Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een HTPC gehad en kreeg het niet echt heel stabiel aan de praat.

Het hing dan weer eens op de cardreader die na sleepmode niet goed werkte dan weer op iets met de opnamegegevens. Dit onder Windows 7 met TVsource.

Komt jullie dit bekend voor?

Hoe vaak komt het bij jullie voor, dat je HTPC niet goed uit sleepmode komt en de WAF enorm aantast!!??

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Nog steeds geen reacties...

Komt dat nu door dat het bij iedereen zo stabiel is of durft niemand er echt voor uit te komen dat een HTPC niet echt stabiel is?

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Ik zet die van mij altijd weer uit en laat hem ontwaken met wakeonlan. Staat nooit langer aan dan een dag. Maar ja die van mij heeft ook niet zo'n hoge WAF.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Hier doet de HTPC het pas 3 dagen en wordt deze voorlopig elke avond uitgezet.

Gebaseerd op deze enorm lange ervaringsperiode ben ik vooralsnog eerlijk gezegd wat verbaasd over het feit dat het het gewoon 'doet':

- TV kijken

- Timeshiften, pause/start/stop/vooruit en achteruitspoelen

- Opnemen

- EPG

- Films kijken

Geen vastlopers of andere haperingen en verder ook geen klachten over de WAF...

Zowel de TV als de HTPC worden overigens bediend vanaf een iPhone (hoge WAF).

Of dit zo blijft als eea is ingesteld op in sleepmode/hibernate oid gaan dat weet ik dus nog niet...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Geplaatst:

Moeten jullie dan bij het opnieuw opstarten ook het providerkaartje uit de smartcardreader trekken of andere bijzondere handelingen, om de gecodeerde zenders te kunnen kijken?

Geplaatst:

Vanaf mijn laptop, klik ik een icoontje aan. Waar een zelfgeschreven shellscript achter zit die kijkt of mijn netwerk op de laptop up is. Vervolgens stuurt hij een wakeonlan pakketje naar mijn Mythtvserver. En geeft een signaal wanneer de Mythtvserver werkend is. Vervolgens start ik Mythtv op mijn laptop op en kan ik beginnen. Server sluit ik meestal met een ssh opdracht weer af. Niet zo'n super WAF factor met het afsluiten ik kan ook nog wel eens kijken of ik dat kan automatiseren maar daar heb ik nog geen trek in gehad.

Maar ik hoef in iedergeval geen truukjes uit te halen. Ja mijn cardreader is soms wel eens een beetje in de war en dan hang ik er een andere aan. Maar dat is sporadisch één keer in de 3 maand.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:
Origineel bericht van: Earthfinder
Moeten jullie dan bij het opnieuw opstarten ook het providerkaartje uit de smartcardreader trekken of andere bijzondere handelingen, om de gecodeerde zenders te kunnen kijken?

Nee, aanzetten, ff wachten en dan staat WMC voor... Met een extra registry setting zelfs direct liveTV :D

Qua instellingen:
- Win7 doet autologon
- OSCam start automatisch na het automatisch inloggen middels een bat bestandje
- en WMC doet alles zelf als je autostart aanvinkt in de configuratie.

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jetro
Ik dacht altijd ; Stabiel = Linux

Het OS speelt natuurlijk wel een rol, maar een OS maakt absoluut geen bruikbare HTPC die het net als een TV gewoon doet als je hem aanzet (met de afstandbediening natuurlijk) en ook nog eens gebruiksvriendelijk is qua bediening...

@Mars Warrior: gebruik je ook de MCE sstandby tool? Of kun je daar zonder?

Nee, die gebruik ik (nog) niet. Het kan zijn dat als ik eea ga veranderen aan het gedrag van de aan/uit knop (naar standby/hibernate ipv uit/aan) dat ik die om wat voor reden dan ook nodig heb, maar vooralsnog is de installatie dus zo kaal mogelijk.

De kast die ik heb heeft een stukje logica achter de IR ontvanger zitten die doet alsof de aan/uit knop wordt ingedrukt, dus als ik de knop eenmaal in Win7 heb gewijzigd dan doet de afstandbediening het ook meteen als alles goed is: geen geklooi met IR ontvanger software configuraties oid.

Had jij overigens MST nodig om eea werkend te krijgen??

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

Nodig is een groot woord. Maar je kon er makkelijk wat instellingen mee wijzigen. En MST kon je ook zo instellen, dat je HTPC even opnieuw opstart, elke nacht, en dan na5 minuten weer in sleepmode ging.

Geplaatst:
Nodig is een groot woord. Maar je kon er makkelijk wat instellingen mee wijzigen. En MST kon je ook zo instellen, dat je HTPC even opnieuw opstart, elke nacht, en dan na5 minuten weer in sleepmode ging.

Aha, nu, ik denk dat ik MST nu toch nodig ga hebben mad

Ik heb het lef gehad om de aan/uit knop op "Sleep" te zetten. PC gaat nog niet heel snel echt in sleep mode, maar na het aanzetten met de afstandbediening staat binnen 3sec de EPG voor, en dat is snel, zelfs sneller dan het opstarten van de TV zelf!

Maar zoals je al voorspelt had: gecodeerde zenders doen het niet meer omdat OSCam natuurlijk (cygwin applicatie) niet met powerstates om kan gaan en dus de Smargo++ niet meer correct kan benaderen, zelfs niet over een simpel COM poortje!
Ik heb nu de OnAutoResume (ff uit me hoofd) registry entry van MST gebruikt om OSCam te stoppen en weer opnieuw te starten, en zowaar als ik daarna even wacht (OSCam en ACamd moeten elkaar weer gaan zien natuurlijk), dan doen de gecodeerde zenders het ook weer.

Maar ja, ik wil natuurlijk als de EPG na 3sec voorstaat, direct een zender kunnen kiezen, dus ik moet nog wat verder spitten om te kijken of ACamd sneller de verbinding met OSCam weer kan opbouwen (geen idee of je de timeout oid kunt instellen), zodat de TV functionaliteit ook daadwerkelijk 3sec na het aanzetten beschikbaar is...

Native versies van OSCam en ACamd die perfect met de powerstates om kunnen gaan zou natuurlijk prachtig zijn, maar ik vrees dat dat er voorlopig echt niet inzit, dus dat het wat behelpen blijft om na een resume eea goed te laten werken. Aan de buitenkant is dat natuurlijk niet zichtbaar, dus als dit via een intern truuk(je) werkt, wil ik best het stempel "stabiel" om mijn htpc plakken.

Blijft over je punt over opname's die af en toe niet kloppen, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad, behalve dat het even schrikken was dat WMC meldde dat ik met 60GB vrije ruimte maar 4uur HD kan opnemen sleep

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

Zo te lezen ben ik een vreemde eend in de bijt...

Mijn HTPC gaat nooit uit. Bovendien moet er 's nachts hard gewerkt worden en kan er natuurlijk geen bandbreedte verspild worden. :-)

Naast het gebruik als mediacenter draaien er ook diverse services en applicaties zoals bv:

- Sabnzbd (downloads uit nieuwsgroepen)

- Sickbeard (volledig automatische scan naar diverse tv series)

- Jdownloader (download manager voor bv. hotfile, rapidshare etc.)

Deze zijn intern alle bereikbaar via webinterface opdat ik makkelijk vanaf mijn werkstation een en ander kan inschieten.

Wat betreft de stabiliteit. In het verleden wel eens last gehad van niet goed functionerende smargo reader in oscam na een reboot. Dit leek opgelost te zijn nadat ik het vinkje bij de optie 'smargopatch' in de Oscam reader configuratie had weggehaald. Helemaal zeker weet ik het niet want het zou ook te maken hebben kunnen gehad met een upgrade van de smargo firmware van 1.3 naar 1.4.

Edit: overigens is veel van de stabiliteit te danken aan informatie uit dit forum.

Edit2: Mijn werkstation is eigenlijk ook nooit uit. Hoogstens als ik op vakantie ga.

Windows7(x86) / WMC + DVBLink-TVsource 3.2b3

Oscam (doorgaans laatste build) & Acamd 0.6.18

Tevii S464 DVB-S2 & Multytenne 45 & Smargo+ reader (1.4)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen