retepnegrebsrek Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Kan je de bv de Rebox via een draadloos accespoint met je netwerk verbinden en dan bestanden vanaf je pc/laptop afspelen op de Rebox ? Rebox RE-8000 HD PVR Topfield 5510 PVR
Jürgen Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Antwoord op vraag 1 is JA en op vraag 2 is NEE, Door gebruik te maken van een eenvoudige WLAN USB stick zoals b.v. van Sweex kun je de RE-8000 met het (W)LAN verbinden. Dit kan handig zijn als via FTP b.v. bestanden wilt verplaatsen, kopiëren of verwijderen. Zonder een behoorlijke inspanning en inhoudelijke kennis van UNIX kun je vanuit de RE-8000 geen verbinding met een share op je Desktop - Laptop tot stand brengen. Mocht je die kennis wel hebben kijk dan <HIER> ook eens. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
retepnegrebsrek Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 OK, das duidelijk. Zal eens gaan kijken naar de link en dan me eens af ga vragen of ik genoeg (of uberhaupt) kennis heb van Unix. Rebox RE-8000 HD PVR Topfield 5510 PVR
De_Perre Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Mocht je vragen hebben, denk ik dat er wel voldoende mensen zijn die je verder op weg helpen. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
retepnegrebsrek Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Nou, bijna uiteraard heb ik vragen... Jurgen, heb jij ervaring met het aansluiten van een wlan usb adapter ? Ik heb er gisteren 1 gekocht, maar geen verbinding. Moeten er buiten het invullen van ip adressen op de rebox en instellingen voor mijn netwerk op de usb stick nog ergens anders op de rebox dingen ingesteld worden ? Rebox RE-8000 HD PVR Topfield 5510 PVR
Jürgen Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Nee, in feite hoef je op de Rebox niet meer in te vullen dan de gevraagde gegevens op de WiFi pagina. Daarna op de groene toets van de AB drukken en de gevraagde gegevens voor de toegang van de router zoals Netwerknaam (SSID), type beveiliging en het het wachtwoord invullen. Mocht er nog geen verbinding zijn dan heb je waarschijnlijk de verkeerde WLAN USB stick gekocht. Zoals hiervoor al geschreven gebruik ik een Sweex LW053, deze functioneert prima. De te gebruiken WLAN USB stick moet de RT2571WP Chipset aan bord hebben want anders functioneert het niet. Ook moet je na het plaatsen van WLAN USB stick de Rebox eerst met de knop aan de achterzijde uitzetten en weer aanzetten. Lees ook <DIT> bericht eens want daar heb ik o.a. een hele lijst met bruikbare WLAN USB sticks geplaatst. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
retepnegrebsrek Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Ok, bedankt voor de snelle reactie. Ga aan de slag ermee en hoop dat mijn lan stick met de rebox overweg kan. Rebox RE-8000 HD PVR Topfield 5510 PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen