albertmol Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Origineel bericht van: Catalán Origineel bericht van: Toppers Citaat: Het zit hem in de EMM updates van de client. Als ik mijn boxen geen permissie geef de kaart up-te-daten, blijven ze gewoon beeld houden. Ik heb nu CCcam 2.2.0 op mijn 8000 die geen EMM mag doorsturen naar server, en CCcam 2.1.4 op mijn 7000, die wel EMM mag doorsturen. Dat gaat helemaal goed Thanks, m.a.w. CCcam 2.2.0 clients mogen geen EMM doorgeven en CCcam 2.1.4. clients mogen wel EMM doorgeven aan de Softcam-Server ? Maar,..... hoe zit het nu met de server ????, ik draai op m'n NSLU-server eerst probleemloos CCcam 2.1.4 maar indien ik op m'n server CCcam 2.2.0 ga "draaien", wordt de kaart na 8 a 10uur op zwart gezet en blijft de server "groen" in CCcam-info. Ga ik op de NSLU-server terug naar CCcam 2.1.4 blijven mijn onveranderde clients met CCcam 2.2.0 en Vizcam perfect beeld geven. De "Hamvraag" is nu, waarom schakelt een CCcam 2.2.0//NSLU server uit na 8-10uur en blijft een CCcam 2.1.4//NSLU server continu beeld geven (Clients blijven gelijk) goede vraag... Het lijkt allemaal niet zo belangrijk meer. Ik wil niet voorbarig zijn, maar hier "draait" alles nu de afgelopen 2 uur zonder vastlopers op CCcam 2.2.1 DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Littlesat Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Volgens de laatste berichten een vette Hoax... angstmakerij... De makers van oscam hadden nog ongebruikte CCcam commando's ontdekt. Die werden verdacht en het geroddel ging los. Inmiddels sinds de 2.2.0 versie zijn deze commando's in gebruik en oscam weet nu ook wat ze betekenen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
gattaccio Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 toch wil ik jullie even vermelden dat je een online server kunt vinden en zijn gegevens kunt uithalen.
drz Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: gattaccio toch wil ik jullie even vermelden dat je een online server kunt vinden en zijn gegevens kunt uithalen. Nou, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar!! Leg eens uit? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Beheerder Michel Geplaatst: 23 november 2010 Beheerder Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: Littlesat Volgens de laatste berichten een vette Hoax... angstmakerij... De makers van oscam hadden nog ongebruikte CCcam commando's ontdekt. Die werden verdacht en het geroddel ging los. Inmiddels sinds de 2.2.0 versie zijn deze commando's in gebruik en oscam weet nu ook wat ze betekenen... Ik wil niet onnodige paniek schoppen, maar enige voorzichtigheid is ook bij cccam geboden. Er kan altijd een backdoor in zitten waarmee er misbruik gemaakt zou kunnen worden van je kaart, gegevens enz. Een beetje discussie over de veiligheid of onveiligheid van een stukje software waarvan niemand precies weet hoe het werkt kan dus helemaal geen kwaad. De echte die-hards kunnen zich THOIC nog wel herinneren. Ook daar werd op grote schaal misbruik gemaakt van het vertrouwen van de community. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Welke gegevens? Verder dan 16 bytes random data kom je niet zonder userid en password... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Henksat Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Als je je poortjes dichthoud, emm`s uit laat staan voor extern, dan valt er simpelweg niks te zien. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Catalán Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: Henksat Als je je poortjes dichthoud, emm`s uit laat staan voor extern, dan valt er simpelweg niks te zien. En hoe laat je die emm's uit beste? grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Rootical Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: Henksat Als je je poortjes dichthoud, emm`s uit laat staan voor extern, dan valt er simpelweg niks te zien. Na deze opmerking is het wel opvallend stil!
Gast Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Hier mogen ze de poort betreden, valt toch weinig te halen
gattaccio Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 je kunt ze achterhalen door middel van een poort scan. werkt wel enkel met gemini.
hemertje Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: gattaccio je kunt ze achterhalen door middel van een poort scan. werkt wel enkel met gemini. wat een onzin, daar waren 5 jaar geleden al programmaatjes voor geschreven die het hele internet afscanden op openstaande poorten... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Beheerder Michel Geplaatst: 23 november 2010 Beheerder Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: Rootical Origineel bericht van: Henksat Als je je poortjes dichthoud, emm`s uit laat staan voor extern, dan valt er simpelweg niks te zien. Na deze opmerking is het wel opvallend stil! Al zitten al je poorten dicht, als CCcam over een bestaande poort gegevens naar een extern netwerk (van binnen naar buiten dus) stuurt kan je daar weinig tot niets tegen doen en merk je daar ook niets van, behalve als je heel erg gericht gaat zoeken. Ik zeg niet dat dit gebeurt, ik zeg alleen dat dit een reële bedreiging is. De mensen achter CCcam zijn echt geen goed bedoelende hobbyisten hoor, maar mensen die keihard voor de centen gaan. De eigenaar achter THOIC speelde ook alle gegevens waar hij zijn hand op kon leggen door naar NDS. Daar dacht ook niemand dat hij dat ooit zou doen. Met dit soort grijze circuit software mag je best extra voorzichtig zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
gattaccio Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: gattaccio je kunt ze achterhalen door middel van een poort scan. werkt wel enkel met gemini. wat een onzin, daar waren 5 jaar geleden al programmaatjes voor geschreven die het hele internet afscanden op openstaande poorten... inderdaad maar je zou versteld staan hoeveel er nog kwetsbaar zijn. eenmaal je ze gevonden hebt is het enkel kwestie van geduld tot je de passwd file hebt ontcijfert, om daarna te kunnen inloggen. maar ja dit zal je ook al weten neem ik aan.
Catastrofus Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Als je toch geruchten zit te verspreiden dan ga ik toch liever af op het gerucht dat dmm de makers van cccam zit te sponsoren. Dan valt het met 'mensen die keihard voor de centen gaan' ook wel mee. Origineel bericht van: Michel Al zitten al je poorten dicht, als CCcam over een bestaande poort gegevens naar een extern netwerk (van binnen naar buiten dus) stuurt kan je daar weinig tot niets tegen doen en merk je daar ook niets van, behalve als je heel erg gericht gaat zoeken. Ik zeg niet dat dit gebeurt, ik zeg alleen dat dit een reële bedreiging is. De mensen achter CCcam zijn echt geen goed bedoelende hobbyisten hoor, maar mensen die keihard voor de centen gaan. De eigenaar achter THOIC speelde ook alle gegevens waar hij zijn hand op kon leggen door naar NDS. Daar dacht ook niemand dat hij dat ooit zou doen. Volgens mij valt een dream af als er geen eenvoudig installeerbare softcam bij zit. Ik ben niet voorzichtig want ik heb niets te verbergen, maar als er een cccam uitkomt die "extra" functie's heeft die je niet zou verwachten dan valt het markaandeel van dmm vanzelf weg. En, volgens mij, zorgen ze er wel voor dat dat niet gebeurt. Origineel bericht van: Michel Met dit soort grijze circuit software mag je best extra voorzichtig zijn. Mvg, Michel 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen