Ga naar inhoud

[Satelliet] DM800 HD SE vanaf vandaag in de handel!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar zorgt een GPU voor. En ook die is overigens niet erg krachtig. De kracht zit 'm in de MPEG-decoder, die volledig in hardware is uitgevoerd en onafhankelijk van de processor (en GPU) werkt.

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@Zuppelan

Je bedoelt waarschijnlijk een RISC-processor.

Een RISC-processor kan veel instructies binnen één

clockcycle afhandelen en heeft daardoor niet zo'n

hoge clockfrequentie nodig om hetzelfde werk te doen.

MIPS is overigens een maat om de snelheid van

een processor aan te duiden(Miljoen Instructies Per

Seconde)

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wammeswaggel
Seconde)

Maar bij sommigen ook bekend as Meaningless Indication of Processor Speed blush

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Een MIPS is een extreem kreupele processor. Die heeft geen DSP's en videoverwerking doet de processor op een Dreambox in het geheel niet. Het idee achter de MIPS was de processor zo simpel mogelijk te maken dat je hele hoge kloksnelheden kunt bereiken. Vandaag de dag ligt dat idee in duigen omdat een veel hogere kloksnelheid dan een x86 niet te behalen valt. Een een MIPS verzet dus per klokpuls minder werk dan een x86 en is daarom per MHz trager.

Het feit dat de processor zo simpel is maakt het echter mogelijk een heel laag stroomverbruik te realiseren. Dát is de reden dat deze processor in satelliettuners terecht is gekomen.

Ik heb al eerder geconcludeerd dat DMM ouwe zooi voor veel te veel geld verkoopt. Maar ja, het ding dat ze ermee bouwen doet het wel lekker, en de support is ook wel O.K.

Wat is verder de nieuwswaarde van deze discussie?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin

Wat is verder de nieuwswaarde van deze discussie?

Geen. laugh
Ik denk dat het een voorzichtig protest is dat de geliefde dreambox te duur is en minstens 200 euro in prijs moet zakken om hoofd te bieden aan de concurrenten. :D

Heeft iemand al eens getest hoe snel deze ontvanger zapt ten opzichte van zijn voorganger en zeker ten opzichte van de VU+ duo??
Daar ben ik namelijk wel erg nieuwsgierig naar.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:
Ik heb al eerder geconcludeerd dat DMM ouwe zooi voor veel te veel geld verkoopt. Maar ja, het ding dat ze ermee bouwen doet het wel lekker, en de support is ook wel O.K.

Wat noem jij nu eigenlijk oude zooi?

Jij had zeker liever dat ze er een Dual Core Intel in zouden stoppen met 4GB ram en een 1GB Nvidea GFX8000 of zoiets?

Het is wel een set-top-box en geen PC!

De broadcom set-top-box chip die ze er in gestopt hebben is zeker geen oude zooi en voor dit doel ongeveer het beste dat je kunt kopen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wammeswaggel
@Zuppelan

Je bedoelt waarschijnlijk een RISC-processor.
Een RISC-processor kan veel instructies binnen één
clockcycle afhandelen en heeft daardoor niet zo'n
hoge clockfrequentie nodig om hetzelfde werk te doen.

Seconde)

MIPS is ook de naam van een processorarchitectuur, de architectuur van de (moderne) Dreambox- en VU+-processoren. En de MIPS trekt het RISC-principe door tot in den extreme. Er is met name bezuinigd op de adresseermodes, bij de MIPS heb je soms gauw 5 instructies en 2 registers nodig om het adres van een variabele te berekenen, iets wat de x86 (een CISC) of een ARM (ook een RISC) in één enkele instructie kunnen.

Daarom heeft een MIPS-processor zoveel megahertzen nodig om concurrerend te zijn.
Geplaatst:

Heren,deze discussie gaat behoorlijk off-topic

en ook de nieuwswaarde is er nu na ruim een week wel vanaf.

De eerste gebruikerservaringen van deze box

komen vanzelf wel naar voren.

Hier gaat nu dan ook een slotje op.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.