Gast Duolist Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 En component kan blijkbaar ook 1080p aan: die link is een zeer lezenswaardig artikeltje.
drz Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: Duolist En component kan blijkbaar ook 1080p aan: die link is een zeer lezenswaardig artikeltje. Dan ben ik wel eens zeer benieuwd waar jij hebt gelezen in het artikel dat component 1080P aan kan? Er word voornamelijk gesproken over de kwaliteit van het beeld tussen digitaal en analoog. Tja, natuurlijk is digitaal beter dan analoog, al was het alleen maar omdat analoog door twee converters heen moet om beeld op het toestel te genereren. Satontvanger is digitaal, digitaal signaal word omgezet naar analoog en in de tv precies omgekeerd... ja ja, ik vraag mij af waar dan de winst word gehaald met een componentaansluiting. Geloof mij nu maar, de aansluiting via HDMI is beter. Het digitale signaal van de ontvanger gaat rechtstreeks de tv in. Zou je een afstand van 50 meter moeten overbruggen, dan is het handig om component te gebruiken, maar voor normaal huiskamergebruik is HDMI superieur....... ..al zien consumenten vaak het verschil niet eens.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: drz E ..al zien consumenten vaak het verschil niet eens.. Volgens mij gaat het hier dus om en kan de TS gewoon zijn VU+ via component aansluiten.
Gast Duolist Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Een heel verhaal waaruit alleen maar blijkt dat je de gegeven linkjes niet eens hebt gelezen...... Op deze manier is dit een zinloze discussie. Of toch nog even dit lezen?
drz Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ok, ik heb het voor de derde keer gelezen, maar nog steeds niet gevonden of component 1080P aan kan.. Er staat wel: "DVI/HDMI en Component Video zijn allemaal video standaards die een verscheidenheid aan beeldformaten (resoluties) tussen de bron en het beeldscherm kunnen transporteren maar ze doen dat wel op hun eigen manier." (handig, dat knippen en plakken) Maar ik wil best aannemen dat component 1080P aan kan. ..maar zien is geloven! "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
winwiz Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 In weze zou component dit best aankunnen maar is dat relevant? Het gaat erom of je doosje, wat je wil aansluiten, het kan leveren. Dus gewoon proberen..... Dat analoog zelfs beter zou zijn dat HDMI... Hmmm het heeft in ieder geval alle schijn tegen zich alleen al om het feit dat je een aantal conversie slagen moet maken... HDMI is immers digitaal en Component is analoog dus: Digitaal -> analoog en analoog -> digitaal. Verder is bij analoog, op hoge resoluties, je kabelkwaliteit een grote factor in je beeldkwaliteit. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Smolly Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Ik heb mijn TV rechtsreeks via component aangesloten op men Vu+ duo , en de HDMI via een Yamaha Hdmi receiver naar de TV . Ik hoef men tv maar te schakelen van component naar HDMI om het verschil te zien en ik kan echt niet veel verschil zien . Men Tv is ook maar een HD ready , dus dat kan nog anders zijn op een Full HD TV natuurlijk. Ik zou men VU+ dus gerust met component durven aansluiten als je geen HDMI poort of versterker hebt voor surround .
Gast Duolist Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: drz Ok, ik heb het voor de derde keer gelezen, maar nog steeds niet gevonden of component 1080P aan kan.. Sorry: dat heb ik idd ergens anders vandaan. Verder geeft het stukje in HDTV-nieuws een aardige relativering van e.e.a. En je zult zien: de meeste mensen die alleen maar wijzen op de extra conversieslag als "logisch" nadeel, gebruiken wel een optische kabel om de versterker van signaal te voorzien..... Overigens: het aantal apparaten dat component 1080P aan kan, is uiterst beperkt. En als er bij component al een meetbaar verschil zou zijn, is het maar zeer de vraag of iemand in staat is dat ook te zien. Ik durf te wedden van niet. Origineel bericht van: Smolly Ik zou men VU+ dus gerust met component durven aansluiten als je geen HDMI poort of versterker hebt voor surround. Het verband met audio ontgaat me even: ook als je een (surround)versterker gebruikt, kan je natuurlijk het video prima over component laten lopen.
piet83 Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Hallo Ik heb mijn VU+Duo aangesloten met HDMI op TV met goed beeld 19/9 is daar 16/9 en 4/3 is daar 4/3. mijn DVD recorder zou ik willen aansluiten met component,doch.. daar is het beeld juist 4/3 ook wat 16/9 moet zijn is daar samengedrukt naar 4/3 kan mij iemand zeggen wat ik fout doe ?
winwiz Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: Duolist ........ de meeste mensen die alleen maar wijzen op de extra conversieslag als "logisch" nadeel, gebruiken wel een optische kabel om de versterker van signaal te voorzien..... ....... De conversie Coax > optisch > coax is veel kleiner van invloed op de kwaliteit dan digitaal > analoog > digitaal. Maar we gaan een beetje offtopic Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 piet83, op mijn dvd speler heb ik ook een menu om beeld aan te passen misschien heb jij daar iets fout ingesteld en als die apart op tv aangesloten is moet je kijken of de tv-instellingen zelf op 4:3 staan (aspect knop afstandbediening) ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 27 november 2010 Moderator Geplaatst: 27 november 2010 Of de instellingen in je dvd speler staan niet correct. Hoe dan ook, het heeft niet echt met het onderwerp te maken VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Duolist Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: Duolist ......En je zult zien: de meeste mensen die alleen maar wijzen op de extra conversieslag als "logisch" nadeel, gebruiken wel een optische kabel om de versterker van signaal te voorzien......... Om nog maar te zwijgen van het feit dat veruit de meeste de TV's (al dan niet ongemerkt) op "overscan" staan ingesteld: het kwaliteitsverlies dat daardoor ontstaat, doet elke voorgaande conversieslag verbleken...... Moet je je eens indenken wat er gebeurt als je elk pixeltje als 1.055 (ongeveer) pixeltje moet weergeven......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen