground: 5,17,25,41,51,57 Controleer ook even of er niet een kortgesloten SMD condensator in dit circuit zit, komt wel eens voor bij de 4000PVR Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
satmenneke Geplaatst: 11 december 2010 Auteur Geplaatst: 11 december 2010 Bedankt Murduck voor je reactie. U18 is idd de 0/12V schakeling. De Ingang wordt alleen gevoed als deze in het menu ook daadwerkelijk wordt geactiveerd. Het controleren van de spanningen op de poten van de STV chip had ik al eerder met behulp van de datasheet gecontrolleerd. Spanningen zijn ok en vrijwel geen rimpel etc. Je tip aangaande sluiting in SMD condensators kon ik ook niet traceren. Vandaag heb ik hem nog eens onder de loep genomen. Ik heb eerst de elco's die in serie staan op de audio uitgangen verwijderd om te kijken wat dan het resultaat op de uitgangen was. Hierna bleek dat ook dan het geluid slecht was. Met de scoop metende zag ik dat de negatieve amplitude van de audiouitgangwerd was afgekapt...... Het moest dus iets zijn in de componenten rondom deze STV chip die dit veroorzaakte daar ALLE uitgangen hetzelfde krakende geluid produceerden en ik de inputs zonder problemen hoorbaar kon maken. Uit de datasheet haalde ik dat tussen poot 16 en 17 een Audio decoupling capacitor circuitje zit in de vorm van een elco van 47uF en 47nF SMD condensator. poot 16 DECA Audio Decoupling Capacitor poot 17 GND Ground Eerlijk gezegd op goed geluk heb deze twee componenten vervangen!!! en EUREKA!!!!! hij draait weer als een zonnetje. Wat een beetje vasthoudendheid teweeg kan brengen ;-) Ik heb mezelf maar weer een schouderklopje gegeven...... en voor ieder die het zelfde probleem tegenkomt je weet nu waar je moet zoeken.
satmenneke Geplaatst: 11 december 2010 Auteur Geplaatst: 11 december 2010 vergeten bij te schrijven C84 = 47uF BC102 = 47nF
JohnO Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 tnx! je weet maar nooit.... Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen