JanR Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Hallo, Ik heb sinds gisteren een EMP diseqc 16/1 switch maar deze wil niet werken met mijn Opticum HD X402p receiver. De receiver ondersteund Diseqc 1.0 1.1 1,2 en usuals. In het menu van de receiver kan ik deze opties gebruiken 2/1 2 poort switch 4/1 4 poort switch 8/1 8 poort switch 16/1 16 poort switch Als ik de optie 16/1 gebruikt herkent de receiver alleen de eerste satelliet die ik aansluit. Beeld en signaal is goed, maar sluit ik 1 of meer satellieten aan dan slaat de receiver op tilt. Ik heb op geen enkele satelliet geen signaal meer. De receiver uit en aanzetten geeft soms weer signaal op satelliet 1 of willekeurig. Maar als ik switch naar een andere satelliet heb ik geen signaal meer. De receiver herkent de switch als een 4/1 switch en niet als een 16/1. ER zijn 6 lnb's aangesloten maar bij automatische installatie zet de receiver 4 satellieten in de 4/1 switch mode. Hoe kan ik dit veranderen, want de disqc 1.1 optie kan ik niet vinden in de receiver, wel 1.2 en usuals. Ik heb nu mijn ouwe receiver, een SAB explorer ftasc op de switch aangesloten en gespeeld in het menu met committed/uncommitted en had binnen een paar minuten alle 6 lnb's werkende. Het probleem zit um dus in de hd receiver. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
satencom Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 ik heb hier wat mogelijk heden probeer het maar even 3 mogelijkheden e.e.a. aan te sluiten. Mode 2 ( standaard instelling ) De sat-receiver wordt ingesteld op diseqc 1.1. ; uncommitted input 1; diseqc repeat aan; diseqc herhaling 1. Mode 3 ( combinatie van diseqc 1.0 en 1.1 ) Bv Astra 19E: diseqc 1.1; uncommitted input 1; AA. Astra 23,5E; diseqc 1.1; uncommitted input 1; AB 3e sat wordt dan BA 4e sat wordt dan BB 5e sat; diseqc 1.1; uncommitted input 2; AA enz. mode 4 ( diseqc 1.2 ) De switch gedraagt zich voor de ontvanger als rotor. Door iedere satelliet apart op te zoeken met de afstandbediening als stuurt u een rotor aan zal hij van poort wisselen. Dan simpelweg bij iedere gevonden satelliet de positie opslaan. Je zult tijdens normaal bedrijf dan niets merken van het schakelen. Hopelijk is het zo iets duidelijker.Mode 2 heeft verreweg de voorkeur, het is simpel in te stellen en werkt op praktisch alle ontvangers gelijk Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
JanR Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Hartelijk dank voor je antwoord satencom. Dit had ik vannacht al gelezen en dankzij mode 3 werkt het wel met mijn oude receiver. Maar niet met de Opticum hd receiver. Ik kan de optie om te kiezen tussen diseqc 1.0 of 1.1 of 1.0 en 1.1 samen niet vinden. Ook is committed/uncommitted in het menu niet aanwezig. Als ik handmatig in het satelliet menu aangeef dat er een 16/1 switch tussen zit zou het toch probleemloos moeten werken want die optie zit er in. 2/1 4/1 8/1 16/1. Dan zou de receiver toch automatisch moeten over schakelen naar de juiste disecq mode. Het is net of staat ie op diseqc 1.0 en weigert ie om te switchen naar 1.1. ik heb nooit een probleem heb gehad met mijn 4/1 switch. Die werkte altijd goed. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
satencom Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 dan heb ik nog wat misschien heb je het al gezien kijk maar even klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
JanR Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Het probleem is opgelost. gewoon een kwestie van een gebruikshandleiding goed lezen. Aan de achterkant van de switch zitten 4 schakelaars. En op de voorkant van de behuizing staat hoe de schakelaars moeten staan om de juiste Diseqc te kiezen. En dat had ik dus ff net niet gelezen. Dat kwam ook omdat het met mijn ouwe receiver wel werkte. Het bleek dus dat de switch in een 1.0 + 1.1 mix mode stond. Door 1 schakelaar omhoog te zetten staat ie nu in de 1.1 diseqcmode. En het werkt nu perfect. Satencom hartelijk dank voor de snelle antwoorden. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen