Con Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Momenteel heb ik een redelijk oud 19" scherm en wil over naar een 22 of 24" scherm. Het liefst zie ik een scherm met glas dit in verband met onderhoud (lees schoonmaken van oa rookaanslag) Alleen zijn de fabrikanten niet echt duidelijk hier in. Mijn vraag is dan ook weet iemand monitor-fabrikanten met een glasoppervlak in plaats van één of ander kunststof scherm wat alleen met Zwitserse precisie is schoon te houden? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
henkvd1 Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Neovo heeft monitoren met een glasplaat in hun leverings pakket, wordt aangeduidt met optisch glas.
gerrit B Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Klopt, ik gebruik die neovo's ook altijd voor camera systemen. Ze hebben wel een nadeel nl. dat de schittering vaak toch wel groter is dan van een kunststof scherm. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast wanderer Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 lijkt me een goed moment om te stoppen met roken.....
Beheerder Michel Geplaatst: 20 november 2010 Beheerder Geplaatst: 20 november 2010 LOL Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
grunnsat Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 PC displays lijken van plastic te zijn, maar volgens mij is het toch echt glas. In Duitsland staat een glasfabriek (Schott) die dit hele dunne flexibele glas maakt.
Gast wanderer Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: grunnsat hele dunne flexibele glas maakt. flexibel glas....het moet niet zotter worden...
Zilverster Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 @Con, Citaat: Momenteel heb ik een redelijk oud 19" scherm en wil over naar een 22 of 24" scherm. Misschien tijd voor een bril ........... Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Con Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: Zilverster @Con, Citaat: Momenteel heb ik een redelijk oud 19" scherm en wil over naar een 22 of 24" scherm. Misschien tijd voor een bril ........... Gr. Zilverster. Hé, ouwe roker . . . . volgens mij heb je ook last van moeizaam te reinigen schermen . . . geef me de oplossing. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 @Con, Schermen van beeldbuizen zijn goed te reinigen met alcohol, spiritus of amonia, evt. verdund met leiding water, sponsje en / of zeem / zachte doek. Maar dat heeft toch niets te maken met de grote , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Agent Mike Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: wanderer Origineel bericht van: grunnsat hele dunne flexibele glas maakt. flexibel glas....het moet niet zotter worden... is dat raar? wat is glasvezel dan? en btw. die stoppen met roken grapjes zitten we niet op te wachten. misschien is het wel handiger schoonmaken na een avondje pr0n kijken
Con Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: Zilverster @Con, Schermen van beeldbuizen zijn goed te reinigen met alcohol, spiritus of amonia, evt. verdund met leiding water, sponsje en / of zeem / zachte doek. Maar dat heeft toch niets te maken met de grote , gr.Zilverster. Inderdaad, maar ik kijk uit naar een grotere monitor en dan neem ik in mijn overweging mee uit welk materiaal het scherm bestaat. Als je bij de huidige fabrikanten de handleidingen leest dan mag je alleen met een zacht vochtige doek de zaak schoonmaken. Bijna alle schoonmaakmiddelen worden van de hand gewezen. Tenzij je een mat scherm wil maken van een glanzend scherm kun je VIM overwegen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 @Con, Voor LCD TV en monitoren gebruik ik Universal Screen Cleaner van het merk Bandridge, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
grunnsat Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: wanderer Origineel bericht van: grunnsat hele dunne flexibele glas maakt. flexibel glas....het moet niet zotter worden... Het spul heet Schott Display Glass. Zoals iemand anders ook al opmerkte, glasvezels zijn toch ook flexibel? En dat geldt voor het spul dat we in de communicatietechniek gebruiken en de glasvezelmatjes die we gebruiken als wapening voor polyester. Glas is eigenlijk een vloeistof, want het heeft geen kristalstructuur. Een glazen ruit van een paar honderd jaar oud is onder dikker als boven, het glas vloeit naar beneden. Glas kan ook grijs worden als het heel oud is, het kristalliseert dan.
Alventali Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Ik heb een kleine in totaal een kleine 10 jaar in de LCD en OLED fabricage gewerkt. (met name in de ontwikkelings fase van nieuwe producten) En heb van de normale LCD/OLED schermen nog nooit iets anders gezien dan glas. Wel erg dun glas tot 0.4 mm en dat is erg flexibel op 19" formaat. En op nog groter formaat buigt dat toch ruim 5 cm door als je het bij de randen vast pakt. Wel expirementeel met een soort van kunstof wat oprolbaar was voor b.v in een pen zodat er een uitrolbaar schermpje/e reader zicht baar werd. Is het niet het polarisatie folie wat je beschadigt ?? Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen