pirrewit Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Na 6 jaar geeft het scherm geen licht meer. ik heb de laptop op een lcd tv aangesloten en zodoende kan ik dit bericht zenden. Als je met fel licht schuin in het scherm kijkt dan zie je alle ikonen en teksten heel vaag staan. Met de FN /F4 combinatie licht het scherm een fractie van een seconde op en is de kleur van alle ikonen en het scherm heel zacht roze. De voorbije weken had ik al opgemerkt dat in de linker benedenhoek de witte tekst bedekt was met een zachtroze waas maar nauwelijks te zien. Je moest goed kijken om het op te merken. Gisteren normaal afgesloten zonder foutmelding en daarna met opstarten geen beeld meer. Wat ik nog opmerkte was het trillen van beeld tijdens mijn laatste sessie zoals soms een TL verlichting doet. Nauwelijks storend maar het was er toch. Heeft iemand dit ook reeds meegemaakt.Wat zou het kunnen zijn en zijn er oplossingen voor? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Zo goed als zeker is de inverter van je achtergrondverlichting er mee gestopt dit komt geregeld voor. Dit onderdeel zorg voor de hoogspanning waarop de CCFL balkjes werken. Ze kosten een paar tientjes en wat handigheid om te vervangen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
pirrewit Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Bedankt dus kan ik ervan uitgaan dat elke pcshop deze herstelling kan uitvoeren?. er zijn er wel enkele in de nabijheid. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Nee, maar de kans is groot gewoon proberen. Zo'n printje kost ronde de 40-50 € en dan nog het inzetten... Zoek even op het internet, dan heb je een idee wat het gaat kosten. De laptop is al wat ouder, dus je moet zelf kijken of het je waard is. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Terror Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Kijk anders eens bij Medion zelf, ik heb met dezelfde laptop hetzelfde probleem gehad. Ik had zelf het scherm helemaal al gedemonteerd, en de moed opgegeven, daarna pas gekeken of er nog garantie op zat en dat zat erop, daarna is het kosteloos gerepareerd. Na 6 jaar zal je laptop wel uit de garantie zijn maar waarschijnlijk kunnen ze het wel repareren, misschien geven ze nog wel wat coulance? -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
pirrewit Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 In België is het heel stroef. Bestekkosten zijn altijd 50 Eur. Enkel na telefonisch kontakt(naar een duur 0900 nummer) word een voucher opgestuurd die vermeld hoe ,waar en wanneer je het pak dient af te geven op een zogenaamd ophaalpunt. Een ontvangstbon heb je zo nooit in de hand . De laptop vertrekt en van dan af ben je overgeleverd aan de goodwill van Medion. Zelf iets afleveren bij de hersteller is niet mogelijk vermits adressen worden geheim gehouden. Op mijn vraag of de bestekkosten worden afgetrokken van de herstelkosten word niet geantwoord. Zelfs niet na een tweede maal aandringen. Dit geeft toch weinig vertrouwen. Ik ga er vanuit dat alles wel normaal zal verlopen maar toch geeft dit een wrang gevoel als je absoluut zelf niets in de hand hebt. Ik heb wel mijn laatste medion apparaat gekocht bij A*d*. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Geplaatst: 30 september 2012 quote Zo goed als zeker is de inverter van je achtergrondverlichting er mee gestopt dit komt geregeld voor. Dit onderdeel zorg voor de hoogspanning waarop de CCFL balkjes werken. unquote Ik kom nog even terug op deze topic van nagenoeg 2 jaar geleden omdat iets heel vreemd gebeurde. Ik had de laptop verleden week nog eens aangesloten op een externe monitor om iets op te zoeken. Dit ging nog steeds foutloos. Nu wou ik ook experimentern op dit toestel en bvb opstarten in veilige mode met F8. Ik slaagde daar om een of andere reden niet in. Ik kreeg geen beeld op de monitor. Toen ben ik wat beginnen drukken de de toetsen F2 F3 en F4 samen met of zonder de FN toets. Wat ik van deze juist allemaal heb ingedrukt en in welke volgorde weet ik niet meer maar kijk plots verscheen op het het startscherm klaar en duidelijk en normaal leesbaar op de oude laptop het startscherm met de vraag hoe te openen in veilige modus. Met of zonder internet of gewoon. Ik nam zonder internet alles opende en ik kon toen van in de voormiddag tot middernacht gewoon wereken op de laptop nadat ik de monitor had afgekoppeld. Ik heb gewoon langs start afgesloten alles prima maar jammer genoeg de volgende morgend was het feestje weer over en scherm terug op zwart. Kan nu zo een inverter of een CCFL zomaar een dag tot leven gewekt worden en dan weer sterven? Of kan het zijn dat er ergens een toetscombinatie is die het scherm uitschakeld om te werken met een externe monitor? Jammer genoeg ben ik er niet meer in geslaagd om dit trukje te herhalen. grt Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 quote Zo goed als zeker is de inverter van je achtergrondverlichting er mee gestopt dit komt geregeld voor. Dit onderdeel zorg voor de hoogspanning waarop de CCFL balkjes werken. unquote Ik kom nog even terug op deze topic van nagenoeg 2 jaar geleden omdat iets heel vreemd gebeurde. Ik had de laptop verleden week nog eens aangesloten op een externe monitor om iets op te zoeken. Dit ging nog steeds foutloos. Nu wou ik ook experimentern op dit toestel en bvb opstarten in veilige mode met F8. Ik slaagde daar om een of andere reden niet in. Ik kreeg geen beeld op de monitor. Toen ben ik wat beginnen drukken de de toetsen F2 F3 en F4 samen met of zonder de FN toets. Wat ik van deze juist allemaal heb ingedrukt en in welke volgorde weet ik niet meer maar kijk plots verscheen op het het startscherm klaar en duidelijk en normaal leesbaar op de oude laptop het startscherm met de vraag hoe te openen in veilige modus. Met of zonder internet of gewoon. Ik nam zonder internet alles opende en ik kon toen van in de voormiddag tot middernacht gewoon wereken op de laptop nadat ik de monitor had afgekoppeld. Ik heb gewoon langs start afgesloten alles prima maar jammer genoeg de volgende morgend was het feestje weer over en scherm terug op zwart. Kan nu zo een inverter of een CCFL zomaar een dag tot leven gewekt worden en dan weer sterven? Of kan het zijn dat er ergens een toetscombinatie is die het scherm uitschakeld om te werken met een externe monitor? Jammer genoeg ben ik er niet meer in geslaagd om dit trukje te herhalen. grt Dan is het de flatcable tussen moederboard en scherm. Die willen nog wel eens kapotgaan door het vele open en dichtklappen van de deksel Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
pirrewit Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Geplaatst: 30 september 2012 (aangepast) Of het de flatcable is daar kan ik niet over oordelen maar dan zeker niet van open en dichtklappen. Ik schat dat de laptop over de 7 jaar pakweg een keer of 20 is gesloten. Hij stond de eerste 5 jaar onafgebroken open. Kan je zo een flatcable testen en zo ja hoe? Ben niet zo een techneut. Als de laptop opstart in XP dan zie je rechtsonder even een sepia kleurig windows logo oplichten en dan op zwart grt 30 september 2012 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
satencom Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Heb je al gekeken in Energiebeheer hoe het allemaal is gesteld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
pirrewit Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Geplaatst: 30 september 2012 Nog niet gekeken .moet ik naar iets bijzonders zoeken? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
satencom Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Het kan zo zijn dat het scherm in energie besparende stand gaat dan kan het scherm ook donker worden Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
pirrewit Geplaatst: 2 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2012 Alles normaal in energiebeheer. Scherm mag nooit uitstaan. Wel heb ik opgemerkt dat schakelen tussen schermen FN + F5 telkens even een seconde een oplichtend beeld geeft op de laptop. Dus denk ik ook dat de flatcable kan uitgesloten worden. Anders zou het toch altijd zwart blijven niet? Ik begin meer te geloven in ergens een verkeerde instelling/uitschakeling maar heb geen flauw idee waar ik zou moeten zoeken. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Heb je wel beeld als je opstart in de bios? Nee? Dan is het toch echt een hardware probleem. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
jerpsx Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Zou het misschien kunnen dat de flatcable wat los is geraakt op een of andere manier? Misschien wat ver gezocht, maar wellicht dat deze onder de F-toetsen door loopt, en net weer contact maakt door het drukken van de toetsen. Gebeurd er ook iets als je wat druk uitoefent rondom de F-toetsen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen