Ga naar inhoud


Stadsdeel A'dam wil af van schotels


SnijdeA

Aanbevolen berichten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8259542/__Stadsdeel_A_dam_wil_af_van_schotels__.html

 

AMSTERDAM - Het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West tolereert geen schotelantennes meer aan de gevels van woningcomplexen. De raad vindt dat die verloederende aanblik veroorzaken en heeft dan ook een motie aangenomen om de schotels te vervangen door een centrale ontvangstunit op de daken van de flatgebouwen.

 

"Ongelofelijk, als je bedenkt dat alle Turkse en Arabische zenders tegenwoordig bij de kabelexploitant in één pakket te krijgen zijn voor acht euro per maand", zegt een woordvoerder in Het Parool.

 

Tot nu toe oordeelde de rechter dat het recht op informatie van bewoners zwaarder weegt dan de bepaling in het huurcontract van de woningbouwvereniging.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Houd bij jou de Arabische wereld op bij de landgrenzen van Saoedi-Arabië ?

 

Nee natuurlijk niet maar ik zie wel de landen waar men arabisch spreekt. En al die landen hebben toch ook hun eigen zenders.

 

Zo hebben we toch ook nederlandstalige zenders die niet uit nederland komen.

 

Ook wel kort door de bocht om alleen die talen te noemen. Dit impliceerd dat anderstalige wel schotels mogen plaatsen/hangen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo ben je nu niet een beetje aan het miereneuken ? Jij weet toch ook wel dat 95 % van de schotels op die satellieten uit gericht staan. Moeten er dan alle talen vermeld worden die te ontvangen zijn ?

 

B.t.w. Met een G.S.O. is het grootste deel van die schotels toch overbodig.

 

Eerlijk gezegd van ik het ook geen gezicht al die schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mojo ben je nu niet een beetje aan het miereneuken

 

Kan zijn. Ik krijg dat meestal als men de rechten van mensen probeert in te perken. In een land waar men het woord liberaliseren gebruikt kun je mensen niet verplichten om een aanbieder te moeten nemen. Vrije keuze van energieleverancier, ziektekostenverzekering etc, etc. Maar als we tv willen kijken dan hebben we ineens een beperkte keuze.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit 'gevecht' is al jaren aan de gang.. Er zijn een aantal richtlijnen:

 

- het verdrag van Rome garandeerd een vrije ontvangst van nieuwsvergaring. Ook door de Hoge Raad dit jaar nogmaals geratificeerd! Maarrrrr....

- Het plaatsen van een schotel is alleen toegestaan als via de 'reguliere' kanalen geen ontvangst mogelijk is van de door jou gekozen zenders. M.a.w. je moet kunnen aantonen dat je op geen enkele andere mogelijkheid buiten schotelontvangst naar jou zender kunt kijken.

- WBV's en VVE's kunnen eisen stellen aan de plaatsing van de schotel. ZO mag een schotel meestal niet aan de straatzijde van de woning geplaatst worden , soms staat in de vergunning ook wel 'niet aan enig bouwkundig deel van het perceel'. D.w.z. dat de schotel 'los' moet worden geplaatst (tegelvoet o.i.d.).

 

Ik kan zeggen dat ik al heel wat GSO projecten via mijn baas heb uitgevoerd in Amsterdam en dat er nog velen zullen volgen! Voordeel is legio.

 

- Geen geharrewar met schotel en belangrijker nog de kabels.

- Schotel staat op het dak en dus uit het zicht.

- Altijd goede ontvangst (geen bomen, muren etc.)

- Meestal keuze uit 4 tot 8 satellietposities...

- Wel een eis aan de satellietreceiver dat hij liefst DiSeCQ 2.0 moet ondersteunen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Citaat:
Mojo ben je nu niet een beetje aan het miereneuken


Kan zijn. Ik krijg dat meestal als men de rechten van mensen probeert in te perken. In een land waar men het woord liberaliseren gebruikt kun je mensen niet verplichten om een aanbieder te moeten nemen. Vrije keuze van energieleverancier, ziektekostenverzekering etc, etc. Maar als we tv willen kijken dan hebben we ineens een beperkte keuze.


je kan het niet beter zeggen !
helemaal mee eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: gj1989
Ze hoeven het bij mij niet te proberen...

Gaan we stoer doen ?
Typisch Nederlands, zo'n mentaliteit. Zeg ik wat fouts? Ik geloof toch echt van niet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...