de vrije fries Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 hoi, de KA satelliet welke bestemd is voor de 9 oost en op 21 december zal worden gelanceerd is aan gekomen bij het baikonur cosmochrome in kazakhstan groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
leo1949 Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Ka daar zitten we echt op te wachten. Als je deze op Amsterdam richt is het signaal in Zaandam al niet meer te ontvangen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Zuppelan Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Kan de amusementsindustrie Europa nog beter opdelen. De Ieren hebben de bedoeling er via Saorsat op te gaan uitzenden, zodat je als je in Londen zit al bij wijze van spreken een 35m radiotelescoop op je dak moet zetten om ontvangst te hebben.
meijelsat Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Is dat Ka satelliet van Eutelsat en speciale voor internet met KA-band? Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
leo1949 Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Ka band footprints. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Snuffer Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Ik kijk al uit naar de eerste transmissie's. En als je in de footprint woont van Hilversum heb je toch wel regelmatig een signaal moet je maar rekenen. Er is nu op de andere sat's die KA hebben ook al dingen te zien geweest. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Zuppelan Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Deze niet, als het niet de bedoeling is dat je iets ziet, zie je het niet.
Jan Ambers Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Jullie Ollanders weten beter dan wie ook: Het kan verkeren! Wie zei dat ook weer? Het sukses van de sat kan ook z'n afgang worden! Het is trouwens de consument die kiest, en het groot kapitaal probeert nog meer kapitaal te vergaren... aan ons de beslissing!
Snuffer Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Zuppelan Zoals je op de footprint kan zien is het rondje Nederland zuid en Belgie maar ook Noord-Nederland en geloof mij maar echt dat als het voor Hilversum is ik in Noord holland het zie. Ik ben al 3 jaar (zeer active) met deze K(a)-Band bezig en ook al diverse dingen gezien. De footprint is klein maar zo klein dat het verschil tussen Hilversum en Amsterdam helaas dat lukt (nog)niet. Op deze 9 Oost komen de Ierse TV zenders te zitten. Verder vind je K an KA signalen op: 16, 13, 7, 4.8 en 29 Oost deze 29 is XTRAX een MIL-USA sat en op 30,(3x)4, 4.8 en 5.15 West signalen. opmerking de 30 W en 5.15 West zijn MIL sat's. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Zuppelan Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Zo scherp zijn de spotbeams inderdaad nog net niet, Noord-Holland of Hilversum maakt niet zoveel uit. Maar de kneep zit 'm nu net in dat ze frequenties gaan hergebruiken, hoe verder je buiten de voetafdruk van een spotje komt, hoe meer je last hebt van verder weg gelegen spotjes die het signaal verstoren. Dat betekent dat je je signaal buiten de spotcirkeltjes zeer snel kwijt bent.
Golfdiesel Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Gaat dit nu ook de toekomst worden voor satelliet TV? Dus dan kan je straks niet meer naar de Duitse en Engelse zenders kijken in Nederland bijvoorbeeld? Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Zuppelan Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 De Ka-band wordt momenteel amper voor televisie gebruikt, deze satelliet ziet dan ook internet als zijn belangrijkste markt. Weinig satellietinstallaties zijn Ka-band geschikt, ik denk dat er dan ook nog heel wat water naar zee moet stromen voordat bijv. de Britse zenders in de Ka-band gaan zitten. De twee andere televisiegrootmachten, Duitsland en Italië (hoewel met name de publieke zenders), willen juist een zo groot mogelijk ontvangstgebied, hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Maar er is straks een faciliteit om met zeer kleine spotjes te werken. Ik denk dat er zeker zendgemachtigden zullen zijn die daar oren naar gaan hebben. Saorsat is de eerste.
Littlesat Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Heeft dat footprint plaatje dan niet meer te maken met de uplink footprints voor het internet gebruik? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Nee, dat zijn echt de downlinks. Dit gevaarte heeft 82 downlinkspotbeams.
Snuffer Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 @ Golfdiesel Deze sat zal de Ierse TV en Radio zenders in de K-Band gaan uitzenden deze zijn dan alleen daar te ontvangen. Ook zullen er feeds komen bestemd voor dat gebied waar het voor is en dan met name sportfeeds. Reden is dat er een aantal landen zijn die de feeds gewoon gebruiken als TV uitzending en daar niets voor betalen. In West Europa kan je. je dit niet voorstellen maar Afrika neemt het niet zo nauw.. Het WK voetbal in Zuid-Afrika ging ook via de K-Band. Helaas spreekt Astra over de KA-Band wat niet correct is, deze loopt van 26 GHz tot 40 en de uitzendingen zijn toch echt rond 20 GHz (K-Band) TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen