Rasta 87 Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Van de duitse dreamwebsite: DM800 HD se im Handel 18.11.2010 Neue Dreambox mit Farb-Display und HDMI DM800 HD se ab sofort im Handel erhältlich (ruim voor de kerst) verkoopprijs: 499 Euro VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Zuppelan Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 De prijsstelling is verkeerd, nu is de Vu+ Duo met zijn twee tuners en ook andere extra luxes de betere keus. Men had beter een prijs genomen die net iets hoger lag dan de Solo, zodat mensen voor dat kleine beetje extra een originele Dreambox kopen.
Murdock Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Een prijs is niet alleen gebaseerd op features van een product, uiteraard ook gekoppeld aan merk, service en kwaliteit. Ook nu worden de DM800HD's nog goed verkocht, zelfde geld voor de 500HD's. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Littlesat Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Wat is er mis met de VU? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Mojo Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: Murdock Een prijs is niet alleen gebaseerd op features van een product, uiteraard ook gekoppeld aan merk, service en kwaliteit. Ook nu worden de DM800HD's nog goed verkocht, zelfde geld voor de 500HD's. Nou de kwaliteit moet zich voor de 500hd nog bewijzen. Even denkend aan de 7025(+) waarbij naar een 2,5/3 jaar de voeding het begeeft. Maar goed ik heb laatst toch een 8000 gekocht ipv een VU+. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Neptunus Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Origineel bericht van: Littlesat Wat is er mis met de VU? Inderdaad, ze doen voor mij niet onder voor een Dreambox. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Soulman Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Ik ben misschien niet helemaal op de hoogte, maar ik dacht dat de VU geen VOB's "lekker" afspeelt. Dat is/was voor mij reden om op een SE te wachten. Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Zuppelan Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Dat heb je dan mis, die speelt hij gewoon netjes af. Hoe dan ook, 100 euro meer vragen voor een apparaat dat dezelfde software heeft, maar mindere hardware heeft, kan geen goede prijsstelling zijn. Dreambox is een sterk merk dat zeker een meerprijs waard is, maar ook sterke merken zijn aan concurrentie onderhevig.
Satelliet Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Een zinloze discussie vind ik, trouwens was Dream er niet geweest, dan zou de VU+ nooit bestaan hebben. En wat als PLI ooit stopt met images aan te bieden? Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Zuppelan Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Het bestaan van een VU+ is de prijs die DMMTV moet betalen voor het gebruik van openbronsoftware: Men heeft het voordeel dat allerlei partijen meehelpen de software te ontwikkelen, het gevolg is dat concurrenten de software kunnen gebruiken. Dat is een eigenschap die inherent aan Linux is. Concurrentie vind dan plaats op de specs van de hardware. De VU+ blijft de betere specs hebben. Ervaring in andere markten leert dan Linuxhardware propriëtaire hardware de markt uitdrukt, omdat het niet doenlijk is op te werken tegen het leger programmeurs wat de openbronoplossing helpt verbeteren. Vergelijk met Android, dat wordt massaal omarmd door telefoonfabrikanten momenteel. Ik acht de kans aanwezig dat Enigma de "Android van de ontvangermarkt" wordt. Imagebouwers concentreren zich op de hardware die het meest verkocht wordt; als de DM800HD SE door verkeerde prijsstelling slecht verkoopt, dan zullen imagebouwers weinig energie in het apparaat steken. Ik heb zelf die ervaring gehad met de DM5620. Die werd (wordt) op zich door PLI ondersteund, maar omdat niemand hem had, was het allemaal lang niet op het nivo van bijv. de 7000, en vaak sloeg PLI een release over voor de DM5620, terwijl de DM7000 wel een image kreeg.
Gast wilco44 Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: Satelliet Een zinloze discussie vind ik, trouwens was Dream er niet geweest, dan zou de VU+ nooit bestaan hebben. Deze opmerking slaat nergens op! Als ford er niet was geweest waren er geen auto's geweest zo lust ik er nog wel een paar.
Jan Ambers Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Wat ik niet begrijp aan die Linux sat handel, is dat er niet omhoog gegaan wordt met de specs van de µProcessors zoals bij de PC, met ev meerdere cores en cachemem... De meeste µProc van sattuner zijn er nog uit het "stenen tijdperk van 433 MHz" Men moet nu toch al rond de 1.5 à 2GHz met mulmticore kunnen gaan??? Of mis ik iets?
Zuppelan Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Chips voor ontvangers worden ontwikkeld voor een ontvangermarkt in het algmeen, niet specifiek voor Linuxontvangers. De prijs van een ontvanger (waarvan een deel nodig is voor softwareontwikkeling) legt een bovengrens aan de prijs van de hardware. Tevens legt de eis van consumenten dat een ontvanger geen herrie maakt een bovengrens aan het stroomverbruik. Zowieso is het stroomverbruik steeds meer een verkoopargument op zich. Door een MPEG-decoder in het apparaat opnemen kan met een veel zwakkere processor volstaan worden en het energieverbruik gigantisch gereduceerd worden. Bovenstaande criteria dicteren verder weer dat een ontvanger het best gebouwd wordt met een enkele besturingschip, die alle benodigde taken van de computer (processor, GPU, MPEG-decoder, USB, ethernet) op zich kan nemen. Binnen zo'n chip is een beperkte ruimte beschikbaar voor de processor. Door miniaturisatie van chips komt meer ruimte beschikbaar, maar die ruimte moest de afgelopen jaren besteed worden aan de MPEG-decoder, die vroeger alleen MPEG2 diende te ondersteunen, maar tegenwoordig ook MPEG4 boek 2, MPEG4 boek 10, en Microsoft VC-1 aan dient te kunnen. Bijgevolg was er geen budget om de rekenkracht van het apparaat significant te laten groeien. Overigens heeft de Vu+ die ik nu heb wel degelijk veel meer processorkracht dan de DM5620 die ik ervoor had.
Beheerder Michel Geplaatst: 20 november 2010 Beheerder Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Het bestaan van een VU+ is de prijs die DMMTV moet betalen voor het gebruik van openbronsoftware: Men heeft het voordeel dat allerlei partijen meehelpen de software te ontwikkelen, het gevolg is dat concurrenten de software kunnen gebruiken. Dat is een eigenschap die inherent aan Linux is. Concurrentie vind dan plaats op de specs van de hardware. De VU+ blijft de betere specs hebben. Ervaring in andere markten leert dan Linuxhardware propriëtaire hardware de markt uitdrukt, omdat het niet doenlijk is op te werken tegen het leger programmeurs wat de openbronoplossing helpt verbeteren. Vergelijk met Android, dat wordt massaal omarmd door telefoonfabrikanten momenteel. Ik acht de kans aanwezig dat Enigma de "Android van de ontvangermarkt" wordt. Imagebouwers concentreren zich op de hardware die het meest verkocht wordt; als de DM800HD SE door verkeerde prijsstelling slecht verkoopt, dan zullen imagebouwers weinig energie in het apparaat steken. Ik heb zelf die ervaring gehad met de DM5620. Die werd (wordt) op zich door PLI ondersteund, maar omdat niemand hem had, was het allemaal lang niet op het nivo van bijv. de 7000, en vaak sloeg PLI een release over voor de DM5620, terwijl de DM7000 wel een image kreeg. Delen van Enigma 2 zijn niet GPL maar creative commons en daar zitten wel degelijk een aantal restricties aan. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
amrabed Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 De DM800 HD was toch al lang uit ? of is deze DM800 HD SE een nieuwe versie daarvan ? Zo ja wat is dan het verschil tussen deze TWEE ?
Aanbevolen berichten