Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al veel geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik kan er ook geen goed antwoord voor vinden op het forum. Het probleem is Timeshift op de DM800. Ik heb 2 van deze boxen en verschillende images getest (Gemini/OpenPli) maar met hetzelfde resultaat. Gewone opnames gaan prima, maar timeshift werkt niet goed met HD zenders. Ik ben bang dat het komt door de netwerkkaart in de DM800. Wanneer ik een 'top' doe zie ik dat wanneer ik timeshift start het terug gaat van zo'n 80% naar 25%, dus geen probleem. Wanneer ik dan de timeshift verder laat lopen gaat het terug naar uiteindelijk soms 0% waardoor het beeld gaat hikken. Als de NIC dan weer wat ruimte heeft gaat het verder, maar regelmatig hikt het beeld dan. Ik snap wel dat de NIC het drukker heeft omdat hij en de opname van timeshift doet (write) en daarna ook weer moet laten zien (read), maar wat ik bij de NFS connectie naar m'n NAS ook instel (buffers/rw/tdp/udp/soft/nolock) het gaat met HD zenders niet goed. Mijn NAS is een Qnap409Pro die het zat kan hebben en verder heb ik Gbit netwerk met Cat6 bekabeling.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Probeer eens een intern HD'tje.. al is het alleen maar voor de timeshifts ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Ik gebruik Timeshift heel veel op mijn twee DM800 dreamboxen met OpenPli images. (al een jaar)

Nog nooit geen problemen gezien of gehad, maar ik heb wel interne HD´s in de boxen dus.....

Grts.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden, maar ik heb juist voor de NAS gekozen voor timeshift en opnames om te zorgen dat de box niet te warm wordt. Ik geloof ook wel dat het op een interne hdd goed werkt, want dan wordt de NIC niet gebruikt, maar ik mag toch wel verwachten van een HD box dat ik timeshift van een HD zender via het netwerk kan doen?

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde; ik kreeg de timeshift naar de NAS (Qnap-210) ook niet lekker werkend.

Uiteindelijk heb ik voor timeshift een usb-stick van 16 GB in de 800 gestopt om ook dit stukkie in orde te krijgen.

Opname gaat wel prima, maar iets anders tegelijk afspelen lukt weer niet, dan gaat de opname mank...

En ik denk inderdaad dat het aan de doorvoersnelheid van de netwerkkaart van de DM800 ligt; de rest van het netwerk is inmiddels zelfs 1 Gbit-snelheid.

Als het inderdaad een 100MBit-netwerkkaart is, zou dat eigenlijk niet mogen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Ja, het ligt absoluut aan de nic van de dm800. Je ziet het namelijk in top dat hij helemaal zakt naar 0.0% als ik timeshift opneem en er ook van kijk. Ik gebruikte Timeshift eigenlijk nooit, maar de kinderen vinden het erg handig en nu gebruik ik het zelf ook steeds meer. Ik ga dan ook maar een USB stick halen. Heb het net even met een 4GB getest en dan gaat het prima.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Proberen jullie eens de HD uit de NAS te halen en deze dan tijdelijk in je dreambox te zetten, mist de aansluiting past en het een 2,5 inch harddisk is, maar dat neem ik wel aan, ook ik had een externe HD van Targa NDAS 500 eSATA waarvan de ventilator elke keer lawaai begon te maken, omdat ik het elke keer maar weer opsturen moe was, zit de HD nu als interne schijf in 1 van mijn boxen met een kleine ventilator boven op de box van een paar euro, aangesloten op de USB aansluiting.

Succes

Grts.

Geplaatst:

hehe, ik ga geen schijf uit m'n NAS halen, die zit in een RAID systeem smile Mijn punt is dat ik vind dat ik mag verwachten van een HD box (wat de DM800HD) is, het netwerk gedeelte van deze box voldoende bandbreedte heeft om een timeshift te doen van een HD zender. Nu blijkt dus van niet en dat vind ik jammer en ook stom. Met de USB werkt het wel, dus moet ik die optie maar gaan doen, helaas.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Hehe je moet vooral niet doen wat je niet wil !!

Het was maar een voorstel hoor.

Ga dan klagen bij Dream Duitsland, die moeten het oplossen.

Een USB stick is ook een lapmiddel.

Grts.

Geplaatst:

Nee, gaat inderdaad niet zo simpel.

Maar bij mijn 800 van het eerste uur is iets lekker mis met het gebruik van een interne harddisk.

Hen er al 3 'versleten' in verschillende configuraties.

2x een 2,5 inch intern, en een 3,5 inch via eSata... hij is toendertijd ook meerdere malen naar Lunen gestuurd.

Maar, dat is allemaal al vaker beschreven op dit forum; gaan we maar niet nog een keer doen mede omdat de meeste mensen er blijkbaar geen last van hebben.

De mount naar een NAS schijnt tot nu toe prima te werken gelukkig; ik was al bang dat ik een box had waarop opnames maken niet mogelijk was.

Alleen dus die doorvoersnelheid.

En de 8000 heeft ook geen snellere netwerkverbinding, zag ik.

Maar mensen zat die daarmee ook geen problemen hebben.

Ik heb uitgebreid geexperimenteerd met de instellingen; geen van de mogelijkheden is perfect en ik heb zelfs het idee dat de openpli van een paar maanden geleden (september) betere opnames maakte (hikvrij) als nu.

Zou die netwerkkaart niet te vervangen zijn door een betere?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:
Origineel bericht van: likus
En de 8000 heeft ook geen snellere netwerkverbinding, zag ik.

Maar wel een betere netwerkchip, en een 2x zo snelle processor. Dat scheelt behoorlijk.
Geplaatst:

Een schijf uit een (raid0/raid1/raid5) nas verwijderen?? Hoe verzin je het. Maar als men dit als poging aangeeft qua test weet men meestal niet wat een nas is en hoe deze intern geregeld wordt.

Origineel bericht van: mobieltje
Proberen jullie eens de HD uit de NAS te halen en deze dan tijdelijk in je dreambox te zetten, mist de aansluiting past en het een 2,5 inch harddisk is, maar dat neem ik wel aan, ook ik had een externe HD van Targa NDAS 500 eSATA waarvan de ventilator elke keer lawaai begon te maken, omdat ik het elke keer maar weer opsturen moe was, zit de HD nu als interne schijf in 1 van mijn boxen met een kleine ventilator boven op de box van een paar euro, aangesloten op de USB aansluiting.

Succes

Grts.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen