1pm Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Je bent me juist voor zoek me ook kapot 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
drz Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Origineel bericht van: drz Wat ik hier uit kan halen is volgens mij dat er een detectie ingebakken zit om commando's te weren die CCcam schade zou kunnen toebrengen of kunnen hacken. Als er een backdoor in zou zitten, dan zou deze naar een IP adres of server verwijzen, en dat haal ik er niet uit. Nou, nee. Niet echt. Dit is een stukje code uit OScam en het zorgt ervoor dat bepaalde CCcam commando's (0x0D en 0x0E) worden geblokkeerd en dat dit wordt gelogd. Het vermoeden bestaat dat dat dit de specifieke commando's zijn om deze informatie te achterhalen. Sowieso, de backdoor is IP-onafhankelijk. Dus een specifieke blokkade op IP-nummer is gewoon onhandig. Overigens wordt deze informatie wel gewoon gelogd en zowel de gebruiker als de reader wordt per direct geblokkeerd (user en reader accounts worden gedisabled). Mvg, NIels Wagenaar Dit is toch een code wat volgens de poster uit CCcam komt? Voor wat betreft die backdoor geef ik je gelijk, ik was abuis met een stukje code wat binnen software naar "huis belt" om informatie van gebruikers te verzamelen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Littlesat Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Gewoon de commitlogs bekijken... daar zie je duidelijk dat het teruggedraaid is inclusief uitleg wat ze wel inhouden... En ook op het forum staat een draadje hierover... Gewoon in het backdoor draadje. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Toppers Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: albertmol Origineel bericht van: MySat Heeft iemand deze versie inmiddels op een NSLU2 draaien ? Zo ja, met welke OS variant ? Laatste Debian ? Alvast bedankt Jahoor, draait zonder problemen met SlugOS 5.3-beta. Loopt bij mij ook prima, ................ maar ik moet wel om de 8-10uur de NSLU resetten. Het beeld blijft zwart terwijl CCcam wel aktief is, na een reset kan ik weer zo'n 8 tot 10uur ongestoord kijken/luisteren. Wanneer ik terug ga naar CCcam 2.1.4 is alles weer perfect en betrouwbaar. Welke file moet worden ge-update en/of is onvolledig om versie CCcam 2.2.0 te draaien ? P.s. Misschien hoort deze posting beter thuis in Linux ?
Gast Merkedesch Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Toppers Origineel bericht van: albertmol Origineel bericht van: MySat Heeft iemand deze versie inmiddels op een NSLU2 draaien ? Zo ja, met welke OS variant ? Laatste Debian ? Alvast bedankt Jahoor, draait zonder problemen met SlugOS 5.3-beta. Loopt bij mij ook prima, ................ maar ik moet wel om de 8-10uur de NSLU resetten. Het beeld blijft zwart terwijl CCcam wel aktief is, na een reset kan ik weer zo'n 8 tot 10uur ongestoord kijken/luisteren. Wanneer ik terug ga naar CCcam 2.1.4 is alles weer perfect en betrouwbaar. Welke file moet worden ge-update en/of is onvolledig om versie CCcam 2.2.0 te draaien ? P.s. Misschien hoort deze posting beter thuis in Linux ? Waarom veranderen???Neem aan dat je NsLu gewoon lekker liep? En je zult geen andere abonnementen aan je NsLu hebben gehangen? Kijk eens met netstat -nat of je "dreamboxen" te vaak illegaal inloggen???Daar gaat CCcam ook van over de zeik. Gr.Merkedesch
Toppers Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Citaat: Waarom veranderen???Neem aan dat je NsLu gewoon lekker liep? En je zult geen andere abonnementen aan je NsLu hebben gehangen? Kijk eens met netstat -nat of je "dreamboxen" te vaak illegaal inloggen???Daar gaat CCcam ook van over de zeik. a) Mijn NSLU loopt gewoon perfect op CCcam 2.1.4 (nu nog steeds) Neen, ik gebruik hem alleen intern met 1x Seca3 card. c) Geen enkele vreemde en/of andere inlog dan m'n Enigma2 boxen en PC waarmeee ik "netstat" kijk.
albertmol Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Toppers Loopt bij mij ook prima, ................ maar ik moet wel om de 8-10uur de NSLU resetten. Het beeld blijft zwart terwijl CCcam wel aktief is, na een reset kan ik weer zo'n 8 tot 10uur ongestoord kijken/luisteren. Wanneer ik terug ga naar CCcam 2.1.4 is alles weer perfect en betrouwbaar. Welke file moet worden ge-update en/of is onvolledig om versie CCcam 2.2.0 te draaien ? P.s. Misschien hoort deze posting beter thuis in Linux ? Het zit hem in de EMM updates van de client. Als ik mijn boxen geen permissie geef de kaart up-te-daten, blijven ze gewoon beeld houden. Ik heb nu CCcam 2.2.0 op mijn 8000 die geen EMM mag doorsturen naar server, en CCcam 2.1.4 op mijn 7000, die wel EMM mag doorsturen. Dat gaat helemaal goed. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Pietjebel10 Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Nu ook Cccam 2.2.1 -added via 3.0 EMU (add working *** in SoftCam.Key) -fixed parsing GLOBAL EMM setting -fixed occasional freeze (bug since 2.2.0) -random loadbalance preference -smartcard fixes Vu+ Uno DM 800 DM800SE Sundtek-C HUMAX
Gertitombo Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Pietjebel10 Nu ook Cccam 2.2.1 -added via 3.0 EMU (add working *** in SoftCam.Key) -fixed parsing GLOBAL EMM setting -fixed occasional freeze (bug since 2.2.0) -random loadbalance preference -smartcard fixes Ik heb hiervoor al 18 minuten geleden een thread aangemaakt
Pietjebel10 Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 You are the boss Vu+ Uno DM 800 DM800SE Sundtek-C HUMAX
dream-on Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 ik ben weer terug naar 2.14 TV vlaanderen werkte hier niet meer sinds vandaag. Met 2.14 wel Vu duo2 met pli
Catalán Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: dream-on ik ben weer terug naar 2.14 TV vlaanderen werkte hier niet meer sinds vandaag. Met 2.14 wel Ik had cccam 2.2.0 gisteren eropgezet en tvv werkte bij mij wel hoor. Alleen bij sommige HD zenders gingen deze niet open. grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Toppers Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Citaat: Het zit hem in de EMM updates van de client. Als ik mijn boxen geen permissie geef de kaart up-te-daten, blijven ze gewoon beeld houden. Ik heb nu CCcam 2.2.0 op mijn 8000 die geen EMM mag doorsturen naar server, en CCcam 2.1.4 op mijn 7000, die wel EMM mag doorsturen. Dat gaat helemaal goed Thanks, m.a.w. CCcam 2.2.0 clients mogen geen EMM doorgeven en CCcam 2.1.4. clients mogen wel EMM doorgeven aan de Softcam-Server ? Maar,..... hoe zit het nu met de server ????, ik draai op m'n NSLU-server eerst probleemloos CCcam 2.1.4 maar indien ik op m'n server CCcam 2.2.0 ga "draaien", wordt de kaart na 8 a 10uur op zwart gezet en blijft de server "groen" in CCcam-info. Ga ik op de NSLU-server terug naar CCcam 2.1.4 blijven mijn onveranderde clients met CCcam 2.2.0 en Vizcam perfect beeld geven. De "Hamvraag" is nu, waarom schakelt een CCcam 2.2.0//NSLU server uit na 8-10uur en blijft een CCcam 2.1.4//NSLU server continu beeld geven (Clients blijven gelijk)
Catalán Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Toppers Citaat: Het zit hem in de EMM updates van de client. Als ik mijn boxen geen permissie geef de kaart up-te-daten, blijven ze gewoon beeld houden. Ik heb nu CCcam 2.2.0 op mijn 8000 die geen EMM mag doorsturen naar server, en CCcam 2.1.4 op mijn 7000, die wel EMM mag doorsturen. Dat gaat helemaal goed Thanks, m.a.w. CCcam 2.2.0 clients mogen geen EMM doorgeven en CCcam 2.1.4. clients mogen wel EMM doorgeven aan de Softcam-Server ? Maar,..... hoe zit het nu met de server ????, ik draai op m'n NSLU-server eerst probleemloos CCcam 2.1.4 maar indien ik op m'n server CCcam 2.2.0 ga "draaien", wordt de kaart na 8 a 10uur op zwart gezet en blijft de server "groen" in CCcam-info. Ga ik op de NSLU-server terug naar CCcam 2.1.4 blijven mijn onveranderde clients met CCcam 2.2.0 en Vizcam perfect beeld geven. De "Hamvraag" is nu, waarom schakelt een CCcam 2.2.0//NSLU server uit na 8-10uur en blijft een CCcam 2.1.4//NSLU server continu beeld geven (Clients blijven gelijk) goede vraag... DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
dream-on Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 dan is dat dus ook de reden dat TV vlaanderen niet meer werkte... Vu duo2 met pli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen