fjskmdl Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Ik heb al anderhalf jaar het probleem dat de tv Vlaanderen zenders voortdurend storen. Hierbij heb ik een snr van rond de 50 en AGc van 97 Op canaal digitaal en andere zenders heb ik een snr vAnn rond de 80 en agc van 97 Gisteren is opnieuw iemand voor de tweede maal de schotel komen uitrichten met een professionele meter en hij heeft geen problemen gevonden. Ook werden alle aansluitingen gecontroleerd enzo. Toch is tv vlaanderen in 1 van de 2 gevallen onbekijkbaar hier door voortdurende haperingen. Ik gebruik een vu + duo, maar ik ben ervan overtuigd dat het geen instellingsprOblemen zijn, op mijn dm600 had ik het ook. Wat kan ik verder nog probereN, heeft iemand misschien het adres van iemAnd in westvlaanderen die hierbij zou kunnen helpen?
youriy Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Heb je al eens een andere lnb geprobeerd? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
fjskmdl Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 We hebben al een andere lnb geprobeerd en ook de diseqC switch ervan tussenuit gehaald zonder resultaat
the boss Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Dect telefoon in de buurt staan ? Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
fjskmdl Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Geplaatst: 25 november 2010 we hebben geen dect telefoon in de buurt (khad hier zelf ook al aan gedacht )
satencom Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 ik zie dat je tv vlaanderen en canaal digitaal gebruikt heb dan 2 kaarten in de satelliet-ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
fjskmdl Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 met canaal digitaal bedoel ik eigenlijk zenders zoals bvn. Alle andere te ontvangen zenders (met uitzondering van deze van tv vlaanderen) werken trouwens ook zonder haperingen...
katwezel Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 ik HAD in het verleden ook zulk probleem , mijn fout was dat ik voor de afstelling van de wok op bvn afstelde (deze komt iets sterker door ), echter dit bleek niet optimaal te zijn , ik heb afgesteld dmv een tvv kanaal ( vrt /vtm ) eerste de wok en dan de lnb beetje draaien , voorheen signaal 65 en nu 98% , geen last van de regen of sneeuw meer , dus mijn advies gebruik een tvv kanaal om de installatie juist te zetten ( ps een en ander heeft ook te maken met het iets verdraaien van de lnb in zijn houder , dit kan een groot verschil maken ) M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
FILIP1654 Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Had het zelfde probleem,verschillende lnb's gebruikt,de beste was de alps met smalle kop.
Gast SatMann Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 probeer eens met een CHESS - Edition III - 0.1dB - Gold connector. deze heb ik uitvoerig getest en deze geven echt wel meer signaal. uiteraard opletten : als je schotel al niet goed geregeld is,tja dan mag je 100 lnb's gebruiken. en idd de skew van je lnb ten opzichte van het brandpunt maakt ook veel uit. dus daar effen toch eerst naar kijken; en ja, tv-vlaanderen heeft een "zwakker" signaal dan andere zenders.
Mrbeam Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: SatMann en ja, tv-vlaanderen heeft een "zwakker" signaal dan andere zenders. Zou je dat willen onderbouwen? Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen