Pietwiet Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Ik ben sedert gisteren in het bezit van een vu+ duo met harde schijf. Hierover heb ik nog enkele vragen n.l. Ik krijg geen beeld met de HDMI kabel (AV menu video uitgang ingesteld op HDMI en modus op 1080) Hoe kan ik zenders verwijderen uit de alles en de favorieten lijst Als ik mijn smart kaart (groene of zwarte) rechtstreeks in de kaartlezer stop krijg ik geen beeld op de nederlandse zenders Kaarten met aston module geen beeld met mediaguard wel beeld op de nederlandse zenders. Soms treedt er blokvorming op. Dit zijn voorlopig wel voldoende vragen. Er zullen er ongetwijfeld nog wel meer volgen. m.v.g. PW
Moderator wiz Geplaatst: 21 november 2010 Moderator Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: Pietwiet Ik krijg geen beeld met de HDMI kabel (AV menu video uitgang ingesteld op HDMI en modus op 1080) Ik denk dat je de hdmi kabel niet ver genoeg in de vuduo hebt gestoken. Probeer voorzichtig of die kabel niet nog een stukje verder erin kan. Origineel bericht van: Pietwiet Hoe kan ik zenders verwijderen uit de alles en de favorieten lijst Hiervoor bestaan diverse programma's, zelf gebruik ik dreambox edit, maar zoek even op het forum, er zijn er nog meer die dit kunnen. Origineel bericht van: Pietwiet Als ik mijn smart kaart (groene of zwarte) rechtstreeks in de kaartlezer stop krijg ik geen beeld op de nederlandse zenders Kaarten met aston module geen beeld met mediaguard wel beeld op de nederlandse zenders. Voordat je die interne kaartlezers kan gebruiken zul je wel een emu moeten installeren zoals newcamd of cccam. Het hangt er een beetje vanaf welke software je gebruikt hoe eenvoudig dat is. Origineel bericht van: Pietwiet Soms treedt er blokvorming op. Staat je schotel wel goed? Origineel bericht van: Pietwiet Dit zijn voorlopig wel voldoende vragen. Er zullen er ongetwijfeld nog wel meer volgen. Ik zou eens rustig de tijd nemen om hier een beetje rond te lezen, voor de meeste vragen zul je denk ik met wat zoeken best een antwoord vinden. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Alex1970 Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Origineel bericht van: Pietwiet Ik ben sedert gisteren in het bezit van een VU+ Duo met harde schijf. Hierover heb ik nog enkele vragen n.l. Ik krijg geen beeld met de HDMI kabel (AV menu video uitgang ingesteld op HDMI en modus op 1080). Misschien moet je je TV ook instellen en staat die op 1080p en de VU op 1080i? Origineel bericht van: Pietwiet Hoe kan ik zenders verwijderen uit de alles en de favorieten lijst? Als je een zender compleet wilt verwijderen, zal je dit alleen lukken met een een extern programma. Probeer Dreamset of DreamboxEdit. Origineel bericht van: Pietwiet Als ik mijn smart kaart (groene of zwarte) rechtstreeks in de kaartlezer stop krijg ik geen beeld op de nederlandse zenders. Om zonder CAM je kaart aan de praat te krijgen zul je een softcam moeten installeren, de meest gebruikte is CCcam, ga hiervoor op je ontvanger naar Menu>Apllicaties>Downloaden plugins (groen)>softcams>cccam (2.2.0-r0) Origineel bericht van: Pietwiet Kaarten met aston module geen beeld met mediaguard wel beeld op de nederlandse zenders. Gebruik liever een softcam zoals ik hierboven beschreef, je bent dan niet meer gebonden aan de CAM (dus alle encrypties zijn ev. te decoderen) en je kan meerdere streams tegelijk decoderen (lijkt me wel handig als je een twin-tuner hebt ), dat schijnt met een CAM niet te gaan. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 En niet te vergeten, als je een softcam gebruikt zoals b.v. CCcam dan moet je de kaart met de chip naar beneden in de cardreader doen
Pietwiet Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Bedankt voor jullie antwoorden echter ik ben maar leek op dit gebied en weet niets over het installeren van b.v. een softcam. Bestaat er niet een kleine cursus op dit gebied of kan iemand in mijn buurt mij een beetje vooruit helpen. Ik heb geen softcam gevonden op mijn vu. Misschien kan iemand mij in het kort vertellen hoe ik zoiets moet doen. Ik heb een laptop en ik vermoed dat ik deze hierbij moet gebruiken. De pluggen van de HDMI kabel zitten goed in de pluggen echter nog geen beeld via deze kabel. PW
hulkman Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 De grote lijnen? 1. Alternatief image plaatsen (bv PLI) 2. Configuratie Schotel set-up (LNB tuner a en 3. Zender zoekloop (controleer beeld op fta bv BVN) 4. Netwerk instellingen maken (IP adres, gateway en dns adressen) 5. CCCam (softcam) installeren. (wordt meestal als applicatie gedownload vannuit de image) 6. CD kaartje erin (chip naar beneden)(controleer nu beeld NED1 etc.) 7. Met editor (bv dreamboxedit) eigen zenderlijst maken. of settinglijsten downloaden.
Pietwiet Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Geplaatst: 22 november 2010 Bedankt ik wist niet dat ik netwerkinstellingen moest maken. Alles draait nu als een tierelier prachtig beeld stuk beter als van mijn topfield. Ik heb overigens een PLI applicatie. PW
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen