voodoodoll Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Om even op het voetbal op de RTBF terug te komen. In de overeenkomst tussen de KBVB en de Russische bond om in Voronezh te spelen ipv Moskou heeft de KBVB een geldbedrag (300.000 euro) afgedwongen én de TV-rechten voor de RTBF (Bron: HLN donderdag 18/11). Misschien had één van de Vlaamse omroepen ook maar even moeten informeren bij de bond... Maar men zendt liever een 25ste kookprogramma uit Daarnaast zou ik graag mijn "erotische bullshit" behouden en graag nog uitgebreid zien! En er zou natuurlijk een Waalse optie moeten zijn, zonder technische ondersteuning dan maar?
pollebru Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: voodoodoll Om even op het voetbal op de RTBF terug te komen. Misschien had één van de Vlaamse omroepen ook maar even moeten informeren bij de bond... Maar men zendt liever een 25ste kookprogramma uit Juist. Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A
Eddy VL Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 @MarcFCB Citaat: En zeg mij eens waarom ik en anderen die de wedstrijd willen zien alle sat moeten afzoeken om maar iets te zien? Met commentaar in één of andere exotische taal. Voor mij is Frans een "exotische" taal en Brussel een voorstad van Parijs... Wat de mening van de Franstaligen over Vlaanderen is hoef ik al evenmin te weten, ze zijn zelf niet eens geinteresseerd in de mening van de Vlamingen. Ik wil voor die Franstalige zenders zeker geen €c meer betalen, want ik kijk er toch niet naar. En wat betreft het nationaal voetbal: als je ergens op de 90e plaats geklasseerd staat tussen Faroer en Ijsland, heb je als TV-zender (VTM, Canvas VT4) dergelijke erbarmelijke kijkcijfers dat je er niet bereid voor bent om de beelden uit te zenden, zelfs al krijg je ze gratis. Als ze terug wat resultaten krijgen zullen de Vlaamse zenders ze wel terug programmeren... En in afwachting draai ik mijn schotelke wel richting 1TVRUS of OBH (Bosniê-Herzegovina) als ik behoefte heb om de Nationale Kindertuin te bekijken. (Waar de commentaar mij minder stoort dan de Franse uitleg) Oh ja, nog niet zo lang geleden kon je RTBF en RTBF2 over gans Vlaanderen ontvangen. Moest je eens proberen om VRT of "VRT2" eens aan de andere kant van de taalgrens te ontvangen... en dat vond iedereen maar normaal. Eddy Vl
MarcFCB Geplaatst: 19 november 2010 Auteur Geplaatst: 19 november 2010 Ik vraag mij af of er langs Vlaamse kant nog Belgen zijn. Paullo@ 50€ is véél, zeker als je een huis en wagen hebt af te betalen. Als ik iets gratis kan krijgen zal ik het niet laten, maar ik ga geen extra kosten maken. Het blijft niet bij die 50€ er moet ook een antennetje bij en kabel en misschien meerdere ontvangers. Het zaakje kan al gauw oplopen. Enne er is inderdaad ooit een discussie geweest over het al dan niet gratis aanbieden van sport evenementen. Aan de anderen: of je de kwaliteit van RTBF goed vind of niet, doet niets ter zake. Mij gaat het voornamelijk over het feit dat RTBF een BELGISCHE OPENBARE ZENDER is die door iedereen moet bekeken kunnen worden, waar dan ook. En dat is nu niet het geval. En daardoor heb ik het voetbal moeten missen. IK ben in de eerste plaat BELG en dan pas Vlaming. En zoals ik reeds eerder zei DVB-T is voor mij geen optie. Wie zegt mij dat ik hier de RTBf kan ontvangen met DVB-T. Dus alle BELGISCHE OPENBARE NETTEN VERPLICHTEN bij alle aanbieders. Voor de liefhebbers eventueel ook de commerciëlen. Wat betreft die 90ste plaats van de Belgen, dat houdt al helemaal geen steek. Dan moeten de officiële wedstrijden ook niet meer uitgezonden worden want we staan dan evengoed op de 90ste plaats, er kijkt toch geen kat. Wat een onzin. We kunnen evengoed het WK winnen in 2014, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als er niets uitgezonden wordt kun je ook geen kijkers lokken. En juist dat doet de RTBF wel. Voor iedere Belg, Vlaming en Waal, behalve voor diegenen die TVV of mobistar gekozen hebben. Zal ik jullie nog wat zeggen, op RTBF worden de Vlamingen tijdens een voetbalwedstrijd (die niet op de VRT komt) zelfs in het NEDERLANDS welkom geheten. Nu gij weer.
De_Perre Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Onder het motto: elke Belg zijn mening... Van Sporza een nationale sportzender maken (zoals Eurosport of ESPN) met voor elke wedstrijd (ongeacht de discipline) 3 commentatoren: een Duitstalige, een Franstalige en een Nederlandstalige. En de kijker dan zelf het audispoor laten kiezen... Dan heb ik een zender meer om te blokkeren, want >90% van de sport intereseert me niet [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Eddy VL Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Citaat: Dan moeten de officiële wedstrijden ook niet meer uitgezonden worden want we staan dan evengoed op de 90ste plaats, er kijkt toch geen kat. Azerbeidjan was toch een officiële wedstrijd? (was enkel te bekijken via OBH...) Citaat: Als er niets uitgezonden wordt kun je ook geen kijkers lokken Als je 10 wedstrijden na mekaar uitzend waar niks anders te zien is dan geklungel, dan denk ik dat je niet veel kijkers zult lokken... ook al is de welkom in het Nederlands. M.v.g Edyy Vl
matthew_be_wvl Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: De_Perre Onder het motto: elke Belg zijn mening... Van Sporza een nationale sportzender maken (zoals Eurosport of ESPN) met voor elke wedstrijd (ongeacht de discipline) 3 commentatoren: een Duitstalige, een Franstalige en een Nederlandstalige. En de kijker dan zelf het audiospoor laten kiezen... Ik denk dat je nog lang mag wachten op zo'n zender. Exqi heeft het tweetalig geprobeerd, ze hebben nooit een plaats gekregen op de kabel in Wallonië. En @MarcFCB: je kan er over blijven dooremmeren tot morgen, maar de politieke realiteit in België is wat ze is. En hier mag niet over politiek gediscussieerd worden. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Jan Ambers Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Naar Arrirang TV is er ook geen vraag en toch zitten ze in hun lijst... Ik vind het abnormaal dat als belg we niet de nationale zenders kunnen nemen... (Zie zwitserland: SF+TVS+TVSI) Zou helpen de beide bevolkingsgroepen uit hun "eiland" te halen en beter te integreren... Integratie begint bij het spreken van elkaars taal; en gaat lustig verder door het leren begrijpen van elkaars cultuur en gewoontes... Dus hier is voor de politiek een "must carry plicht", want zij willen toch een integratie van de beide landsgroepen... Onbekend is onbemind!
Lithion Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Sommigen snappen het echt niet hé. Om de meeste Vlamingen naar RTBF te laten kijken moet je ze vastbinden. Het enige wat Vlamingen en Walen gemeen hebben is het gedwongen huwelijk van 180 jaar. Ze spreken beiden een andere taal, hebben andere gewoontes, humor, interesses en mentaliteit verschilt, enz. Bij Nederlanders en Vlamingen is die kloof veel kleiner en maken ze samen TV-programma's. De laatste tijd zelf meer en meer. De bewering staaf ik door te zeggen dat er geen RTBF programma's (ondertiteld of dubbed) te zien zijn op VRT/VMMA of omgekeerd. België heeft trouwens geen nationale zenders, maar regionale. Het is misschien ooit de droom geweest om er één te hebben met aandacht voor beide landstalen, maar dat is nooit gelukt. Omdat het voor TVV uiteindelijk redelijk simpel is om de codering van de RTBF kanalen open te zetten voor de TVV klanten, vermoed ik dat het misschien toch een financiële kwestie is en die extra kost niet te verantwoorden is tov de enkele kijkers.
Eddy VL Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 @Lithion En daar zou ik nog willen aan toevoegen: Geen energie steken in bijkomende Franstalige zenders, maar eerst ervoor zorgen dat de uitzendrechten voor Vlaanderen en Nederland gebundeld worden in uitzendrechten voor het "Nederlandstalig gebied". Dan krijgen we er in Vlaanderen een pak Nederlandstalige zenders bij en in Nederland een pak Vlaamse. Meteen is dat onnozel gedoe van kaarjes ruilen met Nederlanders om het volledige pakket te kunnen krijgen van de baan. Kunnen ze in Baarle-Hertog / Baarle Nassau ook TV kijken... :D :D M.v.g. Eddy Vl
MarcFCB Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 VRT en RTBF zijn beiden openbare nationale zenders en geen regionale, beiden worden gefinancierd door de BELGISCHE STAAT. (De RTBF heeft er wel reclame inkomsten bij.)En niet door Vlaanderen en Wallonië. Derhalve dienen zij voor IEDERE BELG BESCHIKBAAR TE ZIJN. Niks meer en niks minder. Dus TVV gaat hier in de fout. Wat hebben wij aan de Franse TF 2,3,4,5? Niets. Voor diegenen die hier een politieke kwestie willen van maken, het is geen politieke kwestie maar, eentje van aanbod en willen. RTBF hoort gewoon thuis in het aanbod van iedere provider in België. En juist wél energie steken in de Belgische Franstalige zenders i.p.v. commerciële buitenlandse brol.
MarcFCB Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 En nog iets: ik betaal belastingen zoals iedere brave burger, hierdoor heb ik ook recht op zowel VRT als RTBF, alle twee aangeboden door de staat. En juist dat recht wordt mij door TVV onthouden. (toch wat RTBF betreft)
Gast Paullo Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Citaat: VRT en RTBF zijn beiden openbare nationale zenders en geen regionale, beiden worden gefinancierd door de BELGISCHE STAAT. Vandaar dat hun budget bepaald wordt door de Vlaamse en Waalse Regering en de controle toekomt aan het Vlaams en Waals Parlement en er een Vlaams en Waals Minister van de Media is. Als het dan toch - volgens jou - nationale materie zou zijn, laat ons dan eens weten welke nationale minister er bevoegd zou zijn voor de media. Citaat: ik betaal belastingen zoals iedere brave burger, hierdoor heb ik ook recht op zowel VRT als RTBF Laat ons dan eens weten op welke wettelijke basis jij meent dat recht te hebben, want het volstaat niet dat te beweren,maar als je ergens meent recht op te hebben, moet je wel kunnen aantonen op welke grond. Als die RTBF-zenders zo'n obsessie zijn, waarom dan geen abonnement bij Belgacom of Telenet genomen. Iedereen weet toch dat TVVlaanderen deze zenders niet aanbiedt. Greets
matthew_be_wvl Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: MarcFCB VRT en RTBF zijn beiden openbare nationale zenders en geen regionale, beiden worden gefinancierd door de BELGISCHE STAAT. Dat is helemaal niet juist. Voor je zo'n uitspraken doet, moet je wel weten wat je zegt hé. Het is de Vlaamse Gemeenschap die de VRT financiert en de Franse Gemeenschap die de RTBF financiert. Zij bepalen de decreten van de openbare omroepen en het budget van de openbare omroepen komt uit hun budget. Er zijn geen zenders die onder voogdij van de Belgische staat staan. En voor je komt schermen met waar het geld vandaan komt: bijna alle belastingen worden geïnd op federaal niveau, maar dan wordt doorgestort naar de verschillende overheden. Da's enkel het verdelen van de belastingsinkomsten, geen beleid en beslissingsmacht. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
matthew_be_wvl Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: MarcFCB En nog iets: ik betaal belastingen zoals iedere brave burger, hierdoor heb ik ook recht op zowel VRT als RTBF, alle twee aangeboden door de staat. En juist dat recht wordt mij door TVV onthouden. (toch wat RTBF betreft) Kerel, niets houdt je tegen om Telenet of BelgacomTV te nemen als je vindt dat TV Vlaanderen als commercieel denkend bedrijf je rechten als burger schendt. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen