Gast Merkedesch Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Goedendag, Ik heb een Lenovo thinkpad T61 op de kop getikt voor mijn dochter. Tijdens de demo werkte de laptop gewoon naar behoren.Nu inmiddels een paar dagen later wilde ik de Laptop opschonen en voorzien van een nieuw besturings systeem. Helaas krijg ik nu bij de opstart een sleutel in het beeld!!Na flink te hebben gegoogled kwam ik er achter dat het betekend dat er een Supervisor ww is ingesteld??? Inmiddels weer met de verkopende partij gebeld maar die wist ook niets van een WW??En kon me dus ook niet verder helpen? Na nog meer lezen blijkt dus dat je het ww eruit kan halen door de desbetreffend chip te overschrijven!! Het betreft niet het Bios ww want dat was simpel te omzeilen door het batterijtje eruit te halen...nadien vraagt die gewoon weer om het supervisor ww. Nu was mijn vraag? Kan iemand dit??Of kent die iemand die dit kan?? IBM / Lenovo kan en wil me niet helpen omdat er geen garantie meer op het apparaat zat. ik hoop dat iemand een tip heeft? Gr.Merkedesch
jeevanhoof Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Kan je de pc opstarten met de windows cd? Zo ja dan zou ik proberen om de hele HD te formateren. Waarschijnlijk is er een verborgen partitie. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
vGnp Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Misschien helpt dit. Niet zonder risico, maar het alternatief schijnt een nieuw moederbord te zijn. En dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
JBnl Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Dit werkt, dit heb ik ook een keer gedaan bij een ibm en dat werkt. groeten,JBnl
Gast Merkedesch Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: vGnp Misschien helpt dit. Niet zonder risico, maar het alternatief schijnt een nieuw moederbord te zijn. En dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. vGnp Dit bedoelde ik eigenlijk ook wat er beschreven staat in de link..Is er iemand die dit kan en wil doen?Het hoeft uiteraard niet voor niets..maar zo heeft mijn dochter ook niets aan de laptop. Origineel bericht van: jeevanhoof Kan je de pc opstarten met de windows cd? Zo ja dan zou ik proberen om de hele HD te formateren. Waarschijnlijk is er een verborgen partitie. mvg Dit is het eerste wat je normaal probeert..helaas werkt dit niet want door het Supervisor WW komt de laptop niet zo ver. Die partitie is er inderdaad..ik heb de schijf namelijk even extern aangesloten om te kijken of er ergens een "verborgen"mapje was daar werd namelijk ook over geschreven op internet. Dus als iemand me zou willen helpen met het bovenstaande? Alles geschiedt natuurlijk op mijn eigen risico. Gr.Merkedesch
Terradon Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Hoi, je zei dat je wel in het bios kon komen, dan kun je toch ook de opstart volgorde veranderen en opstarten vanaf cd rom of dvd, Mocht dat niet lukken kun je hem toch ook extern aan een pc hangen en zo formatteren, probeer het anders eens met Hirens boot cd. Op sommige moederborden zit ook wel eens een jumper of twee soldeereilandjes die je even moet kortsluiten om het pswrd te resetten. Succes............
Gast Merkedesch Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: Terradon Hoi, je zei dat je wel in het bios kon komen, dan kun je toch ook de opstart volgorde veranderen en opstarten vanaf cd rom of dvd, Mocht dat niet lukken kun je hem toch ook extern aan een pc hangen en zo formatteren, probeer het anders eens met Hirens boot cd. Op sommige moederborden zit ook wel eens een jumper of twee soldeereilandjes die je even moet kortsluiten om het pswrd te resetten. Succes............ Hallo Terradon, Ik denk dat ik het een beetje verkeerd omschreven heb? Als ik in de Bios had kunnen komen dan was er geen probleem geweest!! Het bios WW is namelijk makkelijk te omzeilen door even het batterijtje te verwijderen. Helaas werkte dit niet... Volgens de iconen op het scherm is het een Boot Up WW. Alleen wordt daar bij Lenovo nogal vaag over geschreven!! Volgens hun zou het met de zelfde iconen ook net zo goed het Supervisor WW kunnen betekenen?? Jumpers verzetten en dergelijke werkte voorheen bij de wat oudere versies van IBM enz..Helaas in de nieuwere Laptops werkt dit niet meer. Dus ik ben bang dat ik straks de Laptop in onderdelen moet gaan verkopen als niemand me kan helpen? Gr.Merkedesch
Terradon Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Lijkt idd een erg naar probleem, zelfs bij Lenovo zeggen ze dat als je het supervisor ww kwijt bent dit kan resulteren in vervanging van moederbord of harddisk...... Vraagje wat gebeurd er als je er een andere schijf inzet? Wat ik probeer is staat dat wachtwoord op je schijf of op een chip op het moederbord...... Groetjes.............
Gast Merkedesch Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Origineel bericht van: Terradon Lijkt idd een erg naar probleem, zelfs bij Lenovo zeggen ze dat als je het supervisor ww kwijt bent dit kan resulteren in vervanging van moederbord of harddisk...... Vraagje wat gebeurd er als je er een andere schijf inzet? Wat ik probeer is staat dat wachtwoord op je schijf of op een chip op het moederbord...... Groetjes............. Vervanging / verwijderen harddisk haalt niets uit...Hij komt niet in de opstart modus i.v.m het WW. Ja dat antwoord had ik ook al ontvangen van Lenovo.Vervangen van het moederbord!! Lenovo geeft zelf ook al aan in hun forum dat er een "bug" heeft gezeten in de Bios update..alleen zijn niet alleen ik maar nog diverse andere mensen de klos. In principe is die gewoon te unlocken serieel..alleen dit kan ik niet.Dus heb even hulp nodig Gr.Merkedesch
Gast Merkedesch Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Inmiddels is de laptop van eigenaar verwisseld... Dus de hulp is niet meer nodig. Thnxs, Gr.Merkedesch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen