Ga naar inhoud


Kiezen tussen div HD ontvangers...


jacobus

Aanbevolen berichten

Ik ben me aan t orienteren, op zoek naar een leuk geprijsde HD ontvanger. Stabieliteit (CD seca3 kaart) is t belangrijkste, maar wat extraatjes is leuk meegenomen. Liefst geen gecertificeerde ontvanger.

Ik heb er een paar op t oog:

- showbox HD evolution

- Rebox RE 8000 HD pvr (twin)

- scorpion HD 801 PVR

- M Vision HD 300 of 400

 

Ervaringen met een van deze apparaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hey Jacobus,

 

Hier een tevreden 'M-Vision HD300 Combo Net' gebruiker.

De interne kaartlezer werkt prima icm de seca3 kaart. (met gxmax fw)

 

Cccam werkt ook prima, de afstandbediening vind ik echt super. Het is een 4 in 1, en ligt goed in de hand.

Persoonlijk vind ik hem beter dan die van mn dreambox en azbox.

 

Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is;

DD via de hdmi is alleen niet mogelijk. (mocht dat belangrijk voor je zijn)

 

suc6

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil iedereen bedanken die me informatie heeft verschaft over de verschillende receivers. Eigenlijk zocht ik een receiver in het lagere prijssegment. Echter na enige twijfel was ik helemaal overstag toen ik in de winkel een demonstratie kreeg van de.....

VU+duo.

Helaas was ie niet op voorraad, dus ik moet nog ff geduld hebben, maar dan kan ik weer helemaal los. Na enige tijd met de Philips als hoofdontvanger kreeg ik toch weer behoefte aan een speeltje dat iets meer kan dan alleen maar harder en zachter. Ik heb nu wel wat meer uitgegeven dan oorspronkelijk bedoelt, maar dan heb je wel wat.

Dus tot zo in het vu+ forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-trotter

Hallo Iedereen,

 

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een HD PVR twintuner. Wat ik eigenlijk zoek is een ontvanger die ik kan aansluiten op m'n draaibare schotel dus Usals is gewenst. Verder gebruik ik een TVV en CD kaart. Ik zoek dus een ontvanger die met deze 2 kaarten goed overweg kan als ze er beide tegelijk inzitten. Ik heb nog een Seca Aston cam(nieuwe met ledje) dus 1 van beide kaarten zou daar eventueel in kunnen. Verder wil ik de ontvanger aansluiten op m'n Lan-netwerk en dan via bijv. cccam de beide smartkaarten delen zodat ik op m'n slaapkamer de beide kaarten ook kan gebruiken als ik daar een goedkoop ontvangertje aansluit op m'n lan-netwerk die een cccam cliënt kan draaien. Nu zat ik zelf richting de Rebox 9000HD te denken. Weet iemand of deze ontvanger hiervoor geschikt is of kan ik beter naar iets anders zoeken. Een Dreambox kan dit ongetwijfeld allemaal, maar die vind ik nog ff iets te prijzig.

 

Groeten Sat-trotter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-trotter
Nu zat ik zelf richting de Rebox 9000HD te denken. Weet iemand of deze ontvanger hiervoor geschikt is of kan ik beter naar iets anders zoeken.

Wellicht was het handiger geweest om de vraag over de Rebox RE-9000 in het Rebox forum te stellen maar hierbij alvast een antwoord.
De RE-9000 is na diverse FW upgrades nu eindelijk een prima ontvanger geworden maar heeft hier en daar nog wat tekortkomingen, maar goed welke ontvanger niet.

Van de gebruikers die tegelijkertijd zowel de CD als TVV kaart gebruiken heb ik op het forum gelezen dat dit problemen kan opleveren.

Met de standaard Rebox software kun je geen CCCam draaien maar wel met de alternatieve software zoals o.a. Octagon en volgens mij is dan ook het probleem met de 2 kaarten opgelost.

Misschien moet je voor deze onderwerpen eerst het Rebox forum raadplegen want daar zijn deze onderwerpen al meerdere malen aan de orde geweest.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook een Kathrein UFS 922 kunnen overwegen wink

 

Origineel bericht van: sat-trotter
Hallo Iedereen,

 

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een HD PVR twintuner. Wat ik eigenlijk zoek is een ontvanger die ik kan aansluiten op m'n draaibare schotel dus Usals is gewenst. Verder gebruik ik een TVV en CD kaart. Ik zoek dus een ontvanger die met deze 2 kaarten goed overweg kan als ze er beide tegelijk inzitten. Ik heb nog een Seca Aston cam(nieuwe met ledje) dus 1 van beide kaarten zou daar eventueel in kunnen. Verder wil ik de ontvanger aansluiten op m'n Lan-netwerk en dan via bijv. cccam de beide smartkaarten delen zodat ik op m'n slaapkamer de beide kaarten ook kan gebruiken als ik daar een goedkoop ontvangertje aansluit op m'n lan-netwerk die een cccam cliënt kan draaien. Nu zat ik zelf richting de Rebox 9000HD te denken. Weet iemand of deze ontvanger hiervoor geschikt is of kan ik beter naar iets anders zoeken. Een Dreambox kan dit ongetwijfeld allemaal, maar die vind ik nog ff iets te prijzig.

 

Groeten Sat-trotter

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-trotter

Bedankt voor de reacties. Misschien dat een VU+ ook wel interessant zou kunnen zijn voor mij. Ik zal eens het vu+ forum gaan doorspitten.

 

Groeten sat-trotter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dat nou niet. Want dan wordt het een VU+!

Zo is het bij mij ook gebeurd. Naar volle tevredenheid overigens.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...