Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Wat kan je nog meer met je Lan aansluiting ?


retepnegrebsrek

Aanbevolen berichten


Antwoord op vraag 1 is JA en op vraag 2 is NEE,

 

Door gebruik te maken van een eenvoudige WLAN USB stick zoals b.v. van Sweex kun je de RE-8000 met het (W)LAN verbinden.

Dit kan handig zijn als via FTP b.v. bestanden wilt verplaatsen, kopiëren of verwijderen.

 

Zonder een behoorlijke inspanning en inhoudelijke kennis van UNIX kun je vanuit de RE-8000 geen verbinding met een share op je Desktop - Laptop tot stand brengen.

Mocht je die kennis wel hebben kijk dan <HIER> ook eens.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bijna uiteraard heb ik vragen...

 

Jurgen, heb jij ervaring met het aansluiten van een wlan usb adapter ?

Ik heb er gisteren 1 gekocht, maar geen verbinding.

Moeten er buiten het invullen van ip adressen op de rebox en instellingen voor mijn netwerk op de usb stick nog ergens anders op de rebox dingen ingesteld worden ?

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in feite hoef je op de Rebox niet meer in te vullen dan de gevraagde gegevens op de WiFi pagina.

Daarna op de groene toets van de AB drukken en de gevraagde gegevens voor de toegang van de router zoals Netwerknaam (SSID), type beveiliging en het het wachtwoord invullen.

 

Mocht er nog geen verbinding zijn dan heb je waarschijnlijk de verkeerde WLAN USB stick gekocht.

Zoals hiervoor al geschreven gebruik ik een Sweex LW053, deze functioneert prima.

 

De te gebruiken WLAN USB stick moet de RT2571WP Chipset aan bord hebben want anders functioneert het niet.

Ook moet je na het plaatsen van WLAN USB stick de Rebox eerst met de knop aan de achterzijde uitzetten en weer aanzetten.

 

Lees ook <DIT> bericht eens want daar heb ik o.a. een hele lijst met bruikbare WLAN USB sticks geplaatst.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...