Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mijn vu+duo heb ik tuner A/4 Lnb Tuner B/ draaibaar met usals

Kan ik aan Tuner B handmatig een satelliet toevoegen waarin de zenderlijst niet voorziet. Zoja graag hoe. Alvast bedankt.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Misschien kan je even wat preciezer aangeven wat je wilt? Het toewijzen van een satelliet aan een tuner heeft namelijk niets met je zenderlijst te maken.

Geplaatst:

Inderdaad door uw wedervraag ben ik weer gaan denken ik wil geen satelliet aan tuner B toevoegen. Maar aan de zenderlijst. Wel moet hij via tuner B opgehaald worden. Ik kan het nu niet uitproberen (ben aan het ombouwen). Het gaat om Hispasat 30grOost.Het gaat om PLI. Als ik werk via instellingen,zenders zoeken,handmatig, tunerB/hispasat etc. Komt dan Hispasat automatisch in de lijst groene knop satellieten en de en de zenders van de totaallijst? "Duolist" Kan u dit nog even toelichten of dit juist is. Bedankt voor uw reactie

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Het handigste is te beginnen met een setting list waar iemand anders al bloed, zweet en tranen in heeft gestopt. Respect voor de makers van deze lijsten! Hierin is een SatXML opgenomen waardoor alle beschikbare satellieten in je box komen. Ik zou eerlijk gezegd niet eens (meer) weten hoe handmatig satellieten toe te voegen in de box, als je dat nou écht wil, verdiep je dan in een Settings editor als Dreamset.

Het is zoveel makkelijker dan in het menu van de ontvanger, succes.

Klik voor Settings

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Aangezien je met PLi werkt, is het simpelste om via Menu --> Instellingen --> applicatie --> groen --> settings een geschikte lijst binnen te halen.

Ik kan je dan de settings "Hans 13e-19e-23e-28e-rotating" van harte aanbevelen. Een uitgebreide lijst die zeer actueel wordt gehouden (eenmaal geïnstalleerd worden als je een online update uitvoert ook de settings geactualiseerd).

Voor Belgen is de "Rytec-motor"lijst ook zeer goed te gebruiken: ook actueel en de Belgische zenders staan gelijk vooraan.

Het handmatig aanpassen van settings is in het geheel niet moeilijk: daarvoor bestaan diverse goede editors. Maar ik zou eerst eens zien of je hiermee niet al tevreden bent.

Geplaatst:

Ik heb de plugin die jij voorstelde gedownload namelijk

Hans 19-13-23-28 rotating.

Heb nu ook eurobird 16 graden er in staan.

Hartelijk dank voor je tip.

Groetjes robert58

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen