Ga naar inhoud


Oude laptop naar nieuwe laptop klonen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

In mijn vorig berichtje heb ik een zwart scherm vermeld.

Stel ik schaf mij een nieuwe PC aan is het dan mogelijk deze te klonen wanneer ik hetzelfde besturingssysteem laat mounten?

Ik zou dan wel bij XP blijven vermits er een boel soft op staat die ontwikkeld is voor xp die met een latere soft de grootste problemen geeft. Heb ik vernomen van kollega's met dezelfde soft.

Met klonen bedoel ik eenvoudig de 2 pc's koppelen en de program files en dergelijke kopieren of slepen enz.

iemand ervaring met een overstap naar een nieuwere PC?

mvg

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met het programma

 

Acronis kun je een harddisk klonen naar een andere en ontvankelijk van de hardware

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat de nieuwe laptop waarschijnlijk heel andere hardware heeft, dus zomaar even je xp overzetten gaat niet (goed) werken. Je zit ook nog met de activatie. XP is aan de hardware gekoppeld, dus je kunt niet zomaar overstappen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Acronis is hardware geen probleem

 

maar inderdaad de activatie ja maar daar is ook een oplossing voor bel maar met microsoft activatie line

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vergeet het maar.

Ik heb pas geleden ook een poging gedaan om een nieuwe laptop op deze wijze met een oude XP laptop te klonen.

Theoretisch klopt het verhaal maar in de praktijk is het 3x niks.

M.n. ontstaan problemen met drivers en van sommige hardware zie je dit niet onmiddellijk maar kom je pas later achter als een bepaald programmaonderdeel daar gebruik van wil maken.

Nadat ik 14 dagen lang tegen verschillende vage problemen aanliep heb ik uiteindelijk toch maar de bijgeleverde Windows 7 Home Premium geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt hiervan heb.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er hier nog geen problemen mee gehad uiteraard wel ook de juiste driver later geïnstalleerd

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Heb er hier nog geen problemen mee gehad uiteraard wel ook de juiste driver later geïnstalleerd



Dat lukt als de hardware niet al te verschillend is maar je hebt ook kans dat hij helemaal niet opstart en bijna direct een blue screen geeft.

Bij nieuwe hardware is het gewoon zonde om daar een oude xp installatie op te gaan zetten. Installeer het dan gewoon opnieuw of nog beter: zet er meteen windows 7 op, dan maak je tenminste optimaal gebruik van de nieuwe hardware. Maar goed dat is mijn mening

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben ik met je ééns en Windows 7 draait goed.

als je iets nieuws koopt kun je ook beter W7 er gelijk op zetten.

 

maar de vraag was of het mogelijk is toch.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op geantwoord. In theorie is het mogelijk, de praktijk geeft vaak (onverwachte) problemen.

 

Citaat:

Ik zou dan wel bij XP blijven vermits er een boel soft op staat die ontwikkeld is voor xp die met een latere soft de grootste problemen geeft

 

Als dit de reden is... ik ben heel weinig software tegen gekomen dat niet onder win7 wil draaien of het moet wel heel bijzondere software zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Als dit de reden is... ik ben heel weinig software tegen gekomen dat niet onder win7 wil draaien of het moet wel heel bijzondere software zijn.


Klopt, ik heb afgelopen vrijdag voor mijn buurman nog een nieuwe laptop met Windows 7 geïnstalleerd waarop > 25 oude (XP) programma geïnstalleerd zijn en maar één functioneerde niet (Ghost 14).
Dus echt geen reden om niet WIN7 toe te passen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt .

ik heb besloten de oude te laten herstellen en een nieuwe aan te schaffen.

Bestaat er zoiets als een dreambox8000 onder de laptops?

Alhoewel ik maar een gewoon gebruiker ben wil ik wel dat een nieuwe alles kan wat gangbaar is. Wat ik nu nog niet gebruik kan nog komen. Zo ging het ook met de DB8000.

Prijs is totaal van ondergeschikt belang.

Minder dan 1 jaar geleden had ik nog nooit gehoord van Skype ,Teamviewer ,webcam enz.Nu zijn deze in gebruik.

Zo zie je maar.

Mochten er problemen met reklame zijn dan is Pm ook in orde.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptops kun je zo duur krijgen als je wilt, maar met eentje van 600 euro kun je ook al heel veel, zeker als je zegt dat je een 'normale' gebruiker bent.

 

Zelf gebruik ik de laptop alleen voor internetten en office toepassingen. Geen spelletjes of videobewerking. Voor 616 euro heb ik een 17" Asus gekocht, en ben daar heel tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Bigfoot al terecht opmerkt zijn er veel goede laptops te koop en naar mijn mening is de enige manier om een goede keuze te kunnen maken dan toch wel een aantal voor jouw relevante eisen te definiëren.

Zo kun je de verschillende merken / typen alleen onderling vergelijken.

 

Zelf heb ik 6 maanden geleden een DELL besteld en omdat mij het apparaat uitstekend beviel heb ik deze vorige week ook voor mijn buurman besteld.

 

O.a. had ik de volgende eisen waarop ik de verschillenden merken kon toetsen:

 

Processor Intel i5-520M(2.4GHz) Mobile CPU

Harddisk > 300Gb

WLAN en Bluetooth

Webcam

Videokaart minimaal ATI HD 5440

HDMI uitgang om op HD-TV aan te kunnen sluiten

 

Uiteindelijk heb ik dan voor de DELL Inspiron 1564 gekozen en ook met de betaalde prijs van € 700,= is er niets mis mee.

 

Of DELL nu in de categorie past waar jij de DM8000 in plaatst kan ik niet beoordelen maar ik weet wel dat DELL een goed merk is.

Ik spreek daarbij uit ervaring want tot 2x keer toe heb ik bij grote instanties gewerkt die meer dan 2.000 DELL`s in gebruik hadden en de storingsfrequentie lag op een zeer laag peil.

 

Overigens was mijn vorige laptop een ACER Travelmate en ook daar ben ik bijzonder over tevreden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb HP pavilion en Acer en Asus overwogen en ga uiteindelijk voor deze laatste nl. Asus N71JQ-TY065V.1TB en I7

Niets mis mee dacht ik maar kost wel enkele euries.

bestelling gaat morgen de deur uit.

allen bedankt voor de goede raad.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele mooie machine maar daar ga je toch geen XP opzetten he....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...