Ga naar inhoud

Hoe snel moet de read/write snelheid vd Nas minimaal zijn voor vloeiend HD beeld?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat moet de minimale read/write snelheid van een Nas zijn om zonder schokken HD beelden van de dm8000 te kunnen opnemen en afspelen? ik ben van plan om de nieuwe Synology DS211 aan te schaffen.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Volgens mij is de streamsnelheid van je netwerk veel belangrijker.

Voorbeeld:

Als ik een film wil afspelen op mijn computer die op de HD van mijn dreambox staat, dan moet de streamsnelheid bij een HD film minimaal 1 MB zijn.

Bij je DM8000 en een HD film afspelen die op een NAS staat is dat volgens mij hetzelfde.

Grts.

Geplaatst:

Ik heb een 210j deze kan opnemen op de NAS en tegelijkertijd kijk ik wel eens een MKV 1080P met DTS. Niets aan de hand. Trouwens timeshift draait dan ook. Geen gestotter. Wat wel is, ik heb een WNDR3700 router, misschien dat dit een zeer goed apparaat is, je router mag geen bottleneck zijn en de interne wirespeed moet ook voldoende zijn.

Wat ik wel zie is dat ik MAX 1.5 a 1.7MB per seconde nodig heb met MKV bestanden.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Ik heb de 201 en ben er zeer tevreden, er gaan vaak meerdere HD opnames tegelijk naar toe vanaf de DM8000 en de VU+Duo, nog nooit iets gemerkt van een overbelasting, modem/router is de Experiabox van KPN.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: mdu
Ik heb een 210j deze kan opnemen op de NAS en tegelijkertijd kijk ik wel eens een MKV 1080P met DTS. Niets aan de hand. Trouwens timeshift draait dan ook. Geen gestotter. Wat wel is, ik heb een WNDR3700 router, misschien dat dit een zeer goed apparaat is, je router mag geen bottleneck zijn en de interne wirespeed moet ook voldoende zijn.

IK heb ook een Netgear wndr3700 router en 2 Netgear prosafe Gigabit switsches dus aan de snelheid van mijn netwerk zal het niet liggen. ik wil nu nog uitsluitend een Nas kopen welke goede prestaties leverd.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Ik gebruik een switch van een tientje, samen met een switch uit het jaar prik (nog net wel 100Mbps). Mijn "NAS" is mijn oude 7025 met een laptopschijfje erin. Werkt prima, HD opnames en timeshiften enzo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Ik gebruik een switch van een tientje, samen met een switch uit het jaar prik (nog net wel 100Mbps). Mijn "NAS" is mijn oude 7025 met een laptopschijfje erin. Werkt prima, HD opnames en timeshiften enzo.

Milo,
wat jij dus eigenlijk zegt is dat in principe elke nas wel goed/snel genoeg is om HD content vanaf een 8000 op te nemen en af te spelen. ook meerdere opnames van 2 boxen tegelijk.

renzie

Geplaatst:
Origineel bericht van: renzie
Origineel bericht van: MiLo

Milo,
wat jij dus eigenlijk zegt is dat in principe elke nas wel goed/snel genoeg is om HD content vanaf een 8000 op te nemen en af te spelen. ook meerdere opnames van 2 boxen tegelijk.

renzie

dacht niet dat je dat uit de quote van Milo zo kunt interpreteren.

de schrijf snelheid en de lees snelheid is bij de nassies mede gerelateerd aan de filesize / blocksize EN dus verschillend per merk en situatie
dergelijke constateringen staan op smallnetbuilder in de test reviews te lezen.
daarnaast is de hoeveelheid geheugen en de processor van de NAS mede bepalend voor de prestatie
alsook uiteindelijk hoe goed je HDD in de NAS is

de synology ds211 is prima voor SD en HD content en ook voor meerdere opnames / afspelen tegelijk (de limiet is mij echter niet bekend)
ciao

Pabadam

Yonderboi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen