Ga naar inhoud


infrarood vloerverwarming badkamer


dam

Aanbevolen berichten


als het mogelijk is om het via de cv te doen zou ik dat doen ,elektrische vloerverwarming is wel makkelijk om aan te legen maar je elektriciteit rekening gaat behoorlijk om hoog, infrarood dat weet ik niet hoe dat zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik denk dat je jezelf eens achter het oor moet krabben omtrent electrisch of infrarood. Ik lees net dat infrarood tussen de 100 en 160Watt per vierkante meter neemt. Dat is behoorlijk veel.

 

Niet heel lang geleden heb ik mezelf de vraag gesteld 'electrisch of op CV in de badkamer'. De uitkomst was vloerverwarming op de CV installatie net als ik beneden heb.

 

Electrische/IR vloerverwarming:

Voordeel: Werkt altijd, gewoon aanzetten en werken

Nadeel: De verbruikskosten

 

Vloerverwarming op CV:

Voordeel: Geringe verbruikskosten

Nadeel: In de zomer slaat de thermostaat niet (gauw) aan (koele vloer in zomer vind ik prima)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: pearlpeter
Als je een nieuwe badkamer gaat aanleggen, dan kun je het beste gewoon de retour leiding van de radiator extra over de vloer lussen.


Dat wordt inderdaad wel gedaan, echter gezien de te verwachten temperatuur van een retourleiding is dat niet meteen erg verstandig. Verstandiger is een 1-groeps vloerverwarming-unit te gebruiken die je aansluit op aanvoer-retour van de CV, zo is je max-temperatuur meteen begrensd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collega van mij heeft z'n hele huis infrarood. Is daar heel enthousiast over.

 

Ik heb in de badkamer elektrische vloerverwarming. Die staat 's zomers natuurlijk gewoon uit. In de winter staat hij permanent aan. Effe snel opwarmen is er namelijk niet bij.

 

Voor de vergelijkers. Ik heb een 2 persoonshuishouden. Jaarverbruik is 5000Kwh. In de zomer is mijn verbruik 180Kwh/maand en dat loopt op naar 650kwh/maand in de winter.

 

Ik heb als grootverbruiker 2 koelkasten, wasmachine, droger en 5 spaarlampen in de tuin die branden zolang als het donker is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Psychosammie
Jaarverbruik is 5000Kwh.


Zooooo veel??? Mijn energie-vretende samenstelling is kortgeleden veranderd, dus kan niet veel zinnigs zeggen over nu.

Maar voorheen gebruikten wij (2 personen) zo rond de 3200Kwh per jaar. De energievreters waren: electrisch koken (halogeenplaat/oven), wasmachine, koel-vries combinatie, beeldbuis tv en de ergste: een waterbed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is slechts een indicatie. Ik zeg niet dat die 5000Kwh veroorzaakt wordt door de vloerverwarming. Ik heb een vrijstaand huis uit 1916 dus de isolatie is natuurlijk niet helemaal van deze tijd. Ook gasstoken kost electriciteit.

 

Daarnaast is mijn hele huis verlicht met gedimd halogeen. Zal ook wel niet de goedkoopste verlichting zijn. Verder in de woonkamer 2 kroonluchters met 12x15watt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Psychosammie
Daarnaast is mijn hele huis verlicht met gedimd halogeen. Zal ook wel niet de goedkoopste verlichting zijn. Verder in de woonkamer 2 kroonluchters met 12x15watt.


Dat hakt er inderdaad allemaal wel in. Nooit overwogen om ergens LED toe te passen?

Overigens wijken we hier wel af van het echte topic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beslissing is genomen.

Extra verwarmingsketel voor het verwarmen van twee badkamers en warm watervoorziening van bad en douche en stoom cabine.

Nu kan temperatuur in badkamer afzonderlijk geregeld worden onafhankelijk van de vloerverwarmings temperatuur in de beneden verdieping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: dam
Extra verwarmingsketel.....


Da's te kort door de bocht meen ik te moeten melden. Door het toepassen van zone-regeling is het prima te doen met 1 ketel mits deze voldoende capaciteit heeft. Wat te denken van de aanschafkosten, onderhoudskosten etc voor die extra ketel. Mogelijkheden te over om het met 1 ketel te doen én het gemak van afzonderlijke regeling te kunnen toepassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...